Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla

Vierailija
24.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20216431

 

Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.

 

Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.

 

Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.

 

Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.

 

- -

 

Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.

Kommentit (271)

Vierailija
161/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kate kyllä kohdallaan. Saahan sitä maksaa jos rahaa on.

Toki tuo itsessään ei kerro paljonko tuotteen loppuhinnassa on katetta. Ostohinta on vain yksi elementti mikä vaikuttaa katteeseen.

liiketilavuokratkin huitelee yrittäjillä tuhansissa euroissa.

Vierailija
162/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt poistuu näköjään tiuhaan ketjuja.

Huomasin saman. Onneks muilla foorumeilla bypiasista saa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin näiden keskustelujen poistamisella olisi mitään merkitystä yrityksen alennustilaan.. kun luottamus on mennyt, on se mennyt. Tää myisi ei vielä edes pahoittele toimintaansa, vaan puolustelee itseään ja syyttää entisiä työntekijöitä ja asiakkaita! Ei kiitos ikinä enää tän lafkan tuotteita vaikka ilmaseksi saisi.

Vierailija
164/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta  pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.

Vierailija
165/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta  pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.

Eilen tästä aiheesta kommentit poistuneet

Ja kaikki ketjut poistuneet myös, ei pelkästään kommentit.

Vierailija
166/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, yllätys.

Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla. 

 

Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta  pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.

Harmi kun en löydä tuollaista videota. Olisko vinkkiä miten löytäisin sen?

Vierailija
168/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku veikkasi toisessa ketjussa että kkv olisi ollut yhteydessä yritykseen ja nyt halutaan kaikki ketjut alas joissa asiakkaiden kokemuksia

No onneksi niitä ketjuja on muuallakin somessa. Kaikkea ei poisteta vaikka pellavarouvaa harmittaisi. Ei me nyt ihan pohjois-koreassa eletä vaikka välillä siltä vaikuttaakin sensuurin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/271 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiktokiin oli tullut sen tiktokaajan video aiheesta  pari viikkoa sitten. Norberg vai kukahan se oli joka näitä kohuvideoita tekee ja nostaa tärkeitä aiheita esiin.

Harmi kun en löydä tuollaista videota. Olisko vinkkiä miten löytäisin sen?

Varmaan riittää kun kirjoittaa nordberg niin sieltä pääsee profiiliin. On suosittu tiktokkailija, jos siis samasta kyse joka sellaisia videoita tekee.

Vierailija
170/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tää yksi on stadilainen iltapukuliike,  joka lainaa omien sanojensa mukaan itse suunnittelemiaan upeita pukuja julkkiksille muun muassa itsenäisyyspäivän juhliin. Pvuut maksavat useita tuhansia mutta joku onnistui paljastamaan,  että täsmälleen samat upvut  ovat myynnissä jossan Temussa tai muussa kiinalaiskaupassa parilla satasella. Ja näitä pukuja siis jotkut seurapiirimuijat ylpeänä kantavat juhlissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa rikastuu yleensä ottamalla tyhmiltä ihmisiltä rahat pois. Yksi tapa on dropshipping, jossa et myy omaa tavaraa ollenkaan, vaan ne tulee suoraan jostain Kiinasta.

Vierailija
172/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, yllätys.

Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla. 

 

Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja. 

Ja jos matkaa esim. Indonesiaan, niin sieltä saa ihan "merkkien" kanssa vaikka Jordanit 10-15€ ja kestää sen mitä aidotkin. Varmaan samalta hikipajalta tullut muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisneksen ideahan on se, että hankkii itse mahdollisimman edullisesti ja myy mahdollisimman kalliilla, sillä hinnalla kuitenkin, millä se realistisesti kaupaksi menee. 
Ei kaupan pitäminen ole hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
174/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku veikkasi toisessa ketjussa että kkv olisi ollut yhteydessä yritykseen ja nyt halutaan kaikki ketjut alas joissa asiakkaiden kokemuksia

No onneksi niitä ketjuja on muuallakin somessa. Kaikkea ei poisteta vaikka pellavarouvaa harmittaisi. Ei me nyt ihan pohjois-koreassa eletä vaikka välillä siltä vaikuttaakin sensuurin puolesta.

Rajansa kaikella. Myös mollaamisella ja haukkumisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä on? Kaikki kivijalat myy temukamaa 10x hinnalla

Vierailija
176/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos vaate on halpa, siinä on jotain mätää. 

Vierailija
177/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse mistään "inhimillisestä virheestä" vaan siitä että hän ajatteli, että tutkivan journalismin juttu aiheesta olisi täysin utopistista eikä ikinä toteutuisi. Korvia kuumottaa että jäi petoksesta kiinni.

 

Ja petoshan tuo on, kun väittää että on hänen suunnittelema 'designed in Finland' - tuote. Tuotteen on suunnitellut kiinalainen ja se on muodollisesti tuotettu Italiassa halpatyöläisten alueella kiinalaisten siirtolaisten toimesta.

Bypias sai Valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon 2020: Muotitalosta elämyskeitaiksi.

Saikohan myös yritystukia hyvästä vedätyksestä.

Vierailija
178/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut ByPiasin tuotteita, olen ymmärtänyt, että on kyse huijauksesta. Tuotteet eivät ole laadukkaita, hinta pilvissä. Tuosta naisesta on muutenkin tullut sellainen feikki ja vastenmielinen tunne. Ostan vain tuotteita, jotka tiedän laadukkaaksi ja laatu ja hinta on kohdillaan. Suomalaiset naiset ovat keskimääräisesti tyhmempiä, siksi tällainen huijaus on mahdollista. 

 

Olen jo nuoresta alkaen tunnistanut laadun kankaassa, ompelussa, kaavoituksessa, maksan laadusta en sekundasta. 

 

Nainen 56 vuotta

Älä yleistä, vain rikkaat maksaa turhasta.

Vierailija
179/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, yllätys.

Kaikki nuo muotivaatteet maksaa tekijällä olemattoman vähän ja sitten myydään kalliilla. 

 

Fiksu ihminen ostaa merkittömän tai ns. halpamerkin kamoja. 

Fiksu ihminen ostaa suomalaista käsityötä.

Vierailija
180/271 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tää yksi on stadilainen iltapukuliike,  joka lainaa omien sanojensa mukaan itse suunnittelemiaan upeita pukuja julkkiksille muun muassa itsenäisyyspäivän juhliin. Pvuut maksavat useita tuhansia mutta joku onnistui paljastamaan,  että täsmälleen samat upvut  ovat myynnissä jossan Temussa tai muussa kiinalaiskaupassa parilla satasella. Ja näitä pukuja siis jotkut seurapiirimuijat ylpeänä kantavat juhlissaan.

Mitä sitten, onhan siinäkin työtä, että vaatteet on tilattu, laitettu esille ja on sovitusmahdollisuus? Tilavuokrat ja palkat maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi