Päiväkotitädiltä meni hermot ja tunki lapsen kaappisänkyyn
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa saa olla tälläinen otsikko?
Ei siellä kukaan ole lapselle tahallaan mitään tehnyt.
Mutta huolimattomuudestakin saa rangaistuksen ja elinikäisen trauman.
ilmoitin poistoon tuolla Miksi tässä ketjussa saa olla tälläinen otsikko?
Ihan kauheaa. Onneksi en ole enää päiväkodissa töissä. Usein siellä ollessa tuli mieleen että jos jotain sattuisi minun vastuullani niin en tiedä selviäisinkö siitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kivoja" nuo tarhat. "Koiratarhausta" lapsille? Vihaisia tätejä? Sama 80-luvulla.
Nykyään kielitaidottomia, kouluttamattomia ulkkarikeikkalaisia.
- pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa saa olla tälläinen otsikko?
Ei siellä kukaan ole lapselle tahallaan mitään tehnyt.
Mutta huolimattomuudestakin saa rangaistuksen ja elinikäisen trauman.
ilmoitin poistoon tuolla Miksi tässä ketjussa saa olla tälläinen otsikko?
Totta, voihan se olla päiväkotisetäkin!
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hlvetin kaappisänky???
En edes tiennyt, että tuommoisia lasten "kaappisänkyjä" on olemassa, vaikka omakin lapsi aikoinaan oli päiväkotihoidossa ja itsekin olin lastentarhassa 60-luvulla.
Kaikkea sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauheaa. Onneksi en ole enää päiväkodissa töissä. Usein siellä ollessa tuli mieleen että jos jotain sattuisi minun vastuullani niin en tiedä selviäisinkö siitä koskaan.
Sama pelko minulla. Ja työskentelen jättipäiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi kaikesta määrää kohtalo. Vahinkoja sattuu, joskus vakavampia, yleensä vähemmän vakavia. Silti pitää yrittää olla huolellinen.
Jospa tenava on jäänyt sinne epähuomiossa päiväunien jälkeen, piiloutunut vaikka peittoihin ja sitten sänky on nostettu ylös.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan päätyosaan jää tyhjä tila. Joskus lapset menee sinne ihan piiloon.
T. Hoitaja
Niin totta joissakin malleissa tuo voisi olla mahdollista että pieni lapsi menisi kun sängyt alhaalla. Kun sängyt nostaa niin silloin sinne voisi ehkä lukittua niin että avaamisesta tulisi hankalaa ettei purista sitä lasta uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkkaassa isossa yksityisessä pk:ssa näin kerran kun kaappisänky tipahteli seinästä alas koska sänky sekä kisko murtunut/hajonnut. Tarpeeksi monta kertaa kun hoitajat valitti niin asia korjattiin, ennen sitä mm täyskypsä "apulais"johtaja huikkasi vettuuntuneena hoitajalle joka valitti asiasta: no ota vasara käteen ja korjaa jos vaivaa!
Asia korjaantui vasta kun uhkasin ilmoittaa Aviin. Irtisanouduin ko. paikasta tuon jälkeen.
Kunnallisella tilat ja tavarat yleensä tiptop kunnossa. Yksityisillä voi olla hälläväliä, riippuen toki pk:n johtajasta.
Ei ole joka tapauksessa näin. Yksityisellä on todella hyviä paikkoja ja kunnallisella todella huonoja.
Yksityisellä on pienempi mitoitus kuin julkisella ja aika kategorisesti yksityiselle hommataan vähemmän sijaisia poissaolotilanteissa. Hyviä paikkoja varmasti on, mutta lähtökohtaisesti kaikissa on pienemmät resurssit kuin julkisella. Julkisella ongelmana huonoissa paikoissa työntekijöiden vaihtuvuus. Molemmissa sama ongelma pätevien opettajien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tulla niin vakavat vammat että helikopteri vie sairaalaan? Tahallisesti aiheutettu.
Tako sängyn ja seinän välissä on niin pieni että lapsi runttaantuu pahasti jos sinne jää.
Se luetun ymmärtäminen ap. ja median lukutaito
"Lapsi loukkaantui tiistaina Vantaalla Kelokuusen päiväkodissa, kun tämä jäi puristuksiin kaappisängyn ja seinän väliin, poliisi kertoo.
Kaappisänky on tavallisesti rakennettu kaapin tai seinärakenteen sisään ja se voidaan taittaa piiloon silloin, kun sitä ei käytetä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on juurikin rankimpia koska siellä tulee niin paljon siirtymiä ja ryhmäkoostumukset sekä aikuiset vaihtelee päivän aikana. Kaipaan niin vanhoja turvallisempia pieniä päiväkoteja.
Olen aina pelännyt, että työvuoni aikana sattuu jotain. Ei sillä ole loppujen lopuksi merkitystä, että kenen päälle syy kaadettaisiin, en usko että toipuisin koskaan työkykyiseksi jos olisin edes osallisena lapsen vammautumiseen
Peitot ja tyynyt viikataan ja laitetaan kiinnitusnauhan alle, että pysyvät paikoillaan ja kaapissa eli lapsi ei voi jäädä huomaamatta pedattaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi loukkaantui tiistaina Vantaalla Kelokuusen päiväkodissa, kun tämä jäi puristuksiin kaappisängyn ja seinän väliin, poliisi kertoo."
Voisiko joku selittää?
Siellä se luki jutussa: Kaappisänky on tavallisesti rakennettu kaapin tai seinärakenteen sisään ja se voidaan taittaa piiloon silloin, kun sitä ei käytetä.
Kai aikuinen ihminen tietää, mikä on kaappi?
Minä luulin sen olevan sellainen kuin vanhoissa taloissa esim. Hollannissa: iso kaappi, jonka sisällä on sänky, mutta ei sitä mihinkään seinälle nosteta. Piilo tulee siitä kun kaapin ovi suljetaan ja siellä nukutaan ikään kuin kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Äipältä meni hermot ja tunki lapsensa päiväkotiin.
Tarviiko niitä kersoja tehdä, jos niitä ei siedä kotonaan.
🐖 Vanhapiian roisi kommentti 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on lehden mukaan kyse törkeästä rikoksesta. Ainahan meidän jokaisen elämässä voi sattua kaikkea, vahinkojakin.
Vierailija kirjoitti:
Usein nuo kaappisängyt toimivat hydraulisesti ja ovat suljettavissa ajastimella. Näin ehkäistään turhaa makoilua sängyllä ja lapset oppivat normaalin ihmisen päivärytmin.
Ajastimella? Kuulostaa pahalta.
Valitettavasti 😟. Juuri noin voi käydä. Ja mietin että joissakin malleissa lapsi voi valua siten että avatessa voisi jopa vahingoittaa lasta enemmän.