Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Vantaalla päiväkodissa sattunut

Vierailija
24.03.2026 |

Joku lapsi viety pelastushelikopterilla sairaalaan. Pelastettu jostain puristuksesta. Missä siellä päiväkodissa voi jäädä puristuksiin lapsi?

Kommentit (300)

Vierailija
281/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuonne päätä saa väliin? Raaja ehkä?

Törkeä vammantuottamus, voiko olla kovempi rikosnimike kun on kyse lapsesta? 

tai no. Jos pää on seinää kohti, niin kylläpä se taitaa onnistua 

Vierailija
282/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain kerrottu että lapsi vietiin helikopterilla?

Sitäpä ei kai ole sanottu.

Yritin katsoa ja ymmärtää lentoreittiä, en ole kyllä varma menikö kopterilla vai ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa ja ymmärtää lentoreittiä, en ole kyllä varma menikö kopterilla vai ei

Joo, kyllä kopteri meni Vantaalta Meilahteen

Vierailija
284/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuonne päätä saa väliin? Raaja ehkä?

Törkeä vammantuottamus, voiko olla kovempi rikosnimike kun on kyse lapsesta? 

tai no. Jos pää on seinää kohti, niin kylläpä se taitaa onnistua 

Jep. Tossa ei ole sellaista rakennetta etteikö vaan lasta jaloista tukemalla ja hallitusti laskemalla samalla kun nostaa sänkyä, irtoaisi, mutta pienen lapsen kohdalla se toki on aikas hurjaa. 

Vierailija
285/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on mahdollisuus hoitaa itse lapseni kotona, kauhistuttaa ajatuskin että lapseni on päivän vieraan henkilön vastuulla tuollaisissa oloissa. Lapsi laitostuu jo pienenä elämään laitosmaisissa oloissa. Ei kiitos.

Vierailija
286/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomissa tai Iltalehdessä on juttu vastaavasta tapahtumasta joskus muutama vuosi sitten. Tämä varmaan tapahtunut samalla tavoin.

Vierailija
287/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitettava kaappisänky oli koitua pikkulapsen kohtaloksi päiväkodin työntekijä todisti karmeaa hetkeä: Kauhea tilanne

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011903761.html

Eli tämä vastaava vanhempi tapaus. 

Vierailija
288/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kotiin ostettiin päiväkodin kaappisänky (käytettynä) koska lähiseudun päiväkodit myivät vanhoja huonekaluja pois. Kaksi päiväkotia lopetettiin ja yksi uusi toimipiste avattiin lähistölle (noin 500 metrin päähän vanhasta). Samalla myös laajennettiin lähiseudun toista vanhaa päiväkotia, joka ei ollut lopetettavien listalla. 

Vierailija
289/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on mahdollisuus hoitaa itse lapseni kotona, kauhistuttaa ajatuskin että lapseni on päivän vieraan henkilön vastuulla tuollaisissa oloissa. Lapsi laitostuu jo pienenä elämään laitosmaisissa oloissa. Ei kiitos.

Samoin olen iloinen ja ylpeä, että itse hoidin lapseni, mutta loppu sun kommentistaa on kyllä aika skeidaa. Vieras henkilö ja tuollaiset olot on sanonko missä. 

Vierailija
290/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä kopteri meni Vantaalta Meilahteen

Eihän se sinne päiväkodin viereen ole jäänyt.  Mutta vietiinkö potilas siinä?

Vierailija
291/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastuslaitos tiedotti kello 15 jälkeen, että paikalla irrotettiin puristuksissa ollut henkilö.

Jos olisi joku hylly kaatunut päälle, niin kai henkilökunta olisi saanut sen itsekin kammettua lapsen päältä.

Puristuksiin jäämisiä sattuu silloin tällöin ja voi siinä pahasti käydä. Jos betonielementin alle jää tai jää kahden kuorma-auton väliin puristuksiin niin yleensä menee henki. Tuhannen kilon painoinen kivi jos pyörähtää jalan päältä niin aika harvoin liiskaantunutta säärtä saa korjattua.

Vierailija
292/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kotikoulu on sitten jatkoa, että voit olla itse aina vieressä varmistamassa.

Vierailija
293/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tässä on tapahtunut, mutta sen tiedän kokemuksesta ettei sänkyjä päiväunien jälkeen kovinkaan tarkasti tarkasteta. Lapseni nukkui kerrossängyn yläsängyssä. Hän oli sen veran pieni ettei osannut tulla yksin alas. En tiedä miksi hänet ylipäätään yläsänkyyn laitettiin. Päiväunien jälkeen lapset omatoimisesti menivät välipalalle. Kukaan ei huomannut että lapseni jäi nukkumaan kun "viimeinenkin" lapsi oli mennyt välipalalle. Edes välipalalla kukaan ei hoksannut että yksi lapsi puuttuu. Välipalan jälkeen, kun muut lapset olivat jo menneet leikkeihinsä joku tuli nukkumahuoneeseen, jolloin kuulivat että lapseni itkee yläsängyssä kun ei pääse sieltä itse alas ja on yksin pimeässä huoneessa. Näin huolellisella tasolla nämä asiat ovat. 

Vierailija
294/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä pers*ilyä oli oman lapseni eskarivuonna päiväunilla. Aluksikin se oli kuulemma lepohetki, ei ollutkaan edes tarkoitus nukahtaa. Lapseni oli juuri aloittanut kyseisessä eskarissa, aiemmassa paikassa oli kyllä ihan lupa nukkua päikkäreillä jos nukutti. Kaiken lisäksi lapseni päivät alkoivat työni vuoksi aiemmin kuin monien muiden päivät, eli ei ihme että oli väsynyt. Hän nukahti ja hänen nukkuessaan hoitajat olivat raahanneet hänet patjalla viereiseen pimeään huoneeseen jossa lapsi sitten YKSIN heräsi ja oli säikähtänyt ja peloissaan. Lastentarhan opea oikein nauratti kun asiasta kertoi. Tästä nyt vajaat 20 vuotta, toivottavasti asiat ovat muuttuneet. Eipä tuota kyseistä päiväkotia ja eskaria enää edes kyllä ole. 

Vierailija
295/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä pers*ilyä oli oman lapseni eskarivuonna päiväunilla. Aluksikin se oli kuulemma lepohetki, ei ollutkaan edes tarkoitus nukahtaa. Lapseni oli juuri aloittanut kyseisessä eskarissa, aiemmassa paikassa oli kyllä ihan lupa nukkua päikkäreillä jos nukutti. Kaiken lisäksi lapseni päivät alkoivat työni vuoksi aiemmin kuin monien muiden päivät, eli ei ihme että oli väsynyt. Hän nukahti ja hänen nukkuessaan hoitajat olivat raahanneet hänet patjalla viereiseen pimeään huoneeseen jossa lapsi sitten YKSIN heräsi ja oli säikähtänyt ja peloissaan. Lastentarhan opea oikein nauratti kun asiasta kertoi. Tästä nyt vajaat 20 vuotta, toivottavasti asiat ovat muuttuneet. Eipä tuota kyseistä päiväkotia ja eskaria enää edes kyllä ole. 

Oho, tulikos eskaritäti itse paikalle alapeukuttamaan. Ei ollut edes ainoa epäkohta ja erikoinen tapa toimia tuossa päiväkoti/eskarissa kun vertaa paikkaan jossa lapseni oli aiemmin.

Vierailija
296/300 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tulikos eskaritäti itse paikalle alapeukuttamaan. Ei ollut edes ainoa epäkohta ja erikoinen tapa toimia tuossa päiväkoti/eskarissa kun vertaa paikkaan jossa lapseni oli aiemmin.

Lapset heräävät joka aamu pimeässä huoneessa yksin. Ehkä olisi aika karaista lasta

Vierailija
297/300 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset heräävät joka aamu pimeässä huoneessa yksin. Ehkä olisi aika karaista lasta

Tottakai herää. Pointti olikin siinä, että paikka oli lapselle täysin vieras. Kun tutustuimme päikkyyn ei siellä kaikkia huoneita esitelty. Jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää että jos lapsi herää yksin pimeässä, tässä tapauksessa ikkunattomassa huoneessa, jossa ei edes pientä valokaistaletta mistään näkynyt säikähtää aivan varmasti. Tajusitko sitäkään että hänet oli nukkuvana raahattu eri huoneeseen missä alun perin nukahti. Ovi oli kiinni myös, eli hän ei edes tiennyt mihin päin lähteä oven löytääkseen. Oli joutunut harhailemaan yksin täysin pimeässä ikkunattomassa huoneessa. 

Vierailija
298/300 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisikin "vain" nostettu kaappi seinälle ja lapsi ollut kyydissä, olisiko pelastustoimikunta tullut auttamaan pois puristuksesta? 

Veikkaan että on pudonnut jotenkin sängyn ja seinän väliin niin ettei häntä ole saatu irti ilman työkaluja. Kammottava tapaus, on siellä ollut hätä aikuisilla. 

Vastaan omaan spekulaatiooni. Näinhän se sitten meni. 

Vierailija
299/300 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tässä on tapahtunut, mutta sen tiedän kokemuksesta ettei sänkyjä päiväunien jälkeen kovinkaan tarkasti tarkasteta

-Aijaa, no kyllä ainakin itse tarkastan.

T. Hoitaja

Vierailija
300/300 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tässä on tapahtunut, mutta sen tiedän kokemuksesta ettei sänkyjä päiväunien jälkeen kovinkaan tarkasti tarkasteta

-Aijaa, no kyllä ainakin itse tarkastan.

T. Hoitaja

Hyvä että teillä on näin. Kaikkialla ei valitettavasti selvästikään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän