Vauvansa murhasta syytetty äiti purskahti itkuun oikeudessa
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syytettynä olisi ollut isäehdokas, niin ei varmana olisi vapaalle päästetty.
Olen itse nainen ja tuota mieltä. Liian helpolla tuo nainen pääsi.Tekijä: Laki koskee vain synnyttänyttä äitiä. Jos joku muu (esim. isä tai ulkopuolinen) surmaa lapsen, kyseessä on tappo tai murha.
Aika ja tila: Teon on tapahduttava pian synnytyksen jälkeen tai synnytyksen aiheuttamassa poikkeustilassa.
Lievämpi rangaistusasteikko: Lapsensurman rangaistusasteikko on huomattavasti matalampi kuin tapon (vähintään 8 vuotta) tai murhan (elinkautinen). Tämä perustuu ymmärrykseen siitä, että synnytys voi aiheuttaa vakavan hormonaalisen ja psyykkisen kriisin.
Psykologiset taustatekijät
Miksi tällaista tapahtuu? Tutkimusten mukaan taustalla on harvoin kylmää harkintaa, vaan pikemminkin äärimmäistä epätoivoa. Tyypillisiä tekijöitä ovat:
Synnytyksen jälkeinen psykoosi: Vakava mielenterveyden häiriö, jossa todellisuudentaju hämärtyy.
Raskauden kieltäminen: Äiti ei ole psyykkisesti prosessoinut raskauttaan, ja synnytys tulee shokkina.
Äärimmäinen uupumus ja hätä: Sosiaalinen eristyneisyys, pelko tai traumaattinen elämäntilanne.
Hormonaaliset muutokset: Synnytyksen jälkeiset rajut kemialliset muutokset aivoissa.
Mies saisi kyllä pahoinpitelemällä naisen samassa vaiheessa raskautta aiheuttaa tahallisesti lapsen kuoleman ilman mitään tappo-/tai murhasyytteitä. Sen kun potkii vatsaan vain kovaa ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nuoren naisen vanhemmat ovat tehneet kyllä hienoa kasvatustyötä...
Huh huh
varmasti jonkun yh:n kakara
Niin, usein joku mies jättää hoitovastuunsa kantamatta ja tulos on sen vuoksi huono.
Varmasti on itkenyt liikuttavasti jo siellä oikeuskäsittelyssäkin ja eihän sitä sitten voi tuomita nuorta naista kun on niin herkkä ja itkeekin. Ei ole väärin tehnyt ja videotkin pöntöltä väärinkäsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä tapaus.
Yhtä järkyttävä kuin jokainen abortti.
Sama yksilöhän siinä on kyseessää oli viikkoja vähän tai paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy sanoa, että aikamoisia pipipäitä koko lähipiiri, avopuoliso, naisen omat vanhemmat ja avopuolison vanhemmat, ystävät, jos kenelläkään ei ollut minkäänlaista käsitystä, että nainen oli 30 viikkoa raskaana. Toivottavasti joku muukin ottaa tästä vähän vastuuta.
Suomessa ei millään tavalla huomata toisia ihmisiä. Se on aivan käsittämätöntä kuinka sokeita ja välinpitämättömiä ollaan.
Tytössä on ainesta IDF:n sotilaaksi.
Miksi hmetissa puolustelette tätä naista??? Pieni viaton vauva oli kuolemassa pönttöön ja vielä itki ja tää yks sankari snäppäilee kaverin kanssa???
Siis oletteko kaikki aivan sekoja?? Mul meni yöunet siitä että tietää et on olemassa tollaisia tunnekylmiä ihmishirviöitä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietenkin se itkee, koska on uhri. naiset ovat aina uhreja. paha yhteiskunta yrittää vainota vauvantappajaa
Itkee koska häneen on kohdistettu jo järjetön määrä hyväksikäyttöä ja väkivaltaa ja sama homma jatkuu. Sairas, sairaampi, suomi.
Kuka on sanonut että on kokenut tälläistä?
Onhan tuossa oltava joku vakava syy. Psykoosi, autismi tai muu paha juttu tai asia, jonka vuoksi meni sekaisin??? Miksi kukaan ei tehnyt ennakoivaa lasua noista kavereista tai kavereiden vanhemmista? Kai nyt joku ymmärsi, että ei köy hyvin tässä.Tässä se nähdään miten some vie...
Vierailija kirjoitti:
Miksi hmetissa puolustelette tätä naista??? Pieni viaton vauva oli kuolemassa pönttöön ja vielä itki ja tää yks sankari snäppäilee kaverin kanssa???
Siis oletteko kaikki aivan sekoja?? Mul meni yöunet siitä että tietää et on olemassa tollaisia tunnekylmiä ihmishirviöitä olemassa.
Miten voi tulla yllätyksenä se, että nuoret bimbot voi olla aivan i d i o otteja ja tunnekylmiä? Noita on kuule paljon, ei ole yksi tai kaksi tapausta.
Nykyaika ja erityisesti some lisää tuota narsismia.
Miten lehdistö sai tietää tapauksesta. Miksei tehnyt tuo sama henkilö mieluummin ennakkoon lasua. Ihmeellistä!!!! Mitä vaan voi olla taustalla ja onkohan vauvasta otettu geenitesti, kenen on ja mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin väärä ja epäoikeudenmukainen päätös päästä tuota henkilöä vapaaksi! Mur hasi vauvansa! Järkyttävää!
Häpeä Suomen oikeuslaitos!!
No eipä tuossa ollut mitään perusteita pitää vangittuna. Minä kyllä hänen vanhempinaan pitäisin tarkasti silmällä, sen verran saattaa olla paha paikka olla vapaana.
Murhaajaa ei ole syytä pitää vangittuna???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin väärä ja epäoikeudenmukainen päätös päästä tuota henkilöä vapaaksi! Mur hasi vauvansa! Järkyttävää!
No eipä tuossa ollut mitään perusteita pitää vangittuna. Minä kyllä hänen vanhempinaan pitäisin tarkasti silmällä, sen verran saattaa olla paha paikka olla vapaana.
Ei häntä vielä ole tuomittu. Arvioitaessa sitä pidetäänkö vangittuna tuomioon asti, katsotaan sitä onko mahdollisesti syyllistymässä rikokseen uudelleen, onko poistumassa maasta tai (kuten tässä) piiloutumassa, estämässä käsittelyä jne.
Ei tossa ollut mitään syytä pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häntä vielä ole tuomittu. Arvioitaessa sitä pidetäänkö vangittuna tuomioon asti, katsotaan sitä onko mahdollisesti syyllistymässä rikokseen uudelleen, onko poistumassa maasta tai (kuten tässä) piiloutumassa, estämässä käsittelyä jne.
Ei tossa ollut mitään syytä pitää kiinni.
Ainut mitä mä mietin tossa, oli se että olisi varmasti ollut hänelle parempi siirtyä sairaalaan kuin kotiin. Syyttäjä olisi voinut tätä vaatia ehkä mielummin, mutta eipä nyt sitten ehdottanut.
Mä vähän luulen, että riski sille että tekee itselleen jotain, on melkoisesti kasvanut.
Sehän tässä huolestuttaa kun some tuli lapsiin ei saa mitään yhteyttä. Se elämä on puoliksi somessa. Että mitenköhän tulevaisuudessa käy ja se hyväksyntä haetaan siltä somesta ja entä jos tilanne on huono irl ja somesta ei saa oikeaa ystävyyttä vaan pelkkää pskaa, epäilemättä tämä on täysin uusi tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa ollut mitään syytä pitää kiinni.Ainut mitä mä mietin tossa, oli se että olisi varmasti ollut hänelle parempi siirtyä sairaalaan kuin kotiin. Syyttäjä olisi voinut tätä vaatia ehkä mielummin, mutta eipä nyt sitten ehdottanut.
Mä vähän luulen, että riski sille että tekee itselleen jotain, on melkoisesti kasvanut.
No ei varmasti tee itselleen mitään. Muuta kuin ottaa uudet ripsenpidennykset ja uusii rakennekynnet. Sitten jatkuu videoiden postaaminen someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Snäppäilee kylmän rauhallisesti kaverin kanssa, kun vauva kuolee pönttöön. Siis millainen kaveripiiri tuommoinenkin on? Onko kyseessä jotenkin kehitysvammainen henkilö?
Tällaista tunnekylmyyttä on näköjään ihan normaalia ja vauvoja saa tappaa tolleen.
Kuollut oli pelkkä poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se murhannut ketään :)
Miksi luulet että oikeuslaitos hommaisi naaraille tuomioita? Täytyy pitää tilastot siistinä. Vain miehet tekee rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Snäppäilee kylmän rauhallisesti kaverin kanssa, kun vauva kuolee pönttöön. Siis millainen kaveripiiri tuommoinenkin on? Onko kyseessä jotenkin kehitysvammainen henkilö?
Tällaista tunnekylmyyttä on näköjään ihan normaalia ja vauvoja saa tappaa tolleen.
Kuollut oli pelkkä poika.
Eiku tyttöhän se oli. Viestitti kaverilleen, että Vauva kuoli ja olis ollut vielä tyttö.
Laitokseen loppuelämäksi.