Mitä Vantaalla päiväkodissa sattunut
Joku lapsi viety pelastushelikopterilla sairaalaan. Pelastettu jostain puristuksesta. Missä siellä päiväkodissa voi jäädä puristuksiin lapsi?
Kommentit (149)
Onkohan siellä tädit taas olleet juoruamassa tai tekemässä tuiki tärkeitä kirjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä tarvitse kuin lapsi työntänyt päänsä tai jalkansa jonkun portin ja aidan väliin. Lapset ovat siinä eteviä.
Ja koko Helsingin pelastuskalusto hälytettiin irrottamaan?
Tapahtui Vantaalla, eikä sitä kalustoa nyt ollut sen enempää kuin yleensäkään jos joku on hengenvaarassa.
Videon perusteella ainakin kolme poliisiautoa, kolme ambulanssia, paloauto ja helikopteri.
Nyt on Vantaalla vakajohtaja ihmeissään, mitä kerrotaan ja milloin..
Näissä uusissa monikerroksisissa jättipäiväkodeissa on rakennuksessa sellaisia kalteriportteja, ainakin Myyrmäen toisessa samanlaisessa päiväkodissa. Ties vaikka olisi sellaisen väliin litistynyt. Tai hissin liukuoven väliin.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa han on niitä kuivauskaappi ja tuulikaapissa. Lapsi voi sellaiseen mennä luvatta piiloon ja ovi voi jumittaa. Tai jopa vessanpyttyyn voi lapsi tippua ja jumittua. Joku lelu voi jumittaa ranteen kohdalta, kun käden pujottaa väärään kohtaan. Omien vaatteiden naruihin voi jumittua. Kaikki mahdollista.
Niin?
Kantis se ei ole kun on niin myhkäistä.
Veisitkö lapsesi huomenna kyseiseen päiväkotiin hoitoon, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Näissä uusissa monikerroksisissa jättipäiväkodeissa on rakennuksessa sellaisia kalteriportteja, ainakin Myyrmäen toisessa samanlaisessa päiväkodissa. Ties vaikka olisi sellaisen väliin litistynyt. Tai hissin liukuoven väliin.
Ei kai ne lapset sentään yksinään kalteriporteissa tai hisseissä seilaa?
Lapset on yllättävän nopeita työntämään käsiä ja jalkoja eri rakosiin tai menemään itse piiloon jonnekin väliin. Vaikka itse koen hoitavani hyvin lasten valvonnan niin eräs poika kerkesi kerran työntää kätensä semmoisen pienen leikkimökin ikkuna rakoseen ja jäi kädestään siihen jumiin. Tämä tapahtui sekunneissa vaikka olin samassa huoneessa ja valvoin lapsia.
Vaka-ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patotien päiväkodissa Myyrmäessä lapset päivittäin laskeutuvat betoniportaita kakkoskerroksesta ja menevät kahden metrin korkuisista, portaiden alaosassa olevista kalteriporteista pihamaalle. Äkkiäkös joku sinne väliin päänsä tunkee tai jää porttien väliin. Tai livahtaa hissiin, tiesitkö että näissä uusissa päiväkodeissa on sellaisetkin?
Olikohan lapsi täysin valvonnassa vai joutuuko tästä joku hoitaja esim tutkintaan mikäli kävisi ilmi ettei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patotien päiväkodissa Myyrmäessä lapset päivittäin laskeutuvat betoniportaita kakkoskerroksesta ja menevät kahden metrin korkuisista, portaiden alaosassa olevista kalteriporteista pihamaalle. Äkkiäkös joku sinne väliin päänsä tunkee tai jää porttien väliin. Tai livahtaa hissiin, tiesitkö että näissä uusissa päiväkodeissa on sellaisetkin?
Samanlaisia kaikissa näissä uusissa kerrostalopäiväkodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on yllättävän nopeita työntämään käsiä ja jalkoja eri rakosiin tai menemään itse piiloon jonnekin väliin. Vaikka itse koen hoitavani hyvin lasten valvonnan niin eräs poika kerkesi kerran työntää kätensä semmoisen pienen leikkimökin ikkuna rakoseen ja jäi kädestään siihen jumiin. Tämä tapahtui sekunneissa vaikka olin samassa huoneessa ja valvoin lapsia.
Vaka-ope
Jassoo. Siihen tilattiin ensihoito?
Kovin pienestä syystä ei helikopterit nouse ilmaan. Toivottavasti lapsi selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vaka-ope
Jokainen työssäkäyvä vanhempi, joka tuo lapsensa teidän vastuulle, tietää sen miten yllättävän nopeita ja vikkeliä lapset ovat.
Onko tämä teille yllätys.
Päiväkodin on suunnitellut Arkkitehdit Oy Latva ja Vaara 🥺. Voi luoja, toivottavasti pieni ihminen selviää ilman pysyviä vammoja 😞.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon sattunut nyt näitä kuolemantapauksia/ pahoja loukkaantumisia päiväkodeissa.
On näitä sattunut aiemminkin.
Aiemmin näistä vaan ei kirjoitettu lehtiin tai nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kovin pienestä syystä ei helikopterit nouse ilmaan. Toivottavasti lapsi selviää.
Juuri näin. Jos helikopteri on jo ilmassa jostain syystä suhtkoht lähellä, voivat tulla paikalle. Muuten on niin kallista että täytyy olla vakava tapaus että lääkäri helikopterilla tuodaan paikalle. Etenkin noin lähellä sairaaloita.
Noihin jumeihin ei kalustoa tarvita. Ellei joku ohjesääntö taas kiellä itseä tekemästä mitään.