Yle - Kumppanin fetissi voi olla vaikea yllätys
Nuorempana ajattelin, että ei kai fetisseistä mitään haittaa kellekään ole, mutta sittemmin olen ymmärtänyt, että joillakin voi olla fetissi niin voimakas, että ns normaalista seksistä ei tule mitään, vaan fetissi on oltava läsnä jollakin tavalla ja se voi sitten johtaa ongelmiin, vaikka fetissi itsessään ei olisi ongelma. En edelleenkään tuomitse tai paheksu fetisistejä, mutta ehkä oma näkökulma on vaan eri enkä enää pidä asiaa automaattisesti täysin ongelmattomana (vaikka en siis kyllä ongelmallisenakaan).
Lyhyesti sanottuna kai: fetissi = ei sinänsä ongelma, mutta jos fetissin läsnäolo vaaditaan seksin onnistumiseen = voi olla ongelma.
Kommentit (45)
Itse ihmettelen, miksi ihmiset eivät puhu mieltymyksistään ja fetisseistään jo tutustumisvaiheessa. Samanlaiseen huumorintajuun, harrastuksiin ja elämäntyyliin kyllä kiinnitetään huomiota, mutta seksin suhteen edetään ihan sokkona. Tätä en tajua. Seksuaalinen yhteensopivuus on ihan yhtä tärkeä asia kuin se huumorintaju tai vaikka yhteensopiva arvomaailma.
No jos ei seksi partnerin kanssa miellytä,niin onko pakko olla yhdessä?
Itse harrastan lähinnä vain 16-18 v tyttöjä. Mutta tämä tuskin onkaan fetissi, vaan pikemminkin elämäntapa. Ja hyvä ja luonnollinen sellainen. M52
Joo, esimerkiksi SM:n tulkitseminen niin että se on yhtä kuin väkivalta ja toiselle voi tehdä mitä tahansa. Itse tein rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, miksi ihmiset eivät puhu mieltymyksistään ja fetisseistään jo tutustumisvaiheessa. Samanlaiseen huumorintajuun, harrastuksiin ja elämäntyyliin kyllä kiinnitetään huomiota, mutta seksin suhteen edetään ihan sokkona. Tätä en tajua. Seksuaalinen yhteensopivuus on ihan yhtä tärkeä asia kuin se huumorintaju tai vaikka yhteensopiva arvomaailma.
Aikuisiällä tutustuttaessa varmasti noin, mutta jos yhteen mennään hyvin nuorena, molemmat muuttuvat vuosien myötä.
Ajan myötä nuo asiat kyllä paljastuu kumppanille. Näin ainakin meillä. Silti, vaikka kumppanini pystyy myös tavalliseen normiseksiin.
Vierailija kirjoitti:
Oma arvaukseni on se, että ei halua jakaa itsestään mitään niin henkilökohtaista ainakaan vielä siinä vaiheessa, kun ollaan vasta tapailuasteella, etenkään jos fetissi on vähänkään nolon oloinen. Jos suhdetta ei tulekaan niin ei ole kiva ajatus, että siellä se deitti-Pirjo nauraa jutulle kavereidensa kesken.
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan lähinnä vain 16-18 v tyttöjä. Mutta tämä tuskin onkaan fetissi, vaan pikemminkin elämäntapa. Ja hyvä ja luonnollinen sellainen. M52
Terapeutille töitä, lisää nuoria eläkeläisiä ja eläkejärjestelmän romahtaminen. Mutta ole hyvä vaan 🤗
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hebefiliaa.
keneenkään ei kannata kiintyä liikaa, jos jollain on jokin sairas fetissi niin pihalle vaan ja seuraava tilalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutille töitä, lisää nuoria eläkeläisiä ja eläkejärjestelmän romahtaminen. Mutta ole hyvä vaan 🤗
Vastasitkohan nyt väärään viestiin?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit kun äitisi huuteli sinut peräkamarista aamukahville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hebefiliaa.
Eikä ole. Vaan ephefiliaa. Mikä on luonnollisin mahdollinen taipumus miehellä kuin miehellä. Ota termit haltuun. M52
Vierailija kirjoitti:
My nig ga. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kakaavista 19v tytöistä.
Parasta on saada varpusparvi päällensä
Yksi savolainen perverssi halusi pitää kalakukkoa tyynyn alla.
Vierailija kirjoitti:
Tamponit ja virtsa
Oon aina ollut utelias anaaliseksiä kohtaan ja oon fantasioinut siitä lukemattomia kertoja, samoin kuin mulla on seksuaalisia fantasioita ulosteista.
Eräällä miehellä oli fetissi saada minut takaapäin.
Se juttu loppui siihen.
Suurinosa ei varmaan tiedä kumppanin fetissejä.