ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla
Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.
Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.
Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.
Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.
- -
Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Nyt poistuu näköjään tiuhaan ketjuja.
Huomasin saman. Onneks muilla foorumeilla bypiasista saa puhua.
Ihan kuin näiden keskustelujen poistamisella olisi mitään merkitystä yrityksen alennustilaan.. kun luottamus on mennyt, on se mennyt. Tää myisi ei vielä edes pahoittele toimintaansa, vaan puolustelee itseään ja syyttää entisiä työntekijöitä ja asiakkaita! Ei kiitos ikinä enää tän lafkan tuotteita vaikka ilmaseksi saisi.
Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.
Eilen tästä aiheesta kommentit poistuneet
Ja kaikki ketjut poistuneet myös, ei pelkästään kommentit.
Yllätys, yllätys.
Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla.
Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.
Harmi kun en löydä tuollaista videota. Olisko vinkkiä miten löytäisin sen?
Vierailija kirjoitti:
Joku veikkasi toisessa ketjussa että kkv olisi ollut yhteydessä yritykseen ja nyt halutaan kaikki ketjut alas joissa asiakkaiden kokemuksia
No onneksi niitä ketjuja on muuallakin somessa. Kaikkea ei poisteta vaikka pellavarouvaa harmittaisi. Ei me nyt ihan pohjois-koreassa eletä vaikka välillä siltä vaikuttaakin sensuurin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.
Harmi kun en löydä tuollaista videota. Olisko vinkkiä miten löytäisin sen?
Varmaan riittää kun kirjoittaa nordberg niin sieltä pääsee profiiliin. On suosittu tiktokkailija, jos siis samasta kyse joka sellaisia videoita tekee.
Mikäs tää yksi on stadilainen iltapukuliike, joka lainaa omien sanojensa mukaan itse suunnittelemiaan upeita pukuja julkkiksille muun muassa itsenäisyyspäivän juhliin. Pvuut maksavat useita tuhansia mutta joku onnistui paljastamaan, että täsmälleen samat upvut ovat myynnissä jossan Temussa tai muussa kiinalaiskaupassa parilla satasella. Ja näitä pukuja siis jotkut seurapiirimuijat ylpeänä kantavat juhlissaan.
Maailmassa rikastuu yleensä ottamalla tyhmiltä ihmisiltä rahat pois. Yksi tapa on dropshipping, jossa et myy omaa tavaraa ollenkaan, vaan ne tulee suoraan jostain Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys, yllätys.
Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla.
Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja.
Ja jos matkaa esim. Indonesiaan, niin sieltä saa ihan "merkkien" kanssa vaikka Jordanit 10-15€ ja kestää sen mitä aidotkin. Varmaan samalta hikipajalta tullut muutenkin.
Bisneksen ideahan on se, että hankkii itse mahdollisimman edullisesti ja myy mahdollisimman kalliilla, sillä hinnalla kuitenkin, millä se realistisesti kaupaksi menee.
Ei kaupan pitäminen ole hyväntekeväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku veikkasi toisessa ketjussa että kkv olisi ollut yhteydessä yritykseen ja nyt halutaan kaikki ketjut alas joissa asiakkaiden kokemuksia
No onneksi niitä ketjuja on muuallakin somessa. Kaikkea ei poisteta vaikka pellavarouvaa harmittaisi. Ei me nyt ihan pohjois-koreassa eletä vaikka välillä siltä vaikuttaakin sensuurin puolesta.
Rajansa kaikella. Myös mollaamisella ja haukkumisella.
Mikä ongelma tässä on? Kaikki kivijalat myy temukamaa 10x hinnalla
Ainakin jos vaate on halpa, siinä on jotain mätää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään "inhimillisestä virheestä" vaan siitä että hän ajatteli, että tutkivan journalismin juttu aiheesta olisi täysin utopistista eikä ikinä toteutuisi. Korvia kuumottaa että jäi petoksesta kiinni.
Ja petoshan tuo on, kun väittää että on hänen suunnittelema 'designed in Finland' - tuote. Tuotteen on suunnitellut kiinalainen ja se on muodollisesti tuotettu Italiassa halpatyöläisten alueella kiinalaisten siirtolaisten toimesta.
Bypias sai Valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon 2020: Muotitalosta elämyskeitaiksi.
Saikohan myös yritystukia hyvästä vedätyksestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ostanut ByPiasin tuotteita, olen ymmärtänyt, että on kyse huijauksesta. Tuotteet eivät ole laadukkaita, hinta pilvissä. Tuosta naisesta on muutenkin tullut sellainen feikki ja vastenmielinen tunne. Ostan vain tuotteita, jotka tiedän laadukkaaksi ja laatu ja hinta on kohdillaan. Suomalaiset naiset ovat keskimääräisesti tyhmempiä, siksi tällainen huijaus on mahdollista.
Olen jo nuoresta alkaen tunnistanut laadun kankaassa, ompelussa, kaavoituksessa, maksan laadusta en sekundasta.
Nainen 56 vuotta
Älä yleistä, vain rikkaat maksaa turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys, yllätys.
Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla.
Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja.
Fiksu ihminen ostaa suomalaista käsityötä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tää yksi on stadilainen iltapukuliike, joka lainaa omien sanojensa mukaan itse suunnittelemiaan upeita pukuja julkkiksille muun muassa itsenäisyyspäivän juhliin. Pvuut maksavat useita tuhansia mutta joku onnistui paljastamaan, että täsmälleen samat upvut ovat myynnissä jossan Temussa tai muussa kiinalaiskaupassa parilla satasella. Ja näitä pukuja siis jotkut seurapiirimuijat ylpeänä kantavat juhlissaan.
Mitä sitten, onhan siinäkin työtä, että vaatteet on tilattu, laitettu esille ja on sovitusmahdollisuus? Tilavuokrat ja palkat maksavat.
liiketilavuokratkin huitelee yrittäjillä tuhansissa euroissa.