Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Love Island Suomi 6. kausi OFFICIAL 2026

Vierailija
24.03.2026 |

En malta oottaa että vuoden 2026 kausi alkaa!! Onko kellään tiedossa tarkkaa päivämäärää? 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4880)

Vierailija
4601/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo villalla vielä olevat tekevät työkseen? En tarkoita mitään räppärihaaveita, vaan oikeaa leipätyötä, esim. Henri? Jenni työasiat on aiemmin käsitelty, Säteen samoin. Ilmari taitaa olla myyjä (minkä alan?). Peppiina mehubaarin esimies. Entä muut? Ammatti kuitenkin kertoo ihmisestä aika paljonkin. 

Kuvaruudulla saisi olla jokaisesta päiväkirjahuoneessa ja muissa lähikuvissa etunimi, ikä ja ammatti (tai opiskelijastatus, jos päätoiminen opiskelija), juurikin niin.

Sivustolla LIS Wiki Fandom on jotain tietoja. Ihmeellistä, että Henrin insta ja tiktok linkit eivät enää toimi. Ammattina on vaan muusikko. Esittelyjaksossa kuitenkin kertoi, että haaveilee jonain päivänä saavansa elantonsa musiikista, joten vielä ei saa eli ammatti ei oikeasti ole muusikko. Millähän elättää itsensä.

Linkedin kertoo, että Ilmari olisi Gigantin leivissä. Sofian somesta tai jostain löytyy, et joku esimies jossain viihdepaikassa, en muista tarkkaa ja jotain muutakin. 

Sanna oli joku terveydenhuollon työntekijä, jos oikein muistan.  Sharp entinen jalkapalloilija opiskelee nyt, Päni somettaa Virossa tai jotain semmosta. 

Eetu, ei mitään mielikuvaa ammatista. Väinö on hiihtänyt, mitähän nyt. Ammand töissä kaverin firmassa, alasta ei tietoo.

Sharp Räsänen opiskelee peräti ylempää korkeakoulututkintoa, Jyväskylässä, kauppatieteitä (MSc in Economics), ja hänen pääaineenaan on markkinointi (tarkistamaton tieto). Joten itseään tuolla harjoittelee markkinoimaan, varmistelee tulevaa työpaikkaansa, "tehnyt myös opintoihinsa liittyvän opinnäytetyön sosiaalisen median vaikutuksesta opiskelijaurheilijoiden urheilumarkkinointistrategioihin. Kaupallisen alan opintojensa ohella hän toimii sosiaalisen median sisällöntuottajana."

Korkeakoulututkinnot kokeneet viimeaikoina vähän inflaatiota, joten ei tuo ylempi korkeakoulututkinto välttämättä ole sellaista entisaikojen ylempää korkeakoulutusta.

Vaativuustasoja on laskettu kautta linjan. On se silti enemmän kuin alempi korkeakoulututkinto mukaan lukien miten onnistuu saamaan sen opiskelupaikan, ellei jossain ulkomaalaiskiintiössä.

Entinen alempi korkeakoulututkinto on nykyään ylempi korkeakoulututkinto.  Mikä lie nykyinen alempi korkeakoulututkinto, vastaako entistä ammattikoulua. Ammattikouluthan ovat nykyään myös jotain ihan muuta, mitä ne olivat muutama vuosikymmen sitten.

Korkeakoulu-sanan avulla on haluttu saada kuulostamaan ammattikorkeakoulutkin joltain tosi houkuttelevalta ja muulta kuin todellisuus.

Vierailija
4602/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Kauden tuotannollinen taso kyllä surkea, mutta ei se näiden ihmisten vika ole. Tavikset ovat kiinnostavia tässä formaatissa. En haluaisi edes näitä tyrkkyjä sisällöntuottajia sinne, joilla ainoa tavoite on saada julkisuutta. Asia erikseen, jos oikeasti etsivät puolisoa (Salli ja Eeli tai Elvira ja Paulus, yms).

Kyse ei ole kauneuskilpailusta, joten ulkonäöllä ei merkitystä, katson ohjelmaa psykologisesta näkökulmasta ja siksi toivoisin enemmän aitoja keskusteluja monipuolisista aiheista. Uskonto ja politiikka voidaan jättää ulkopuolelle yksityisyyden suojaamiseksi, mutta puhetta muustakin kuin tunteista, parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin tunteita.

Politiikka ja uskonto tulisi silti esiprosessoida, jotta olisi mitään todellisia mahdollisuuksia siihen, että paikalla olisi joku samankaltaisen maailmankuvan omaava. Urheilufanaatikot pois: nyt heitä on kerätty oikein roppakaupalla, vääristynyt miesihanne, jonka MTV nyt luo.

Eiköhän suurin osa noista ole maallistuneita kristittyjä, eli hyvin sopivat toisilleen. Lisäksi arvatenkin yksi sekulaari muslimi, hyvin sopii joukkoon.

Väinökö urheilufanaatikko, onko joku muu?

Men’s physiqueta, V-mallinen Eetu Pitkänen, Team BAO, Jyväskylä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4603/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli yhtäkkiä mieleen, miten feikkinä parina pidin Sallia ja Eeliä, koko ajan hymyilivät suu korvissa ja koko heidän touhunsa oli niin imelää. Miten väärässä olin. Ovat naimisissa, heillä on lapsi, ovat olleet yhdessä saarelta alkaen. 

Hassua, koska itse ajattelin silloin että he ovat aidoin pari sillä kaudella :) Muutenkin heistä huomasi heti, että ovat niin samanlaisia ja sopivat toisilleen! 

Vierailija
4604/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni muuten mulla tosi pitkään tajuta että Sofian lempinimi on "Smirre" sitä käyttävät tuolla.. sitten vain lähdin ajattelee että sukunimi vois olla vaikka Smirnoff. 

Tiesivät valmiiksi tytön sosiaalisen kanavan nimimerkin. Ei hän itseään siten tuolla ole varmastikaan esitellyt tai sitten katsojille tulisi näyttää selkokielisemmin osio, jossa jokainen kertoo mahdollisen lempinimensä.

Sun lempinimi on Urpå.

Vierailija
4605/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa."

 

Ajatella, että jonkun mielestä villalle ei vain saada kauniita ja komeita ihmisiä. Nyt on standardit kyllä korkealla, ei voi muuta sanoa.. Mielestäni esim. jo pelkästään Sharp on sekä kaunis että komea, samoin Väinö.

Vierailija
4606/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Kauden tuotannollinen taso kyllä surkea, mutta ei se näiden ihmisten vika ole. Tavikset ovat kiinnostavia tässä formaatissa. En haluaisi edes näitä tyrkkyjä sisällöntuottajia sinne, joilla ainoa tavoite on saada julkisuutta. Asia erikseen, jos oikeasti etsivät puolisoa (Salli ja Eeli tai Elvira ja Paulus, yms).

Kyse ei ole kauneuskilpailusta, joten ulkonäöllä ei merkitystä, katson ohjelmaa psykologisesta näkökulmasta ja siksi toivoisin enemmän aitoja keskusteluja monipuolisista aiheista. Uskonto ja politiikka voidaan jättää ulkopuolelle yksityisyyden suojaamiseksi, mutta puhetta muustakin kuin tunteista, parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin tunteita.

Niin ja minusta olisi nimenomaan psykologisesti kiinnostavaa seurata muutakin ihmisten välistä dynamiikkaa talosta, nyt se on piilotettu kokonaan. Kuka on boss, kuka ei tykkää kenestäkin, kenelle tulee riitaa jne. Mitään tällaista ei näy ja on täysin mahdotonta että jengi olisi oikeasti noin pitkään sopuisasti selkään toisiaan taputellen tuolla suljetulla alueella. Ohjelmaan saisi paljon lisää kerroksia kun avattaisiin vähän muitakin kuvioita näiden parisuhde lässytysten lisäksi. Ihan varmasti kaikki tuollainen dynamiikka vaikuttaa kaikkeen…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4607/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo villalla vielä olevat tekevät työkseen? En tarkoita mitään räppärihaaveita, vaan oikeaa leipätyötä, esim. Henri? Jenni työasiat on aiemmin käsitelty, Säteen samoin. Ilmari taitaa olla myyjä (minkä alan?). Peppiina mehubaarin esimies. Entä muut? Ammatti kuitenkin kertoo ihmisestä aika paljonkin. 

Iisalmen superfanien poispotkima (Saran kanssa) Eetu Kakkonen "Occupation Athlete" (ammatti atleetti, urheilija, jopas). Liian nuori Eetu Tenhunen (22 v.), se toinen Roosa/Peppiina/Sanna-Eetu on Pitkänen "edupitt" (eetu.pitkanen97@gmail.com).

Ai edupitt! Jo on ollut mielikuvitusta. Matkinut pakepittiä. Törkee!

Vierailija
4608/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edellisistä kausista, mutta tuotannon jälki on surkeaa. Esim. mikit kaulassa laitetaan kermavaahtoa levittelemään kaulalle ja naamalle, mikit kaulassa veteenhyppimistä.. järjen jättiläisiä. Lennostako ne käsikirjoitukset tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4609/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne Jenni on kadonnut? Häntä ei näy enää ollenkaan, eikä ollut jäätelöbileissä.

Miten toi Säde voi olla kenenkään mieleen? Tyyppi on niin avuton että aamupalan tekeminen on ponnistus. 

Sannakin ilmoitti, että aamupalan valmistaminen on hankalaa. En tiedä mikä näitä vaivaa. Omat parikymppiset lapset on ainakin osanneet tehdä ruokaa jo monta vuotta.

Omituisia naisia, onko ne ajatelleet että iskä ja äiti tekee niille aamiaisleivät jos kumppania eivät saa 

Kai he nytkin tekevät aamupalansa kotonaan? Ehkä syövät vain tyyliin jogurtin, helppoa. Jos tarkoittivat, että hienon aamupalan valmistaminen on hankalaa.

En minäkään osaisi tehdä hienoja avocadoleipiä tai täydellisesti paistettua pekonia, mutta en syökään sellaisia aamupalaksi.

No jos ei avocadoleipää osaa tehdä tai paistaa pekonia, niin sitten ei kyllä osaa kokata ruokaakaan. Syötkö sinä lounaaksi ja illalliseksi myös pelkästään jogurttia? Vai miten me tarjoilut eteesi tippuu? 

Vierailija
4610/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne Jenni on kadonnut? Häntä ei näy enää ollenkaan, eikä ollut jäätelöbileissä.

Miten toi Säde voi olla kenenkään mieleen? Tyyppi on niin avuton että aamupalan tekeminen on ponnistus. 

Sannakin ilmoitti, että aamupalan valmistaminen on hankalaa. En tiedä mikä näitä vaivaa. Omat parikymppiset lapset on ainakin osanneet tehdä ruokaa jo monta vuotta.

Omituisia naisia, onko ne ajatelleet että iskä ja äiti tekee niille aamiaisleivät jos kumppania eivät saa 

Kai he nytkin tekevät aamupalansa kotonaan? Ehkä syövät vain tyyliin jogurtin, helppoa. Jos tarkoittivat, että hienon aamupalan valmistaminen on hankalaa.

En minäkään osaisi tehdä hienoja avocadoleipiä tai täydellisesti paistettua pekonia, mutta en syökään sellaisia aamupalaksi.

No jos ei avocadoleipää osaa tehdä tai paistaa pekonia, niin sitten ei kyllä osaa kokata ruokaakaan. Syötkö sinä lounaaksi ja illalliseksi myös pelkästään jogurttia? Vai miten me tarjoilut eteesi tippuu? 

Opiskelijat käytännössä melkein ilmaista opiskelijaruokaa. Työntekijät saaavat työnantajan ateriaedulla käydä ruokakaupassa, työpaikan ruokalassa tai talon ulkopuolella tunnin pari käyttää läheisissä lounasnoutopöydissä. Ei sitä ole tarvetta laittaa kotiruokaa ennen kuin lapsille päivälliseksi (lounas päiväkodissa tai koulussa). Tietysti kuntosalityyppien luulisi osaavan kypsentää sitä broileriaan ja avata myös proteiinivanukas ja raejuustopurkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4611/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne Jenni on kadonnut? Häntä ei näy enää ollenkaan, eikä ollut jäätelöbileissä.

Miten toi Säde voi olla kenenkään mieleen? Tyyppi on niin avuton että aamupalan tekeminen on ponnistus. 

Sannakin ilmoitti, että aamupalan valmistaminen on hankalaa. En tiedä mikä näitä vaivaa. Omat parikymppiset lapset on ainakin osanneet tehdä ruokaa jo monta vuotta.

Omituisia naisia, onko ne ajatelleet että iskä ja äiti tekee niille aamiaisleivät jos kumppania eivät saa 

Kai he nytkin tekevät aamupalansa kotonaan? Ehkä syövät vain tyyliin jogurtin, helppoa. Jos tarkoittivat, että hienon aamupalan valmistaminen on hankalaa.

En minäkään osaisi tehdä hienoja avocadoleipiä tai täydellisesti paistettua pekonia, mutta en syökään sellaisia aamupalaksi.

No jos ei avocadoleipää osaa tehdä tai paistaa pekonia, niin sitten ei kyllä osaa kokata ruokaakaan. Syötkö sinä lounaaksi ja illalliseksi myös pelkästään jogurttia? Vai miten me tarjoilut eteesi tippuu? 

Avocado: Ehdoton ei, vaikka hyviä rasvoja, niin aivan liikaa energiaa. Kuka sen mausta edes pitää. Tarpeetonta hifistelyä. Kenties osallistujat ovat saaneet esittää ehdottomia ainesosavaatimuksiaan, jos on kovinkin tarkka kuntosaliruokavalio, kuten yleensä on.

Vierailija
4612/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä edellisistä kausista, mutta tuotannon jälki on surkeaa. Esim. mikit kaulassa laitetaan kermavaahtoa levittelemään kaulalle ja naamalle, mikit kaulassa veteenhyppimistä.. järjen jättiläisiä. Lennostako ne käsikirjoitukset tekee?

Oudoksutti myös, että uima-altaaseen voisi hypätä aurinkolasit silmillä. Mitäpä ei, kun ei niitä ole itse maksanut, vaan tuotanto. Ei paljon näytä Sharp niitä arvostavan, hän se taisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4613/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa."

 

Ajatella, että jonkun mielestä villalle ei vain saada kauniita ja komeita ihmisiä. Nyt on standardit kyllä korkealla, ei voi muuta sanoa.. Mielestäni esim. jo pelkästään Sharp on sekä kaunis että komea, samoin Väinö.

Sharpista voi (ja saa) olla montaa mieltä. Piipittäjä-ääninen ainakin. Ei näytä olevan valittujen tyttöjenkään suosiossa. Kukaan ei havittele häntä, vaikka Pärnian pitää kynsin ja hampain kiinni kuin sika leivästä. Vaikka olisi varhaisessa vaiheessa ainakin voinut yrittää mennä väliin. Ei onnistu, Jyväskylä/Viro-akseli, vaikka Sharp sen itsekin tietää. Turha yrittää vakuutella muuta.

Vierailija
4614/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä edellisistä kausista, mutta tuotannon jälki on surkeaa. Esim. mikit kaulassa laitetaan kermavaahtoa levittelemään kaulalle ja naamalle, mikit kaulassa veteenhyppimistä.. järjen jättiläisiä. Lennostako ne käsikirjoitukset tekee?

Missä onnistuvat kameroilta suojassa juonimaan, liittoutumaan ja vehkeilemään. Jossain, yön pimeydessäkö, jos liiketunnistin ei sitä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4615/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne Jenni on kadonnut? Häntä ei näy enää ollenkaan, eikä ollut jäätelöbileissä.

Miten toi Säde voi olla kenenkään mieleen? Tyyppi on niin avuton että aamupalan tekeminen on ponnistus. 

Sannakin ilmoitti, että aamupalan valmistaminen on hankalaa. En tiedä mikä näitä vaivaa. Omat parikymppiset lapset on ainakin osanneet tehdä ruokaa jo monta vuotta.

Omituisia naisia, onko ne ajatelleet että iskä ja äiti tekee niille aamiaisleivät jos kumppania eivät saa 

Kai he nytkin tekevät aamupalansa kotonaan? Ehkä syövät vain tyyliin jogurtin, helppoa. Jos tarkoittivat, että hienon aamupalan valmistaminen on hankalaa.

En minäkään osaisi tehdä hienoja avocadoleipiä tai täydellisesti paistettua pekonia, mutta en syökään sellaisia aamupalaksi.

No jos ei avocadoleipää osaa tehdä tai paistaa pekonia, niin sitten ei kyllä osaa kokata ruokaakaan. Syötkö sinä lounaaksi ja illalliseksi myös pelkästään jogurttia? Vai miten me tarjoilut eteesi tippuu? 

Opiskelijat käytännössä melkein ilmaista opiskelijaruokaa. Työntekijät saaavat työnantajan ateriaedulla käydä ruokakaupassa, työpaikan ruokalassa tai talon ulkopuolella tunnin pari käyttää läheisissä lounasnoutopöydissä. Ei sitä ole tarvetta laittaa kotiruokaa ennen kuin lapsille päivälliseksi (lounas päiväkodissa tai koulussa). Tietysti kuntosalityyppien luulisi osaavan kypsentää sitä broileriaan ja avata myös proteiinivanukas ja raejuustopurkki.

Ihminen ei käy töissä 365 päivänä vuodessa. Kyllä sitä ruuanlaittotaitoa tarvitaan elämässä, vaikka koulu- ja työpäivinä kävisikin jossain kanttiinissa. 

Vierailija
4616/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Eihän tätä ole pakko katsoa, jos niin ärsyttää 😁

Vierailija
4617/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo villalla vielä olevat tekevät työkseen? En tarkoita mitään räppärihaaveita, vaan oikeaa leipätyötä, esim. Henri? Jenni työasiat on aiemmin käsitelty, Säteen samoin. Ilmari taitaa olla myyjä (minkä alan?). Peppiina mehubaarin esimies. Entä muut? Ammatti kuitenkin kertoo ihmisestä aika paljonkin. 

Iisalmen superfanien poispotkima (Saran kanssa) Eetu Kakkonen "Occupation Athlete" (ammatti atleetti, urheilija, jopas). Liian nuori Eetu Tenhunen (22 v.), se toinen Roosa/Peppiina/Sanna-Eetu on Pitkänen "edupitt" (eetu.pitkanen97@gmail.com).

Eetu T opiskelee kauppakorkeassa Turussa. 

Vierailija
4618/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Eihän tätä ole pakko katsoa, jos niin ärsyttää 😁

Tämä! Kyllä ihmiset on outoja että katselee vapaaehtoisesti näitä kauheita ohjelmia.... :DDDD

Vierailija
4619/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Kauden tuotannollinen taso kyllä surkea, mutta ei se näiden ihmisten vika ole. Tavikset ovat kiinnostavia tässä formaatissa. En haluaisi edes näitä tyrkkyjä sisällöntuottajia sinne, joilla ainoa tavoite on saada julkisuutta. Asia erikseen, jos oikeasti etsivät puolisoa (Salli ja Eeli tai Elvira ja Paulus, yms).

Kyse ei ole kauneuskilpailusta, joten ulkonäöllä ei merkitystä, katson ohjelmaa psykologisesta näkökulmasta ja siksi toivoisin enemmän aitoja keskusteluja monipuolisista aiheista. Uskonto ja politiikka voidaan jättää ulkopuolelle yksityisyyden suojaamiseksi, mutta puhetta muustakin kuin tunteista, parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin tunteita.

Niin ja minusta olisi nimenomaan psykologisesti kiinnostavaa seurata muutakin ihmisten välistä dynamiikkaa talosta, nyt se on piilotettu kokonaan. Kuka on boss, kuka ei tykkää kenestäkin, kenelle tulee riitaa jne. Mitään tällaista ei näy ja on täysin mahdotonta että jengi olisi oikeasti noin pitkään sopuisasti selkään toisiaan taputellen tuolla suljetulla alueella. Ohjelmaan saisi paljon lisää kerroksia kun avattaisiin vähän muitakin kuvioita näiden parisuhde lässytysten lisäksi. Ihan varmasti kaikki tuollainen dynamiikka vaikuttaa kaikkeen…

Love Island on hyvin erikoinen kupla, jossa parit puhuvat tunteistaan jopa liikaa. Kärjistäen sanottuna aamulla kysytään toiselta mitkä fiilikset meidän suhteesta, sitten iltapäivällä ja vielä illalla. Ja välillä jutellaan suhteen tilasta poikien tai tyttöjen kesken. Toiseen voi tutustua myös tekemällä erilaisia asioita yhdessä ja oppia toisen reagoimistapaa esim. silloin, kun asiat eivät mene suunnitellusti. En sano, etteikö puhuminen ole tärkeää, mutta se voi johtaa myös ylianalysoimiseen. Sitä olen nähnyt esim. Sofian ja Henrin suhteessa.

Vierailija
4620/4880 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä Suomen versio on viimeinen. Villalle ei vaan saada mielenkiintoisia tai kauniita ihmisiä joita haluaisi kuunnella tai katsoa.

Tällaisia taviksista tehtyjä ohjelmia on jo tarpeeksi, en jaksa niitä täälläkin, haluaisin jotain ekstraa love islandilta.

Kauden tuotannollinen taso kyllä surkea, mutta ei se näiden ihmisten vika ole. Tavikset ovat kiinnostavia tässä formaatissa. En haluaisi edes näitä tyrkkyjä sisällöntuottajia sinne, joilla ainoa tavoite on saada julkisuutta. Asia erikseen, jos oikeasti etsivät puolisoa (Salli ja Eeli tai Elvira ja Paulus, yms).

Kyse ei ole kauneuskilpailusta, joten ulkonäöllä ei merkitystä, katson ohjelmaa psykologisesta näkökulmasta ja siksi toivoisin enemmän aitoja keskusteluja monipuolisista aiheista. Uskonto ja politiikka voidaan jättää ulkopuolelle yksityisyyden suojaamiseksi, mutta puhetta muustakin kuin tunteista, parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin tunteita.

Niin ja minusta olisi nimenomaan psykologisesti kiinnostavaa seurata muutakin ihmisten välistä dynamiikkaa talosta, nyt se on piilotettu kokonaan. Kuka on boss, kuka ei tykkää kenestäkin, kenelle tulee riitaa jne. Mitään tällaista ei näy ja on täysin mahdotonta että jengi olisi oikeasti noin pitkään sopuisasti selkään toisiaan taputellen tuolla suljetulla alueella. Ohjelmaan saisi paljon lisää kerroksia kun avattaisiin vähän muitakin kuvioita näiden parisuhde lässytysten lisäksi. Ihan varmasti kaikki tuollainen dynamiikka vaikuttaa kaikkeen…

Love Island on hyvin erikoinen kupla, jossa parit puhuvat tunteistaan jopa liikaa. Kärjistäen sanottuna aamulla kysytään toiselta mitkä fiilikset meidän suhteesta, sitten iltapäivällä ja vielä illalla. Ja välillä jutellaan suhteen tilasta poikien tai tyttöjen kesken. Toiseen voi tutustua myös tekemällä erilaisia asioita yhdessä ja oppia toisen reagoimistapaa esim. silloin, kun asiat eivät mene suunnitellusti. En sano, etteikö puhuminen ole tärkeää, mutta se voi johtaa myös ylianalysoimiseen. Sitä olen nähnyt esim. Sofian ja Henrin suhteessa.

Tosi hyvä kommentti. Tunteet heräävät yhteisen tekemisen, tutustumisen, juttelun kautta. Kuka aloittaa seurustelun jatkuvalla tunteiden vatvomisella? Olis ihan creepya. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi