Seppo Fräntin ja Risto Vahasen parisuhde varmistui viimeinkin
Minun ja Riston suhde ei kestänyt Jolon vankeuden koettelemusta. Kasvoimme erillemme kuten samaan aikaan vankina olleet ranskalais- ja eteläafrikkalaispariskunnatkin, jotka lopulta erosivat. Maksoimme Jolosta kovan hinnan henkilökohtaisessa elämässämme.
Soittelemme silti yhä viikoittain Riston kanssa. Olemme ystäviä ja haluamme pysyä kuulolla toistemme voinnista, tukea toisiamme. Kun olemme keskustelleet kaappauksesta jälkeenpäin, olemme huomanneet, että muistamme joitakin asioita ihan eri tavoin.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011760941.html
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä, olihan se tiedossa jo silloin. Aika pelle täytyy olla jos ei tuota tiennyt. Olin itse lapsi kun jäivät panttivangiksi ja minäkin, Kangasalan tuppukylän penska tiesin, että ovat miespari. Toki asenteet oli ihan kauheat vähemmistöjä kohtaan tuolloin!
Oli tiedossa, että oli homoja, mutta ei ne tainneet silloinkaan parisuhdettaan mainostaa. Jäi silloin jotenkin hämäräksi minulle olivatko edes varsinaisesti yhdessä. En kyllä muista kenenkään paheksuneen heidän homoutta tai ajatelleen sitä erityisesti, kun päähuomio oli tuossa panttivankidraamassa.
Ihan yleinen sanonta tuolloin oli "Jolon homot", lausuttiin "Holon homot". Kyllä asia oli tiedossa. Mutta tuota letkautusta lukuunottamatta en kuullut koskaan sanottavan mitään ikävää heidän homoudestaan.
Minä seurasin kaikki uutiset Riston ja Sepon panttivankeudesta ja missään ei julkisesti mainittu, että olisivat pariskunta. Keskustelupalstoilla kuten Suomi24 asiasta vihjailtiin ja keskusteltiin, mutta missään uutisissa, lehdissä, haastateluissa ym. ei asiasta mainittu. Olivat matkalla olleet ystävykset. Kyllähän sen nyt arvasi, mutta asiasta ei julkisesti mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pullossa olet oikein elänyt? Johan ne tuli kaapista liki 20 vuotta sitten.
Eivät ole tulleet aiemmin kaapista ulos. Tämä on ensimmäinen haastattelu, jossa jompi kumpi julkisesti myöntää että olivat pariskunta.
Kuitenkin heidän parisuhteensa oli jo tuolloin tiedossa. Sellaisista seikoista ei kuitenkaan mediassa nostettu puheenaiheita. Ovat kyllä aikaisemminkin myöntäneet suhteensa kuin nyt.
Ei ole mikään kaapista ulostulo nyt kyseessä.
Missä hiton tiedossa? Joku tassilta kahvia ryystävien juoruämmien tietotoimisto?
Ei kyllä yllätä, kyllä tosta Fräntistä homous paistaa läpi. En muista sen toisen kasvoja.
Entäs se Komentaja robotti? Kiinnostava hahmo, oliko myös homo?
Siitä sais hyvän biisin: " maksoimmr Jolosta kovan hinnan.." 🎶🎤
Vierailija kirjoitti:
Me oomme homoja kaikki kun oikein silmin katsotaan, me oomme homoja elämän.. ihan jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homojen hommaa
Jospa ne sen vuoksi kaapattiin kun olivat homoja. Ei joka maassa hyväksytä homoja.
Ei liittynyt homous mitenkään heidän vangitsemiseen. Sattuivat olemaan ryhmässä, jossa oli henkilöitä eri maista ja joutuivat vain panttivangeiksi. Tuohon aikaan ei muutenkaan jauhettu seksuaalivähemmistöjen asioista.
Uskoiko kaappaajat oikeasti, että vastineeksi parin kymmenen nevarin vapauttamisesta saa perustaa oman valtion?
Oliko ne siellä jossain homojen lomaleirillä, vai mitä tapahtui. Missä se Jolo ylipäätä on? Yolo.
Vierailija kirjoitti:
Vahasen mukaan Robotti raiskasi naisvankeja
Vierailija kirjoitti:
harrastivatkohan suojaamatonta anaaliyhdyntää viidakon syövereissä
Miksi muuten edes olisivat sinne menneet. Joku perverssien seksiretriitti lienee kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pullossa olet oikein elänyt? Johan ne tuli kaapista liki 20 vuotta sitten.
Eivät ole tulleet aiemmin kaapista ulos. Tämä on ensimmäinen haastattelu, jossa jompi kumpi julkisesti myöntää että olivat pariskunta.
Kuitenkin heidän parisuhteensa oli jo tuolloin tiedossa. Sellaisista seikoista ei kuitenkaan mediassa nostettu puheenaiheita. Ovat kyllä aikaisemminkin myöntäneet suhteensa kuin nyt.
Ei ole mikään kaapista ulostulo nyt kyseessä.Missä hiton tiedossa? Joku tassilta kahvia ryystävien juoruämmien tietotoimisto?
Olihan se tiedossa, koska tiedettiin kertoa jo kertoa tuolloin ja nyt tuli vahvistus.
Vierailija kirjoitti:
Robotti?????
Vierailija kirjoitti:
Kurikassa yllättynyt mies?
Perkele miks mulle ei kukaan kertonut, että Jartsa onkin homo. Ja lohdutin häntä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään kaapista ulostulo nyt kyseessä.Missä hiton tiedossa? Joku tassilta kahvia ryystävien juoruämmien tietotoimisto?
Olihan se tiedossa, koska tiedettiin kertoa jo kertoa tuolloin ja nyt tuli vahvistus.
Juoruiluahan se silloin on. Sitä juuri tuossa kysyi. -eri
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä, olihan se tiedossa jo silloin. Aika pelle täytyy olla jos ei tuota tiennyt. Olin itse lapsi kun jäivät panttivangiksi ja minäkin, Kangasalan tuppukylän penska tiesin, että ovat miespari. Toki asenteet oli ihan kauheat vähemmistöjä kohtaan tuolloin!
Ai jaa, mun mielestä heidän vastoinkäymistään käsiteltiin mediassa tosi hienotunteisesti ja heistä tehtiin suorastaan sankareita. En muista mitään kauheita asenteita.
Halosen aikaan Suomi oli asenteellisesti terve ja hyväksyttiin yksilönvapaudet. Homma teki täyden käännön jossain vaiheessa ja en todellakaan tunnista omaa kotimaatani enää. Suomi oli mallillan Halosen kaudella. Melkein eurooppalainen valtio arvoiltaan, mutta nykyään arvoiltaan ihan venäläinen tai teksasilainen paikka. Tosi surkea muutos. Jossain vaiheessa ilmeisesti tuli muotia alkaa syrjiä vähemmistöjä uudestaan. Mikähän oikein meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harrastivatkohan suojaamatonta anaaliyhdyntää viidakon syövereissä
Miksi muuten edes olisivat sinne menneet. Joku perverssien seksiretriitti lienee kyseessä.
Ne kaapattiin Malesiassa ja kuljetettiin Filippiineille Jolon saarelle. Toki jo sinänsä mielenkiintoinen älynväläys lähteä homoilemaan Malesian
Olen mieltänyt homoiksi varmaan parikymmentä vuotta heidät.
Juu, Kurikan mies vuonna 2006 tokaisi J.Sillanpäästä kun kuuli kaapista tulosta, että : "Per.ke.le kun mulle ei kerrottu"...