Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi +30v. nainen hankkii monta kissaa, jos ei saa miestä?

Vierailija
26.03.2026 |

Olen itse seurusteleva nainen ja muutama naisystävä ei ole koskaan seukannut. Kun tuo ikä koitti, hankkivat molemmat kissoja ja inhoavat miehiä. Joku katkeruus kun ei ole vielä flaksi käynyt??

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla ei olisi miestä, minulla olisi enemmän kissoja. Tykkään kissoista. Miehen mielestä 2 kissaa on sopiva määrä, joten niitä on vain kaksi. Ilman miestä ei olisi ketään rajoittamassa kissojen määrää paitsi oma varallisuus huolehtia niistä.

Minä taas koen lemmikit ensisijaisesti riesaksi, vaikka tykkäänkin ihan perustasolla eläimistä, ja on itsellänikin ollut nuorena (alle 25v) lemmikkejä.

Olen ollut miehen kanssa jolla oli koira, ja nyt miehen kanssa jolla on kissa. Tämänhän ei pitäisi olla suunnilleen edes mahdollista nettimiesten mielestä, mutta nuo miehet ei olekaan mitään nettimiehiä, vaan kaukana sellaisista..

Vierailija
122/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistavat, että eivät ikinä saa miestä. En tunne yhtään miestä, joka haluaisi naisen, jolla on kissoja. Koiratkin ovat useimmille punainen vaate. 

Minulla oli kaksi kissaa, kun tapasin mieheni. Kun kissat vuosien kuluessa vanhenivat ja kuolivat, niin yhtä innokkaasti mies oli hankkimassa uusia. Nykyinen kissa jäänee viimeiseksi, kun itselläkin alkaa olla ikää, ei uskalla enää ottaa eläintä, joka voi elää yli 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut paljon eläimiä; koiria, kissoja, jyrsijöitä, kaneja, jopa hevonen. Olen myös aktiivisesti harrastanut näihin liittyviä juttuja, kuten yhdistystoimintaa, näyttelyitä, koulutukseen perustuvia lajeja, sekä kilpaillut, kasvattanut, touhunnut piireissä. Ikinä ei ole ollut vaikeuksia saada sitä miestä, jonka olen halunnut, ja nyt kun en enää halua ketään miestä (kun elämä täynnä kiinnostavampiakin asioita), edelleen niitä olisi tarjolla.

En siis oikein ymmärrä aloitusta. Jotkut naiset jossakin vaiheessa päättävät, etteivät halua miestä, oli lemmikkejä tai ei. Jotkut eivät päätä, oli lemmikkejä tai ei. Mitäpä se kenellekään ulkopuoliselle edes kuuluu? 🤔

Vierailija
124/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistavat, että eivät ikinä saa miestä. En tunne yhtään miestä, joka haluaisi naisen, jolla on kissoja. Koiratkin ovat useimmille punainen vaate. 

Näinkö helppoa se on? Pitäisikö meidän siskot tehdä joku lippu, että miehet tietäisivät pysyä kaukana? Nyt kun lähestymisyrityksiä tulee ruokakaupassakin. 

Vierailija
125/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö helppoa se on? Pitäisikö meidän siskot tehdä joku lippu, että miehet tietäisivät pysyä kaukana? Nyt kun lähestymisyrityksiä tulee ruokakaupassakin. 

Ennen vanhaan sormukset toimivat. Ilmeisesti myös tatuoinnit, lävistykset järkeä hiusvärit toimivat. Mä olen onnekseni sormusikäluokkaa.

Vierailija
126/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ja räikeät

Vierailija
127/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan sormukset toimivat. Ilmeisesti myös tatuoinnit, lävistykset järkeä hiusvärit toimivat. Mä olen onnekseni sormusikäluokkaa.

Tatuoinnit ja lävistykset eivät todellakaan toimi. Kukaan ei ole niin tavoiteltu kuin mun goottityylinen erittäin kaunis kaverini, joka on täysin tatuoitu ja lävistetty ja tukassakin on violettia mustan seassa. Sitä pyydellään ulos vaikka on naimisissakin nykyään.

Vierailija
128/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi hankkii, kun on peiliin ja kalenteriin katsonut. Vuosia tulee lisöä ulkonäkö rapistuu, hedelmällisyys laskee. Hankitaan joku 100% lihaa syövä ja muita eläimiä huvikseen tappava saaliseläin ja esitetään niin onnellista. Kissan kusi haisee koko kämpässä ja kalanhaju.

Pitääkin mennä pääsiäisenä kissan kanssa mökille. Myyränmetsästys on kissan mielestä aivan huippua ja vielä lämmin saalis parasta ruokaa, minkä se tietää.

Vierailija
129/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on maailman yleisin lemmikkieläin. Yleisin myös Suomessa. Se, ettei naisille kelpaa mies, ei liity kissoihin mitenkään. Kissoja on sekä sinkuilla että pareilla, sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
130/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ja lävistykset eivät todellakaan toimi. Kukaan ei ole niin tavoiteltu kuin mun goottityylinen erittäin kaunis kaverini, joka on täysin tatuoitu ja lävistetty ja tukassakin on violettia mustan seassa. Sitä pyydellään ulos vaikka on naimisissakin nykyään.

No perhana, palstamiehet ovat siis taas väärässä. Mutta niinhän se on aina ollut, että miehet kalastelevat verkoilla ihan mitä tahansa, mikä sattuu jäämään kiinni. Naisen homma on heitellä kuvaa juuro tietynlaisen kalan toivossa.

Vierailija
131/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen hankkii monta kissaa, jos ei saa miestä? -> Miksi nainen hankkisi miehen, jos voi hankkia monta kissaa? Siis oikeesti?

Vierailija
132/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat eivät halua  miestä vaivoikseen, kissat ovat mukavaa  seuraa ja helppohoitoisia,mutta ethän sinä miehenä sitä edes halua ymmärtää

Niin, kaikki eivät ole kykeneviä parisuhteeseen. Kuten sanoit, kissat ovat helppoja, ei tarvitse tehdä juuri mitään niiden eteen. 

Kissoja täytyy aktivoida päivittäin, niiden hiekkalaatikko siivotaan vähintään päivittäin, ne ruokitaan kahdesti tai kolmesti päivässä, hammaslääkäreitä on vähintään yksi vuodessa. Lisäksi ne tarvitsevat paljon seuraa ja läheisyyttä, mutta myös antavat näitä takaisin.

Ei kaikkia kiinnosta parisuhde. Eikä tuo ole mikään loukkaus, ettei olisi kykenevä asiaan, joka ei itseä yhtään kiinnosta. Vielä harvemmasta ihmisestä muuten on huolehtimaan kissasta kunnolla, moni just sun lailla luulee, ettei se vaadi mitään. 

Lisäksi pitää raahata kissanhiekkaa ja ruokapusseja kotiin kilokaupalla jatkuvasti, alkuun tehdä satojen eurojen sijoituksia kiipeily- ja raapimapuihin, hiekkalaatikoihin ja kantokasseihin,  ja kunnollinen hiekka ja ruoka myös maksaa maltaita jne.. terveystarkastuskulut on satoja euroja vuodessa, puhumattakaan jos joudutaan opetoimaan hampaita.. mieshän vain tulee ja rojahtaa sohvalle eikä edes katso mitä ympärillä on saati osallistu mihinkään. Hammaslääkärissä mies ei yleensä edes käy ja jääkaapistakin kelpaa mikä tahansa. 

Kyllä mä sanoisin, että kissa on vaativampi kuin parisuhde. Kissan myös huomaa kotona, se kun hakeutuu lähelle ja hakee seuraa, toisin kuin se mies, joka kasvaa kiinni sohvaan. 

Kissan pitäminen on kuitenkin paljon halvempaa ja helpompaa kuin miehen. Miehen hyvä puoli on se, että se itse kävelee autoon. Kissaa saa aina jahdata, että sen saa pakattua kuljetuslaatikkoon.

Vierailija
133/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No perhana, palstamiehet ovat siis taas väärässä. Mutta niinhän se on aina ollut, että miehet kalastelevat verkoilla ihan mitä tahansa, mikä sattuu jäämään kiinni. Naisen homma on heitellä kuvaa juuro tietynlaisen kalan toivossa.

Et kai sä oikeasti ota täällä käyviltä miehiltä mitään tosissas?? :D 

Nää mun kaveria lähestyvät miehet eivät lisäksi ole mitään epätoivo-Pettereitä, vaan sellaisia miehiä, joihin monellakaan ei olisi ikinä mitään saumaa. Eikä ne esim mua näekään, vaan kauniin kaverini. ;)

Heilläkin muuten miehensä kanssa on kaksi kissaa (ja käärme ja hevonen).

Vierailija
134/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat eivät halua  miestä vaivoikseen, kissat ovat mukavaa  seuraa ja helppohoitoisia,mutta ethän sinä miehenä sitä edes halua ymmärtää

Niin, kaikki eivät ole kykeneviä parisuhteeseen. Kuten sanoit, kissat ovat helppoja, ei tarvitse tehdä juuri mitään niiden eteen. 

Kissoja täytyy aktivoida päivittäin, niiden hiekkalaatikko siivotaan vähintään päivittäin, ne ruokitaan kahdesti tai kolmesti päivässä, hammaslääkäreitä on vähintään yksi vuodessa. Lisäksi ne tarvitsevat paljon seuraa ja läheisyyttä, mutta myös antavat näitä takaisin.

Ei kaikkia kiinnosta parisuhde. Eikä tuo ole mikään loukkaus, ettei olisi kykenevä asiaan, joka ei itseä yhtään kiinnosta. Vielä harvemmasta ihmisestä muuten on huolehtimaan kissasta kunnolla, moni just sun lailla luulee, ettei se vaadi mitään. 

Lisäksi pitää raahata kissanhiekkaa ja ruokapusseja kotiin kilokaupalla jatkuvasti, alkuun tehdä satojen eurojen sijoituksia kiipeily- ja raapimapuihin, hiekkalaatikoihin ja kantokasseihin,  ja kunnollinen hiekka ja ruoka myös maksaa maltaita jne.. terveystarkastuskulut on satoja euroja vuodessa, puhumattakaan jos joudutaan opetoimaan hampaita.. mieshän vain tulee ja rojahtaa sohvalle eikä edes katso mitä ympärillä on saati osallistu mihinkään. Hammaslääkärissä mies ei yleensä edes käy ja jääkaapistakin kelpaa mikä tahansa. 

Kyllä mä sanoisin, että kissa on vaativampi kuin parisuhde. Kissan myös huomaa kotona, se kun hakeutuu lähelle ja hakee seuraa, toisin kuin se mies, joka kasvaa kiinni sohvaan. 

Kissan pitäminen on kuitenkin paljon halvempaa ja helpompaa kuin miehen. Miehen hyvä puoli on se, että se itse kävelee autoon. Kissaa saa aina jahdata, että sen saa pakattua kuljetuslaatikkoon.

Mies on myös helpompi saada ottamaan pilleri. Ja harva mies saa yöhepuleita ja pudottelee kukkaruukkuja ikkunalaudalla. Karvaakin vähemmän.

Vierailija
135/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies pettää, haisee, valehtelee, manipuloi, on ruma, ei anna hellyyttä ja ajattelee vain itseään. Kissakin ehkä ajattelee vain itseään, mutta on pehmeä, hyväntuoksuinen, todella siisti, kaunis, söpö, ei manipuloi tai valehtele koska ei puhukaan, ja antaa hellyyttä.

Vierailija
136/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä oikeasti ota täällä käyviltä miehiltä mitään tosissas?? :D 

Nää mun kaveria lähestyvät miehet eivät lisäksi ole mitään epätoivo-Pettereitä, vaan sellaisia miehiä, joihin monellakaan ei olisi ikinä mitään saumaa. Eikä ne esim mua näekään, vaan kauniin kaverini. ;)

Heilläkin muuten miehensä kanssa on kaksi kissaa (ja käärme ja hevonen).

En tietenkään, mä aina kehotan niitä menemään ulos, kun on vähän todellisuudesta vieraantunutta juttua. Ajankulua tämä on, toivottavasti kaikille.

Vierailija
137/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se katkeruus omista paskoista miesvalinnoista näytä olevan siellä ap:n päässä.

Joo. Kannattaa vaihtaa naiseen tai niihin kissoihin. Miau🤜🤛

Vierailija
138/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- - -

Kissaa ei tarvitse eikä saa (!) jahdata kuljetusvälineeseen, vaan se pitää ihan erikseen opettaa pitämään siitä. Omat kissani jonottavat matkaan mukaan, koska ne on valmisteltu asiaan oikein. Eli tuo ei ole kissan ominaisuus vaan omistajan osaamattomuutta. 

Mikä miehessä maksaa? Sehän hankkinee omat tulonsa kuitenkin? 

Vierailija
139/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on myös helpompi saada ottamaan pilleri. Ja harva mies saa yöhepuleita ja pudottelee kukkaruukkuja ikkunalaudalla. Karvaakin vähemmän.

- - -

Kissa tulee opettaa ottamaan pilleri, sen kanssa ei siis saa taistella vaan asia harjoitellaan. Omani ottavat lääkkeen lattialta itse ja saavat siitä palkinnon. Osa käyttää pilleripyssyö, mutta silloinkaan kissaa ei pakoteta, vaan se opetetaan avaamaan suu itse lääkettä varten.

Kissani eivät myöskään saa mitään yöhepuleita, koska niille on opetettu minun päivärutiinini. Öisin nukumme. Jos kissasi riehuu öisin, et luultavasti aktivoi sitä riittävästi päivisin.

Kissaa täytyy myös harjata. Sille ei ole hyväksi niellä karvaa, jota sitten oksennella. 

Miksi jakelette näitä mutuja, kun ette selvästi osaa käsitellä kissoja tai tiedä niistä paljonkaan?

Vierailija
140/168 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä tuo kissa muistaa oman traumansa entisessä perheessä, kun eräs mies kertoi, kun adoptoin kissan, niin laittoi muovipussiin nämä kissanpennut ja yritti hukuttaa ne. Mutta kissanpennut olivat repineet sen muovipussin auki ja pääsivät vapaaksi. Munkin kissa pelkää miehiä ja lähtee heti kotoa pois, jos tulee tuntematon mies kotiin esim. remonttimies tai tms. Kissani pelkää edelleen, jos muovipussi kahisee kotona."

Tuossa saattaa olla vinha perä. Kyseinen kissa oli löydetty aikoinaan hylättynä ja likipitäen henkensä menettäneenä johonkin maantien ojaan heitettynä. Oli kait ajateltu, että kun viskaa pennun puskaan, luonto sen hoitaa pois päiviltä. Vaikken kissaihmisiä olekaan, tuollaiseen temppuun syyllistyvää ihmistä pidän sadistisena hirviönä. 

M27

Voisit tehdä itsestäsi houkuttelevamman kissalle. Kissan feromonia (esim. Feliway) myydään myös suihkepullossa. Voisit laittaa sitä hieman käsiisi. Feromonilla on kissaan rauhoittava vaikutus ja niiden haihduttimia käytetään helpottamaan kissan stressitilanteita esim. tilanteessa, kun kotiin tuodaan uusi kissa.