Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle - Kumppanin fetissi voi olla vaikea yllätys

Vierailija
25.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20215719

Nuorempana ajattelin, että ei kai fetisseistä mitään haittaa kellekään ole, mutta sittemmin olen ymmärtänyt, että joillakin voi olla fetissi niin voimakas, että ns normaalista seksistä ei tule mitään, vaan fetissi on oltava läsnä jollakin tavalla ja se voi sitten johtaa ongelmiin, vaikka fetissi itsessään ei olisi ongelma. En edelleenkään tuomitse tai paheksu fetisistejä, mutta ehkä oma näkökulma on vaan eri enkä enää pidä asiaa automaattisesti täysin ongelmattomana (vaikka en siis kyllä ongelmallisenakaan).

Lyhyesti sanottuna kai: fetissi = ei sinänsä ongelma, mutta jos fetissin läsnäolo vaaditaan seksin onnistumiseen = voi olla ongelma.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan lähinnä vain 16-18 v tyttöjä. Mutta tämä tuskin onkaan fetissi, vaan pikemminkin elämäntapa. Ja hyvä ja luonnollinen sellainen. M52

Sanot  mt-ongelmaasi fetissiksi.  Et ole päässyt ikätasollesi mentaalisesti. 

Kyse on seksistä eikä mistään filosofoinneista, mummo hyvä. M52

Seksi ei ole irrallinen osa psyykeä.  Se on psykologiaa eikä filosofiaa.  Et ole mentaalisti omalla tasollasi.   Jos teinit tulisi raskaaksi, elätätkö kaikki  lapset?

Vierailija
42/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan lähinnä vain 16-18 v tyttöjä. Mutta tämä tuskin onkaan fetissi, vaan pikemminkin elämäntapa. Ja hyvä ja luonnollinen sellainen. M52

Jep ja apinalaumoissa missä ei ole lakia, koiraat r aiskaavat emojensa selässää matkustavia vastasyntyneitä. Sellainen on koiraan luonto. Ei kannata ihmetellä ettei naisia enää hirveästi kiinnosta tuottaa uusia lapsia tänne hirviöiden keskelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei seksi partnerin kanssa miellytä,niin onko pakko olla yhdessä?

Osa näistä on ns. harmittomia, kuten jalkafetissi tai kumppanin ruumiin pitäminen ikään kuin omana tikkarina, eli aika pitkälti tottumiskysymys, joka voi ainakin aluksi aiheuttaa myös toiselle ahdistusta. Monelle voi olla vaikeaa puuttua sellaiseen toimintaa, mitä toinen pitää hellyydenosoituksena, vaikka se aiheuttaisikin itselle ahdistusta. Mitä kehon osaa partneri saa toisen mielestä nuolla ja käpälöidä ja mitä ei? Jos rajoista ei olla sovittu, ja toista inhottaa esim. sormien nuoleminen, vaikka säärien nuoleminen on ok, miten pyrkiä kompromissiin ilman riitaa, jos toiselle kaikki kaikessa tuntuu olevan se, että saa ikään kuin hallinoida tai leikkiä partnerin koko ruumiilla mielensä mukaan?

Vierailija
44/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miksi ihmiset eivät puhu mieltymyksistään ja fetisseistään jo tutustumisvaiheessa. Samanlaiseen huumorintajuun, harrastuksiin ja elämäntyyliin kyllä kiinnitetään huomiota, mutta seksin suhteen edetään ihan sokkona. Tätä en tajua. Seksuaalinen yhteensopivuus on ihan yhtä tärkeä asia kuin se huumorintaju tai vaikka yhteensopiva arvomaailma.

Älä muuta sano. On kummallista, ettei asioista puhuta. Olen havainnut, että niistä puhuminen voi jo sinänsä olla osa nautintoa. Ja kun niistä puhutaan - ja mitä enemmän niistä puhutaan -, sen paremmin oppii tuntemaan toisen ja itsensä, ja se taas parantaa kokonaisuutta.

Musta ois kiva jos mies pukisi pellepuvun päälle.

Jostain syystä kukaan ei ole ottanut tosissaan tai jos onkin niin ei ole mennyt käytäntöön.

Kyllä mä itse olen ollut opettajaa, nuorta ja vanhaa, lolitaa ja h oraa jne.

Mun fetissini on kanavoida kaikki naisiin kohdistuva himo takaisin miehiin. Myös poikalapsiin, sillä naisen itsemääräämisoikeus on yhtä suuri kuin poikalapsen. Suurin osa miehistä haluaa kuitenkin vaan seksiä ja siihen ei hedelmällistä naista tarvita.

Vierailija
45/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä on ns. harmittomia, kuten jalkafetissi tai kumppanin ruumiin pitäminen ikään kuin omana tikkarina, eli aika pitkälti tottumiskysymys, joka voi ainakin aluksi aiheuttaa myös toiselle ahdistusta. Monelle voi olla vaikeaa puuttua sellaiseen toimintaa, mitä toinen pitää hellyydenosoituksena, vaikka se aiheuttaisikin itselle ahdistusta. Mitä kehon osaa partneri saa toisen mielestä nuolla ja käpälöidä ja mitä ei? Jos rajoista ei olla sovittu, ja toista inhottaa esim. sormien nuoleminen, vaikka säärien nuoleminen on ok, miten pyrkiä kompromissiin ilman riitaa, jos toiselle kaikki kaikessa tuntuu olevan se, että saa ikään kuin hallinoida tai leikkiä partnerin koko ruumiilla mielensä mukaan?

Ei tuollaiseen tarvitse suostua. Ja kannattaa vähän itsekin miettiä miten sairasta vaatia toista suostumaan tuollaiseen, tai mihinkään muuhunkaan. 

Nainen voi paritella kun kohtaa sellaisen koiraan jonka kansa haluaa lapsen. Muutoin nämä perverssit voivat leikkiä keskenään. 

Vierailija
46/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epsten kohu kertoo miehistä paljon.

Vierailija
47/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja apinalaumoissa missä ei ole lakia, koiraat r aiskaavat emojensa selässää matkustavia vastasyntyneitä. Sellainen on koiraan luonto. Ei kannata ihmetellä ettei naisia enää hirveästi kiinnosta tuottaa uusia lapsia tänne hirviöiden keskelle.

Tuo sinun parittelusi apinakoiraiden kanssa on kyllä sairas fetissi. Menisit hoitoon.

Vierailija
48/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiseen tarvitse suostua. Ja kannattaa vähän itsekin miettiä miten sairasta vaatia toista suostumaan tuollaiseen, tai mihinkään muuhunkaan. 

Nainen voi paritella kun kohtaa sellaisen koiraan jonka kansa haluaa lapsen. Muutoin nämä perverssit voivat leikkiä keskenään. 

Sinulle nunnaluostari olisi se sopivin vaihtoehto.

Vierailija
49/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot  mt-ongelmaasi fetissiksi.  Et ole päässyt ikätasollesi mentaalisesti. 

Kyse on seksistä eikä mistään filosofoinneista, mummo hyvä. M52

Seksi ei ole irrallinen osa psyykeä.  Se on psykologiaa eikä filosofiaa.  Et ole mentaalisti omalla tasollasi.   Jos teinit tulisi raskaaksi, elätätkö kaikki  lapset?

Mummo hyvä, vastailet nyt trollille, joka ei ole koskaan saanut naista. M52

Vierailija
50/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tottua, jos ei kiinnosta? Ei tarvitse pyrkiä kompromisseihin, vaan kumpikin etsii itselleen sellaisen kumppanin, jonka kanssa mieltymykset sopivat yhteen.  Itse inhoan kaikkea ihon nuolemista, koska se ei todellakaan ole kiihottavaa. Joistain kohdin se kutittaa, joistain kohdin ei tunnu miltään, mutta sitten nuoltu kohta alkaa tuntua viileältä ja epämiellyttävältä. En pyrkisi kompromissiin, vaan yksinkertaisesti sanoisin, että ei tunnu hyvältä enkä halua, että kehon osiani nuoleskellaan. Ainoastaan klitoriksen nuoleminen tuntuu hyvältä.

Vierailija
51/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Willen naisystävä tykkää, kun ville käy kuumana pikkutyttöihin?

Vierailija
52/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen fetissit lähinnä liittyen pukeutumiseen tai ulkomuodon ilmentymänä. Ne joihin olen törmännyt ovat olleet mm seuraavia. Naisella pitäs olla pitkät punaiset kynnet, punaiset korkkarit, pitsinen musta tai punainen body tai rintsikat, korkosaappaat sängyssä, tietynlainen peruukki ( kampaus) näyttävät sormukset. 

Vierailija
53/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen fetissit lähinnä liittyen pukeutumiseen tai ulkomuodon ilmentymänä. Ne joihin olen törmännyt ovat olleet mm seuraavia. Naisella pitäs olla pitkät punaiset kynnet, punaiset korkkarit, pitsinen musta tai punainen body tai rintsikat, korkosaappaat sängyssä, tietynlainen peruukki ( kampaus) näyttävät sormukset. 

Näitä voi toteuttaa, jos löytää kumppanin, jonka ulkonäkö/tyyli sopii omiin fetisseihin. Esim. itse inhoan pitkiä kynsiä ja punaista kynsilakkaa, ja nämä ulkonäköjutut ovat kuitenkin osa omaa identiteettiäkin, ettei niitä oikein toisen mieliksi voi toteuttaa. Ja minä haluan kumppanin joka viehättyy minun hiuksistani peruukin sijaan.

Vierailija
54/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhön aika moni mies pyydä anaalia jossain vaiheessa. 

Vierailija
55/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhön aika moni mies pyydä anaalia jossain vaiheessa. 

Itse asiassa ei. Minulla on elämäni aikana ollut useita kymmeniä seksikumppania, ja näistä kaksi (2) on halunnut anaalia. Muidenkin kanssa asiasta on keskusteltu. Se ei todellakaan ole mikään ns yleinen juttu, vaan lähinnä typerä trendi.

Vierailija
56/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin hyvä, että alaikäraja on kuitenkin 16-v senkin pedofiili

Paskat sulla edes seiso

Vierailija
57/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään virtsata naisen päälle ja suuhun. M38

Vierailija
58/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Monikohan tuohon suostuu? Ehkä joku maksullinen 🙄

Vierailija
59/59 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi! Monikohan tuohon edes suostuu? Joku maksullinen ehkä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi