Mitä teet juhannuksena?
Kommentit (74)
Sitä mitä tänäänkin. Nuorempana sitä halusi olla kuin muut ja ryyppäsi jussina. Yleensä sitä tuli vain mokailtua kännissä josta seurasi normaalin krapulan lisäksi moraalinen krapula useimmiten. En halua sitä enää.
Huomenna poistetaan viisaudenhammas.
Eli juhannuksena syljetään verta ja syödään särkylääkkeitä. Kiva.
Hyvää juhannusta kaikille.
Miehen ja lasten kanssa grillataan, ja syödään hyvin. Uusia perunoita, lohta, ja leipäjuustosalaattia viinirypäleillä ainakin tarjolla.Pesen ulkosaunan ja lämmitetään se ja saunotaan. Mies tekee vihdan.
Käyn luultavasti kävelyllä ja kerään ison kimpun luonnonkukkia koristeeksi tonkkaan. Ihailen kaunista Suomea. Kukkamekko päälle. Myöhemmin keitän juhannuskahvit ja syödään sitten leipomaani marjapiirakkaa. Lapset, kun nukkuu ajattelin katsoa kauhu/ jännitys elokuvan.
Kuuntelen musiikkia Riippumaton Jussi -festareilla.
Saunon ja ryyppään. olen kavereiden kanssa pihalla grillaamassa.
Jos poistaa aurinko ja vesi vähintään 18 astetta niin meen uimaan, muuten voin mennä 10km sauvakävelylle metsään. En mä muuta tee. Ihans samaa mitä muinakin päivinä. Ei noi juhlapyhät ole mitään merkannut 20 vuoteen. Päiviä muiden joukussa, ihmiset vain antaeet jonkun merkityksen niiile. Mutta joo ihan normaalia ruuan laittoa, kaupas käyntiä, syömistä, eletronisen viihteen katsomista.
Ei ole mitään erityistä sinkkunaisella. Olen juhannusaattona ensin töissä vähän aikaa ja sitten viikonlopun lähinnä kotona. Tv-lehden ostin juuri sen takia, ettei mitään muuta juhannusohjelmaa ole luvassa kuin tv ja tämä netti. Ja hyvä ruoka ja juoma. Läheiset ovat kaikki omilla teillään. Toivottelivat sen takia hyvät juhannukset minulle jo tänään. Mansikoita toivottavasti löydän aatoksi. 🍓
Tekemisestä ei silti ole pulaa, koska on vähän niin kuin muuttovalmistelut tässä menossa. Mutta ei sellaisia nyt juhannuksena kauheasti jaksaisi ahertaa. Ehkä kumminkin tavarataloon poikkean katselemaan, josko uuteen kotiin löytyisi sieltä jotain. Ei ole juhannuksena niin ruuhkaakaan ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja lasten kanssa grillataan, ja syödään hyvin. Uusia perunoita, lohta, ja leipäjuustosalaattia viinirypäleillä ainakin tarjolla.Pesen ulkosaunan ja lämmitetään se ja saunotaan. Mies tekee vihdan.
Käyn luultavasti kävelyllä ja kerään ison kimpun luonnonkukkia koristeeksi tonkkaan. Ihailen kaunista Suomea. Kukkamekko päälle. Myöhemmin keitän juhannuskahvit ja syödään sitten leipomaani marjapiirakkaa. Lapset, kun nukkuu ajattelin katsoa kauhu/ jännitys elokuvan.
Ai karseaa, pitääkö olla kukkamekko?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mene tanssimaan?
Hetkuttelen ihan vain kotiparketilla yksikseni, jos tulee toosasta hyvää musiikkia.
Puen kalevalapuvun ylleni ja suuntaan juhannuskukkulalle tekemään kataa hidastettuna.
Toistan muinaisia jo lähes unhoitettuja taisteluliikkeitä puolentoista tunnin ajan. Sitten juon soijalatten palautusjuomaksi ja suuntaan saunaan mummolleni, joka asustelee lähistöllä.
Otan jotain naista vahvempaa kuten minttulikööriä ja poplea.
Minä maistan 8% valkoviiniä lohiruoan kanssa. Alkossa en enää nykyään käy ja muut juomat kuin viinin juon pääsääntöisesti alkoholittomina.
Vierailija kirjoitti:
Haunisten allas, Raisio.
https://raisio.fi/sites/default/files/media/file/Hauninen300321.pdf
Grillit kuumana.
Kuka sinne uskaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen musiikkia Riippumaton Jussi -festareilla.
Mikähän tässä on väärin? En jää Maustetyttöjen keikalle. Ne on surkeita.
Luultavasti istun tässä missä nytkin.