Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Vantaalla päiväkodissa sattunut

Vierailija
24.03.2026 |

Joku lapsi viety pelastushelikopterilla sairaalaan. Pelastettu jostain puristuksesta. Missä siellä päiväkodissa voi jäädä puristuksiin lapsi?

Kommentit (300)

Vierailija
201/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden kasvattajan ryhmiä. Siellä voi olla kova kiire. Pimeässä nostelet sänkyjä, jotta voit juosta toisaalle. Ei olisi eka kerta, kun lapsi vaikka herää ja mönkii toisen lapsen sänkyyn, jossa ei pitäisi olla enää ketään ja olettaa sängyn olleen tyhjä. Kaikenlaista voi käydä. 

Kyllä. Itse muistan tilanteen jossa olin nostamassa tälläistä sänkyä ja tajusin että peiton alla oli vielä lapsi.

Vierailija
202/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitaan vakavana rikoksena tai laiminlyöntinä. Kauheaa noille hoitajille.

Kukaan ei tahallaan varmaan tehnyt mutta tämäkin asia on nyt päiväkodeissa käytävä läpi.

Kun tuollaisia sänkyjä nostetaan ylös niin jokaikinen on tarkistettava.

Ja tarkistetaankin ja jos lapsen siellä ollessa nostaa sängyn ylös, lapsi tippuu, ei jää puristuksiin kaapin ja seinän väliin. Outo ja ikävä tapahtuma. 

Tämä vaatisi tosiaan sen että se lapsi on ollut siellä välissä jo kun kaappi on nostettu kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen uusi hieno jättikasvattamo jossa pelkkiä kahden kasvattajan ryhmiä. Eli käytännössä siellä on joku ehkä yksinään yrittänyt selviytyä esim lasten heräämistilanteessa kun toinen on lähtenyt tai palaverissa 

Näinkö sitä "jättikasvattamoa" karsitaan?

Vierailija
204/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sitä pahinta että sänky nostettiin ja lapsi jäi sinne joksikin aikaa. Kun huomattiin niin pelastus hälytettiin koska lapsi eloton.

Vierailija
205/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa työskennelleenä tiedän nämä sängyt. Olen usein ajatellut että joskus jotain sattuu. Enemmän sitä että se jää lukitsematta ja putoaa lapsen päälle.

Niitä on myös erilaisilla systeemillä ja joissakin on sellainen systeemi että jos välissä on liian paksusti esim peitto niin se on vaikea saada alas kun lukkiutuu.

Onko tässä nyt käynyt karmein eli lapsi jäänyt ja unohtunut tai sitten eivät saaneet heti alas.

Mä työskentelen jättipäiväkodissa. ".....sitä että se jää lukitsematta ja putoaa lasten päälle" Tämä lause toi yhden lisäpelon arkeeni. Ihmiset ei oikeasti tajua kuinka monia vaaratilanteita päiväkodeissa on päivittäin. Ihan oikeasti päivittäin. 

Vierailija
206/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa työskennelleenä tiedän nämä sängyt. Olen usein ajatellut että joskus jotain sattuu. Enemmän sitä että se jää lukitsematta ja putoaa lapsen päälle.

Niitä on myös erilaisilla systeemillä ja joissakin on sellainen systeemi että jos välissä on liian paksusti esim peitto niin se on vaikea saada alas kun lukkiutuu.

Onko tässä nyt käynyt karmein eli lapsi jäänyt ja unohtunut tai sitten eivät saaneet heti alas.

Mä työskentelen jättipäiväkodissa. ".....sitä että se jää lukitsematta ja putoaa lasten päälle" Tämä lause toi yhden lisäpelon arkeeni. Ihmiset ei oikeasti tajua kuinka monia vaaratilanteita päiväkodeissa on päivittäin. Ihan oikeasti päivittäin. 

Kaikki päiväkodit ja vaivaistalot tulee pikimmiten sulkea!

Vierailija
207/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päiväkodit ja vaivaistalot tulee pikimmiten sulkea!

Johdon voisi ainakin laittaa uusiksi, siis kunnassa, jos tapaturmia vain sattuu ja sattuu, päiväkodeissa ja kouluissa. 

Vantaalla tuntuu kunnassa olevan pahoja ongelmia muutenkin, mm. urheilukentän uusiminen miljoonilla ja väärin tehdyn työn vastaanottaminen, korruptio-ongelmat...

Vierailija
208/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mikä ongelma on, että tapahtunut hengenvaarallinen tilanne tutkitaan poliisin toimesta? Alapeukuista päätellen tutkintaa ei pitäisi monen mielestä tehdä. Ymmärrättehän, että tutkinnan tarkoitus on selvittää tekikö joku jotain tahallaan tai onko toimintatavoissa hengenvaarallisia ongemia? Ilmeisesti henkilökunnan kärsimys tutkimisesta on osalle suurempi paha kuin lapsille sattuvat hengenvaaralliset tilanteet. 

Tutkinnan myötä myös päivähoidon johto joutuu suurennuslasin alle, mikä lienee enemmän kuin toivottavaa, kun arki on ketjussa kuvatun kaltaista!

Vierailija
209/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuista päätellen keskustelukin on vahingollista jollekin säädylle.

Vierailija
210/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, hajaantukaa🤐

Vierailija
211/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vaaratilanteita on paljon! Sijaisille ei anneta avaimia. Kaikissa ovissa on numerokoodilukot. Lähes päivittäin ne hajoilevat tai ovat epäkunnossa. Mitäs sitten kun sattuu esim tulipalo?

Vierailija
212/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vaaratilanteita on paljon! Sijaisille ei anneta avaimia. Kaikissa ovissa on numerokoodilukot. Lähes päivittäin ne hajoilevat tai ovat epäkunnossa. Mitäs sitten kun sattuu esim tulipalo?

Tämäkin on totta näissä uusissa valtavissa taloissa. Siellä on paljon lukittuja väliovia ja esim sijaisena oleva voisi jäädä jonkin tilaan lasten kanssa ilman että pääsee pois. Nää isot laitokset on kyllä niin susia.

Vierailija
213/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit on ihan hulluja paikkoja olla töissä. En käsitä miten tapahtuu niin vähän niissä onnettomuuksia. Laadukas varhaiskasvatus my ass!

Vierailija
214/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin kun lapsesi viet ei koskaan voi tietää missä

kunnossa on kun menet pois hakeen.

Henkilökuntaa aivan liian vähän ja sijaisia ei palkata

tässä onnellisessa maassa.

Vierailija
215/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin kun lapsesi viet ei koskaan voi tietää missä

kunnossa on kun menet pois hakeen.

Henkilökuntaa aivan liian vähän ja sijaisia ei palkata

tässä onnellisessa maassa.

Valitettavasti näin on.

Olen usein miettinyt mitä pitää tapahtua että aletaan puhua asioista oikeilla nimillä.

Vierailija
216/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus on ehkä vahvimpia kulissirakennelmiä tämän päivän Suomessa. Varsinkin isoissa kaupungeissa. Kulissit pidetään pystyssä mutta kulissien takana kuohuu.

Vierailija
217/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sijaisuuksia tehdessäni meni viikon sijaisuutta tekemään erään isoon päiväkotiin. Oli juurikin tälläinen kahden kasvattajan ryhmiä. No siinä sitten selvisi että ryhmästä puuttui molemmat kasvattajat. Toisesta ryhmästä tuli joku talon oma kasvattaja minut 'pikakouluttamaan" ja lapsille nimet teipillä paitoihin.

Siellä sitten olin viikon ja sain parikseni päivittäin vaihtuvia joko talon omia ihmisiä tai aivan vieraita sijaisia.

Onneksi oli kokemusta taustalla joten selvisin kuitenkin paremmin kuin ehkä joku kieletön ja kokematon.

Mutta ihme kuitenkin ettei mitään sattunut.

Annoin palautetta talon johtajalle tilanteesta. Kiitoksen sijaan sain melko tylyn vastauksen.

Vierailija
218/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sijaisuuksia tehdessäni meni viikon sijaisuutta tekemään erään isoon päiväkotiin. Oli juurikin tälläinen kahden kasvattajan ryhmiä. No siinä sitten selvisi että ryhmästä puuttui molemmat kasvattajat. Toisesta ryhmästä tuli joku talon oma kasvattaja minut 'pikakouluttamaan" ja lapsille nimet teipillä paitoihin.

Siellä sitten olin viikon ja sain parikseni päivittäin vaihtuvia joko talon omia ihmisiä tai aivan vieraita sijaisia.

Onneksi oli kokemusta taustalla joten selvisin kuitenkin paremmin kuin ehkä joku kieletön ja kokematon.

Annoin palautetta talon johtajalle tilanteesta. Kiitoksen sijaan sain melko tylyn vastauksen.

Täsmälleen sama kokemus. Eivät halunneet minua enää sinne keikalle, eli esto tuli

Vierailija
219/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ny muualle kilpiänne kiilottelemaan.

Vierailija
220/300 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen sama kokemus. Eivät halunneet minua enää sinne keikalle, eli esto tuli

No mulla ei jäänyt mitään tuollaista. Varmaan hyvinkin mielellään olisin saanut sinne mennä ja kerran toisessa ryhmässä kävinkin. Muu henkilökunta oli ihan kivaa ja monessa muussa ryhmässä oli samankaltainen tilanne joten siellä jotenkin yhdessä selvittiin tietyistä siirtymistä esim. Ainoastaan johtajasta jäi tylsä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän