ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla
Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.
Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.
Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.
Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.
- -
Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä?
Kuka Penttilä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Valitettavasti moni vähän kalliimpi merkki on alkanut käyttämään laukuissaan muovia nahan sijaan. En ymmärrä, miten joku suostuu maksamaan muovikassista satoja euroja. En kyllä maksaisi edes kymppiä, en osta laadutonta sälää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä?
Kuka Penttilä?
Susanna
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan ostajan oma vika, jos ei tunnista laatua. Aina voi myydä, mutta ostajalla on lopullinen päätös.
Tuotteen alkuperästä ja laadusta pitää antaa oikeat tiedot. Jos on itse suunniteltu mallisto, niin samoja tuotteita ei pitäisi tulla muualla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Firman Bypias-tuotemerkin oikeinkirjoituksessa ei ole mitään järkeä. Koko firman nimessä se on vielä järjellisesti By Pia's.
Suomeksi Bypias kääntyisi "Pioilta" ( pia-nimi pienellä kirjoitettuna yhdistettynä artikkeliin by, mutta heittomerkki puuttuu ilmaisemassa genetiiviä, jolloin "pias" merkkaa monikkoa, by-artikkeli tuo siihen sijamuodoista ablatiivin, lopputulos, merkkaa: "pioilta"). Mutta niitähän on vain yksi!
Tavoitteena varmaan ollut suomenkielinen merkitys "Pialta", mutta sitä se ei nyt tarkoita.
Jos firmalla on epäselkeä tai teennäinen nimi, ei kannata odottaa liikoja sen toiminnalta. Suomen kielen pahoinpitely tässä liittynee englannin kielen käyttöön netissä? Halutaan näyttää kansainväliseltä ja tyylikkäältä.
Minusta nimi on sekä koominen että luotaantyöntävä. Siitä tulee aina mieleen bypass, eli ohitusleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
On se niin että mainostaa ja markkinoi kotimaisena omana tuotteena, ei päde tuo lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Ne maksaa kuitenkin satasia. Sillä rahalla voi olettaa saavansa nahkaa tai vähintään laadukkaampaa keinonahkaa. Mutta ne on halvimmista halvimmat ja kakat. En ymmärrä kuka niitä ostaa
Varmasti noista pypian tuotteista on näkynyt kauas että on halpaa ja kakkaa. Ulkomailla järjestäen myydään muovia nahkana ja polysteeria silkkinä tai puuvillana. Aina pitää haistaa, maistaa ja tunnustella. Kyllä feikin erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Ne maksaa kuitenkin satasia. Sillä rahalla voi olettaa saavansa nahkaa tai vähintään laadukkaampaa keinonahkaa. Mutta ne on halvimmista halvimmat ja kakat. En ymmärrä kuka niitä ostaa
Varmasti noista pypian tuotteista on näkynyt kauas että on halpaa ja kakkaa. Ulkomailla järjestäen myydään muovia nahkana ja polysteeria silkkinä tai puuvillana. Aina pitää haistaa, maistaa ja tunnustella. Kyllä feikin erottaa.
Mutta myyjän vastuulla on antaa oikeat tuotetiedot (meillä Suomessa)
Ei laminaattivettäkään saa myydä maitona, vaikka pitäisihän se tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Susanna
Eikös ne Penttilän rytkyt ole sieltä halvimmasta päästä. Ainakin vuosia sitten kun katsoin niin sellasta viidenkympin juttua monet rätit. Jotenkin sopii huonosti Penttilän luksusimagoon, tiedä sitten käyttäkö itse myymiään rytkyjä. Marimekon edesmennyt omistaja, Kirsti Paakkanen, ei kuulemma käyttänyt oman merkin vaatteita vaan kalliita luksusmerkkejä kuten Dior, Chanel jne.
Haha, Pia on palkannut kari Uotin. Useat moraalittomat ja rikolliset käyttää hänen palveluitaan.
Onpas tuo pyylevä emäntä. Onkohan asiakkaat samanlaisia?
En kehtaisi pitää enää bypiasin vaatteita. Niin on pahan maineen saanut varsinkin kun niin huonosti hoiti kohun jälkimainingin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Valitettavasti moni vähän kalliimpi merkki on alkanut käyttämään laukuissaan muovia nahan sijaan. En ymmärrä, miten joku suostuu maksamaan muovikassista satoja euroja. En kyllä maksaisi edes kymppiä, en osta laadutonta sälää.
No, aina sä oma nahkasi niiden käyttöön, jos laukussa pitää olla aitoa nahkaa. Ei se eläinkään sen vähempää/enempää haluaisi luopua siitä nahkastaan, mutta sen on pakko. Sun kaltaista pas_kojen takia.
Järisyttävää tahtia somettavat. Taitaa tulla jopa toistakymmentä julkaisua päivässä. Jaksaako joku lukea tuommoisen määrän postauksia.
Eiköhän tuo ole damage kontrollia, paljon tuutin täydeltä, niin hukkuu kaikki tulvan alle. Mutta juhannusalet alkoivat jo. Vieläköhän joku noita ostaa ja käyttää?
Jossain vaiheessa markkinatalous korvautui scämmitaloudella. En ole varma missä kohtaa se tapahtui, mutta ei tässä kohta uskalla enää ostaa kuin perunoita, ja niidenkin kanssa pitää olla tarkkana.
Saisko sen IL jutun tänne raivoisista viesteistä. Anyone?
Hehee, kuka idiootti noita on ostanut?
Itse olen ollut kova temun vastustaja ja julistanut kovaan ääneen miten tuomittavaa sieltä ostaminen on, mutta nyt annoin periksi ja tilasin kahdet hienot lenkkarit sieltä. Hinta yhteensä 30 euroa. Intersportista samanlaiset 300 euroa. Molemmissa valmistusmaa joko china tai Vietnam.