Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla

Vierailija
24.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20216431

 

Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.

 

Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.

 

Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.

 

Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.

 

- -

 

Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.

Kommentit (271)

Vierailija
241/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perinteinen hustlaaja joka ostaa Kiina tavaraa parilla eurolla ja myy satasilla.

 

Eipä ne Niken kengätkään muutamaa euroa enempää maksa tehdä Kiinassa.

Itse olen ollut kova temun vastustaja ja julistanut kovaan ääneen miten tuomittavaa sieltä ostaminen on, mutta nyt annoin periksi ja tilasin kahdet hienot lenkkarit sieltä. Hinta yhteensä 30 euroa. Intersportista samanlaiset 300 euroa. Molemmissa valmistusmaa joko china tai Vietnam.

Vierailija
242/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä? 

Kuka Penttilä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Valitettavasti moni vähän kalliimpi merkki on alkanut käyttämään laukuissaan muovia nahan sijaan. En ymmärrä, miten joku suostuu maksamaan muovikassista satoja euroja. En kyllä maksaisi edes kymppiä, en osta laadutonta sälää. 

Vierailija
244/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna 

Vierailija
245/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä? 

Kuka Penttilä?

Susanna 

Vierailija
246/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan ostajan oma vika, jos ei tunnista laatua. Aina voi myydä, mutta ostajalla on lopullinen päätös. 

Tuotteen alkuperästä ja laadusta pitää antaa oikeat tiedot. Jos on itse suunniteltu mallisto, niin samoja tuotteita ei pitäisi tulla muualla vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman Bypias-tuotemerkin oikeinkirjoituksessa ei ole mitään järkeä. Koko firman nimessä se on vielä järjellisesti By Pia's.

Suomeksi Bypias kääntyisi "Pioilta" ( pia-nimi pienellä kirjoitettuna yhdistettynä artikkeliin by, mutta heittomerkki puuttuu ilmaisemassa genetiiviä, jolloin "pias" merkkaa monikkoa, by-artikkeli tuo siihen sijamuodoista ablatiivin, lopputulos, merkkaa: "pioilta").  Mutta niitähän on vain yksi!

Tavoitteena varmaan ollut suomenkielinen merkitys "Pialta", mutta sitä se ei nyt tarkoita.

Jos firmalla on epäselkeä tai teennäinen nimi, ei kannata odottaa liikoja sen toiminnalta. Suomen kielen pahoinpitely tässä liittynee englannin kielen käyttöön netissä? Halutaan näyttää kansainväliseltä ja tyylikkäältä. 

Minusta nimi on sekä koominen että luotaantyöntävä. Siitä tulee aina mieleen bypass, eli ohitusleikkaus. 

Vierailija
248/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

On se niin että mainostaa ja markkinoi kotimaisena omana tuotteena, ei päde tuo lause.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Ne maksaa kuitenkin satasia. Sillä rahalla voi olettaa saavansa nahkaa tai vähintään laadukkaampaa keinonahkaa. Mutta ne on halvimmista halvimmat ja kakat. En ymmärrä kuka niitä ostaa

 

Varmasti noista pypian tuotteista on näkynyt kauas että on halpaa ja kakkaa. Ulkomailla järjestäen myydään muovia nahkana ja polysteeria silkkinä tai puuvillana. Aina pitää haistaa, maistaa ja tunnustella. Kyllä feikin erottaa.

Vierailija
250/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Ne maksaa kuitenkin satasia. Sillä rahalla voi olettaa saavansa nahkaa tai vähintään laadukkaampaa keinonahkaa. Mutta ne on halvimmista halvimmat ja kakat. En ymmärrä kuka niitä ostaa

 

Varmasti noista pypian tuotteista on näkynyt kauas että on halpaa ja kakkaa. Ulkomailla järjestäen myydään muovia nahkana ja polysteeria silkkinä tai puuvillana. Aina pitää haistaa, maistaa ja tunnustella. Kyllä feikin erottaa.

Mutta myyjän vastuulla on antaa oikeat tuotetiedot (meillä Suomessa)

Ei laminaattivettäkään saa myydä maitona, vaikka pitäisihän se tunnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna 

Eikös ne Penttilän rytkyt ole sieltä halvimmasta päästä. Ainakin vuosia sitten kun katsoin niin sellasta viidenkympin juttua monet rätit. Jotenkin sopii huonosti Penttilän luksusimagoon, tiedä sitten käyttäkö itse myymiään rytkyjä. Marimekon edesmennyt omistaja, Kirsti Paakkanen, ei kuulemma käyttänyt oman merkin vaatteita vaan kalliita luksusmerkkejä kuten Dior, Chanel jne.

Vierailija
252/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, Pia on palkannut kari Uotin. Useat moraalittomat ja rikolliset käyttää hänen palveluitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tuo pyylevä emäntä. Onkohan asiakkaat samanlaisia?

Vierailija
254/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pitää enää bypiasin vaatteita. Niin on pahan maineen saanut varsinkin kun niin huonosti hoiti kohun jälkimainingin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Valitettavasti moni vähän kalliimpi merkki on alkanut käyttämään laukuissaan muovia nahan sijaan. En ymmärrä, miten joku suostuu maksamaan muovikassista satoja euroja. En kyllä maksaisi edes kymppiä, en osta laadutonta sälää. 

No, aina sä oma nahkasi niiden käyttöön, jos laukussa pitää olla aitoa nahkaa. Ei se eläinkään sen vähempää/enempää haluaisi luopua siitä nahkastaan, mutta sen on pakko. Sun kaltaista pas_kojen takia.

Vierailija
256/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järisyttävää tahtia somettavat. Taitaa tulla jopa toistakymmentä julkaisua päivässä. Jaksaako joku lukea tuommoisen määrän postauksia.

Vierailija
257/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole damage kontrollia, paljon tuutin täydeltä, niin hukkuu kaikki tulvan alle. Mutta juhannusalet alkoivat jo. Vieläköhän joku noita ostaa ja käyttää?

Vierailija
258/271 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa markkinatalous korvautui scämmitaloudella. En ole varma missä kohtaa se tapahtui, mutta ei tässä kohta uskalla enää ostaa kuin perunoita, ja niidenkin kanssa pitää olla tarkkana.

Vierailija
259/271 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko sen IL jutun tänne raivoisista viesteistä. Anyone? 

Vierailija
260/271 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, kuka idiootti noita on ostanut?