Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Love Island Suomi 6. kausi OFFICIAL 2026

Vierailija
24.03.2026 |

En malta oottaa että vuoden 2026 kausi alkaa!! Onko kellään tiedossa tarkkaa päivämäärää? 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5688)

Vierailija
3641/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko ne Meri ja Daniel yhdessä?

Vierailija
3642/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ongelmakimppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Jennin takamus peittää puoli aurinkoa.

Ei näin saa sanoa Vauvalla. Tulee alapeukkuja enemmän kuin SDP:lle ääniä ensi vaaleissa. Mammoilla on näet useimmilla samanlainen ahteri ja jos kritisoit Jennin takalistoa, niin se on melkein sama asia kuin sanoisit sen mammoille itselleen. Rankkuahan siitä seuraa.

Mutta miksi kenenkään takapuolta pitäisi arvostella? Syynäätkö myös saaren miesten takapuolet ja haukut niitä?

Tämä formaatti on bikinireality ja osallistujiksi valitaan mahdollisimman hyvin kauneusihanteet täyttäviä ihmisiä.  Katsojien sallitaan siis katsoa näitä vartaloita/kasvoja ihan tarkoituksella. Joissakin katsojissa herättää ihastusta ja toisissa vihastusta. 

Musta on joten ällöä, että sinkkujen esittelyvideoissa kamera oikein nuolee näiden puolialastomia kehoja.

Jo aikojen alussa on ihailtu ihmiskehoa tekemällä sitä esittäviä patsaita, maalauksia jne. Maailma on täynnä taidetta alastomista ihmisistä. 

En ymmärrä miksi alaston/puolialaston keho olisi ällöttävä. 

Ei tässä ole ällöä ne kehot vaan tapa, jolla ulkopuolinen henkilö (kuvaaja) niitä esittelee. 

Me nähdään asia eri lailla. Minusta kehon omistaja kehoaan siinä ihan vapaaehtoisesti esittelee, jos siis osallistuu tällaiseen bikineissä käytävään rakkauskilpailuun.

Eikä siinä ole mitään paheksuttavaa.

Vierailija
3644/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väinö on varmasti monelle naiselle mieleinen. Raamikas ja pitkä mies. Mun mielestäni näyttää kasvoista Jaajon ja Jari Litmasen sekoitukselta. Tuollaiset Petteri Ahomaa -tyypit eivät ole koskaan vedonneet muhun.

Omaan makuuni Väinö on liian honkkeli (pitkä), mutta muuten itse tykkään juuri tuollaisista vaaleista ja sinisilmäisistä komistuksista.

Makuja on monia ja hyvä niin =)

No objektiivisesti katsoen on se nyt ylivoimaisesti komein noista villan miehistä. 

Vierailija
3645/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sama ylilautacopycat on pyörinyt täällä viime vuonnakin trollaamassa, ohittakaa vaan. Huonompi puoli kun hällä on elämässä niin paljon tyhjää aikaa, että täyttää itekseen koko ketjun, mutta ohi vaan. Ite en ainakaan jaksa myrkyttää sieluani keskenkasvuisen trollin syanidilla. Hyvä voittaa lopulta aina, tavalla tai toisella. 

Vierailija
3646/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väinö on varmasti monelle naiselle mieleinen. Raamikas ja pitkä mies. Mun mielestäni näyttää kasvoista Jaajon ja Jari Litmasen sekoitukselta. Tuollaiset Petteri Ahomaa -tyypit eivät ole koskaan vedonneet muhun.

Omaan makuuni Väinö on liian honkkeli (pitkä), mutta muuten itse tykkään juuri tuollaisista vaaleista ja sinisilmäisistä komistuksista.

No objektiivisesti katsoen on se nyt ylivoimaisesti komein noista villan miehistä. 

Aijaa, mun mielestä kyllä Sharp on ylivoimaisesti komein villan miehistä.

Vierailija
3647/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo type on ihan absurdi ajatus.

Itse tutustuin nuorena ihan kaikenlaisiin ihmisiin.

Ovathan saarelaisetkin itse todenneet lähes kaikki, että vaikka heillä on olemassa joku type, niin ovat kuitenkin päätyneet suhteisiin erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
3648/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väinöhän ei ole ollenkaan honkkeli. Honkkeli tarkoittaa pitkää tai pitkäraajaista honteloa ja kömpelöä henkilöä. Hontelo taas tarkoittaa huteran hoikkaa ja lihaksetonta.

Eivät sanat muuta merkitystään, vaikka sinä et niitä ymmärräkään.

Anteeksi väärin valittu sana. Siis liian pitkä minun makuuni.

Vierailija
3649/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noi kaikki miehet oikeasti niin lyhyitä vai onko Väinö vaan superpitkä? Halatessa Eetunkin päälaki oli jossain Väinön hartian kohdalla.

Eetu on nippanappa 170 ja Henry.

Minä olen 169 cm ja mieheni 190 cm. Olen naiseksi pitkä, mutta pitkän miehen rinnalla sama suhde halatessa kuin Eetulla ja Väinöllä. 

Niin alkeellista, Suomessa edelleen, että miehet voivat karsastaa pitkiä naisia ja etenkin tytöt lyhyitä miehiä, onpa toisen pituuden suhde omaan pituuteen mitä hyvänsä. Tieteellisesti tunnetaan kyllä miksi: biologisten, psykologisten ja sosiaalisten tekijöiden takia. Miesten pituus yhdistetään evolutiivisesti huolehtimiseen, suojelemiseen, turvallisuuteen ja vahvuuteen. Naiset tuntevat itsensä naiselllisemmiksi pitkien miesten rinnalla. Itseluottamuksestahan on kyse, siinä minkäpituiseen ihmiseen tuntee vetovoimaa. Evolutiivisesti voidaan selittää, että pitkän kumppanin avulla voisi siirtää tältä oletetusti terveitä, vahvoja geenejä jälkeläisille.

Koko nykyhistorian media kuvaa pitkä mies ja lyhyempi nainen -dynamiikkaa. Se luo rankasti sosiaalisia, vääristyneitä odotuksia, joka vaikuttaa ikävästi, aivan turhaan juuri deittailustandardeihin.

Niin typerää moinen yleistäminen. Olen elänyt pitkissä suhteissa kahden lyhyemmän miehenkin kanssa, toinen oli minun pituiseni ja toinen jopa hieman lyhyempi. Ei ollut mitenkään asia jota edes ajattelin, ainoa etten korkoja käyttänyt juurikaan. 

Sillä että suhteet lyhyempiin miehiin päättyivät ja nykyinen, toivottavasti loppuelämän mies on pitkä, ei ollut mitenkään merkityksellinen sen kanssa, kuinka pitkä miehen runko oli. Ei edes miehisen elimen koolla ole ollut itselleni merkitystä, joten nyt sinä kyllä stereotypisoit vahvasti asiaa jostain syystä. Ja se syy löytyy monesti omista kokemuksista. 

Kuka stereotypisoi. ^ Luetunymmärtämistä, haloo. Mediasta ja yleisistä kauneusihanteista (ei niitä voi kiistää, aika moni nainen haaveilee pitkästä miehestä) edellä on kyse. Pituusvaatimuksesta, joita deittiprofiileihin saa laittaa, ei vain kertoa omia mittojaan.

Jos koet ettei sanomasi tullut ymmärrettyä, mikä on siis alkeellista? Miksi kyse on huonosta itsetunnosta jos nainen haluaa pitkän miehen, mies lyhyemmän? Mitä tekemistä alkeellisuudella ja itsetunnolla on asioiden kanssa joihin saattaa olla biologinen "kutsumus"? 

Yhteiskunta pitää pidempiä henkilöitä usein itsevarmempina, tälle emme voi mitään, ja tilastollisesti heillä on jopa enemmän johtotehtäviä (se niistä tilastoista tosin ja niistä tehdyistä johtopäätöksistä; voi vaatia tavallista parempaa itsetuntoa, ei siten, että toisella se olisi huono, naisen valita itseään lyhyempi mies ja päinvastoin, tunnettuna esimerkkinä arkkiatri Arvo Ylppö 154 cm kaksine aviovaimoineen). Jos miehet välttävät valitsemasta itseään pidempiä naisia, se johtuu ensisijaisesti (medioidenkin luomista) perinteisistä sukupuolinormeista ja halusta säilyttää koettu maskuliinisuuden tunne. Mieltymykset ovat tietysti hyvin yksilöllisiä.

^ Itsetunto: Miehet saattavat olla huolissaan siitä, että he herättävät ei-toivottua huomiota tai jopa pilkkaa kavereiltaan tai tuntemattomilta, jos he poikkeavat perinteisestä pituusdynamiikasta.

Toisaalta jotkut miehet yksinkertaisesti pitävät parempana dynamiikkaa, jossa fyysiset vuorovaikutukset, kuten halaaminen, kädestä pitäminen ja suuteleminen, tuntuvat vaivattomammilta ilman merkittävää pituuseroa. Hah, eivät kilpailijat olekaan vielä keksineet hokemakseen dynamiikkaa vai miten.

Okei joo. Miehet ja naiset ovat pariutuneet jo kauan ennen medioiden aiheuttamia mielikuvia. Miehet ovat pääsääntöisesti pidempiä kuin naiset. Mies tuntee vaistomaisesti vetoa naiseen jota kokee voivansa suojella kuten yhteisiä lapsia, mies on evolutionäärisesti rakennettu niin. Naisen leveähkö lantio, rinnat, pitkät kiiltävät hiukset, kirkkaat silmät yms. viestivät terveydestä ja hyvistä synnyttäjän ominaisuuksista (jälkeläisillä hyvä geeniperimä). Nainen kokee luontaisesti vetoa miestä kohtaan joka vaikuttaa vahvalta siittäjältä ja perheen/lasten suojelialta. Pituus kertoo vaistonvaraisesti naiselle voimasta ja kyvykkyydestä pärjätä muita uroita vastaan. Minulle on mieskin todennut että miehet tsekkaa vaistomaisesti toisensa ajatuksella jos tulee tiukka paikka, mitkä on omat mahdollisuudet voittaa/puolustautua. 

Ihminen on tosiaan elänyt ja laji säilynyt jo melko kauan ennen medioita, mukautumiskykynsä, evoluution ansiosta. Nämä em. piirteet ovat pysyneet kuitenkin aina samana, sekä eläin- että ihmiskunnassa. 

Vierailija
3650/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulla. On ollut tummaa, vaaleaa, punatukkainen ja yksi kaljukin ihastuksen kohde. Itseäni pidempää ja pari lyhyempääkin, hoikempaa ja lihavampaa. 

Mistähän nämä nykynuoret on oppineet, että pitäisi olla joku "type"?

Vierailija
3651/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ongelmakimppua.

Mielestäni parempi et kumpikin on traumaattinen ongelmakimppu, kuin että toinen olisi selvä hoitaja ja toinen hoidokki.

Yhdessä voivat olla enemmän, jos parhaalla tavalla menee.

Vierailija
3652/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli ihan parasta nuoruudessa. Tutustua ihmisiin ennakkoluulottomasti.

Vierailija
3653/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väinöhän ei ole ollenkaan honkkeli. Honkkeli tarkoittaa pitkää tai pitkäraajaista honteloa ja kömpelöä henkilöä. Hontelo taas tarkoittaa huteran hoikkaa ja lihaksetonta.

Eivät sanat muuta merkitystään, vaikka sinä et niitä ymmärräkään.

Anteeksi väärin valittu sana. Siis liian pitkä minun makuuni.

:)

Vierailija
3654/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aistin Sofiassa kontrolloivia piirteitä. Hän usein kyselee Henriltä, ja jollakin deiteillä toiseltakin mieheltä, erilaisia kysymyksiä jaa jää odottamaan vastaako Henri "oikein". Yleensä Sofia myös kertoo, oliko vastaus oikea vai väärä. Sen takia Henri on koko ajan varpaillaan eikä uskalla heittäytyä. Jonkun toisen kanssa hän olisi vapautuneempi, hymyilisi enemmän ja uskaltaisi heittää läppää tarvitsematta pelätä, että tulee tuomituksi. Tuosta tulee kipukohta heidän suhteeseensa. En koe, että Henri samalla tavalla testailisi Sofiaa.

Kontrollifriikiltä vaikuttaa. Ja tosi tärkeää, mitä muut ajattelee (mm. mummo), ei osaa heittäytyä tai olla oma itsensä. Flegmatisoi Henryä, oli eloisampi Ellan kanssa.

Asiat ovat hyvin niin kauan kuin kaikki tehdään kuten Sofia haluaa. Sanoi tämän itsekin esittelyssään.

Esittelyssä ei tuota sanonut, vaan mennessään treffeille.

Kävin katsomassa Sofian esittelyn ja täytyy sanoa, että villa ei ole tehnyt hänelle hyvää.

Onko tuo edes sama nainen?

Vierailija
3655/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofiasta tulee mieleeni minun tympeä mummo.

Ohuet hiukset pitkin päätä ja naama sen näköinen, että parempi olla hiljaa ja myötäillä.

Vierailija
3656/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER:

Tän viikon superfaniäänestys meni tunteisiin. Pudotusuhan alla olivat Daniel ja Meri, jotka menivät taas eteenpäin, Meri oli järjestänyt omin avuin treffit mm. ja toinen pari uhan alla oli Peppiina ja Eetu T, joilla ei ollut yhtään mitään. No jostain syystä Daniel ja Meri sai vähemmän ääniä ja joutuivat lähtemään. En ymmärrä. Toivottavasti ovat yhdessä edelleen.

Ensi viikon maanantain jaksossa tulee taas paluumuuttaja ja olen aika varma, että se on Säde. Ammad haikaili myös tällä viikolla Säteen perään ja ensi viikon tiistain jakson kuvaus taisi olla "jo kerran toistensa menettänyt pari pääsee tunteikkaille treffeille".

Uusina mukaan tulivat Sara ja Väinö. Saralla voisi olla jotain ehkä Eetu T:n kanssa ja Väinö taas kiinnostui Peppiinasta.

Jos se tunteikas pari onkin Ella ja Henri? 

Tuskin. Sofia ja Henri julistivat rakkauttaan toisilleen tällä viikolla.

Joo, tuttu juttu. Sofia jo kertoi rakastuneensa ja aikovansa esitellä Henrin tuttavilleen. Seuraavaksi Henri ilmoittaa rakastuneensa ja esittelevänsä Sofian vanhemmilleen. Lapsien hankkimisesta sovitaan alustavasti.

Kuka sanoo mitä vain, kun eurot kiiltävät silmissä. Niin valetta, kun jokainen hoki ettei tavoittele voittorahoja, sekö nyt pitäisi uskoa. Rikkoisi todennäköisyyksiä, jos noin pienestä porukasta kuoriutuisikin esiin se tuleva aviopuoliso ja lapsien biologinen toinen vanhempi.

Salli & Eeli: hold our beer

Näillehän syntyy lapsi.

Lapsi on jo syntynyt somen perusteella. 

Ja muitakin pareja on pienestä porukasta syntynyt vuosien varrella, jopa saaneet lapsen myös.

Tuotanto valitsee potentiaalisia ihmisiä sinne.

Jenni etsi "maalaisjunttia" ja Ilmari oli hänelle suunnattu ehdokas selvästi ja Ilmarin kriteerit täyttyvät Jennissä. 

Se, että onko sitten "suunniteltujen parien" välillä kemiaa, sitä tuotanto ei tiedä, sen aika näyttää.

Realitystä syntyneet lapsiparat. Aikansa kummankin vanhempansa kanssa.

Mitähän tuo kommentti tarkoitti?

Vierailija
3657/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sharp näyttää päivä päivältä paremmalta. 😍

Vierailija
3658/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofiasta tulee mieleeni minun tympeä mummo.

Ohuet hiukset pitkin päätä ja naama sen näköinen, että parempi olla hiljaa ja myötäillä.

Aina sen näköinen, että joku hiertää jostain tai on ummetusta.

Vierailija
3659/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ongelmakimppua.

Mielestäni parempi et kumpikin on traumaattinen ongelmakimppu, kuin että toinen olisi selvä hoitaja ja toinen hoidokki.

Yhdessä voivat olla enemmän, jos parhaalla tavalla menee.

Tuhoisaa ja kuluttavaa paskaahan siitä vain tulee.

Vierailija
3660/5688 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppiina on pikkasen heittopussi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä