ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla
Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.
Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.
Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.
Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.
- -
Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.
Kommentit (271)
KKV:lle menneitä viestejä tuotu julki. Jo vuodelta 2024.
Nyt laitettu Kari Uoti vastaamaan omistajan puolesta kysymyksiin.. Luoja.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti tehnyt tänään juuri äsken jutun, nyt yritys ottanut lakimies Kati Uotin palvelut. Eikös tämä Kari saanut itse joskus tuomion jostain?
Koskien mitä? Siis Suomessa liiketoiminta on lain mukaan julkista toimintaa ja henkilön menettelyä liike-elämässä on sallittua kritisoida. On myös sallittua jättää asiakasarvosteluja ja tuotearvosteluja, vaikka ne eivät olisikaan pelkkää positiivista.
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Vieläkö tämä putiikki on toiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Halpoja vieläpä näyttävät olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.
Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.
Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita?
Mielikuvamarkkinointi. Ehkä vähän siinä ja siinä rajoilla, onko laillista vai ei markkinoida jotain halpatuotetta designina. Ehkä asiakas vain käsitti väärin.
Iltalehti on hankkinut tietopyynnöllä KKV:lta aineistoa ByPiasin vuosien 2023-2026 toimintaa koskien. Kannattaisi pyytää vielä aiemmiltakin vuosilta, kohuhan nousi jo Kalastajan vaimon blogikirjoituksesta vuosia aiemmin.
Lisää maksuja temu-paketteihin ! Ja bybiakselee mitalli!
Milloin ne poistavat sen häpeäpilkun siitä Porvoon sisääntulosta? Näkyy kaikille autoille.
Ihan perinteinen hustlaaja joka ostaa Kiina tavaraa parilla eurolla ja myy satasilla.
Eipä ne Niken kengätkään muutamaa euroa enempää maksa tehdä Kiinassa.
Onko kivaa ostaa Temu tavaraa suomalaisista butiikeista 1000x hintaan? :D Ainakaan ei tule 3 eUrOn TuLlEjA
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa rikoksen tunnusmerkit täyty, jos Pia väittää että suunnitellut tuotteen, jonka oikea suunnittelija ja siten immateriaalioikeuksien haltija on joku tuntematon hikipajalainen Kiinassa. Ostajaa on jymäytetty kunnolla.
Se on kuule parasta temua mitä rahallasi voit suomesta ostaa. Tätä olette halunneet tukea.
On maksumuurin takana. Olisi kiva tietää mitä siinä jutussa kerrotaan.
Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti on hankkinut tietopyynnöllä KKV:lta aineistoa ByPiasin vuosien 2023-2026 toimintaa koskien. Kannattaisi pyytää vielä aiemmiltakin vuosilta, kohuhan nousi jo Kalastajan vaimon blogikirjoituksesta vuosia aiemmin.
Minkälaista viestintää siellä on ollut? Eikö KKV silloin tehnyt mitään?
Tuttavaporukassa oli keskustelua tästä toiminnasta ja moni oli sitä mieltä, että törkeä petoshan tuo on. Vai vaan bisnestä? Minusta petos aivan selkeesti.
Minä haluan tukea piian luksuselämää jotta voin katsoa instagramista mihin kaikkeen hän on käyttänyt rahojani, ihania matkoja, ihania vaatteita, ihania autoja, ihania hoitoaineita.
Tuossa uudessa uutisessa oli toimittaja saanut KKV:lle menneitä viestejä. Viesteissä oli tutkintapyyntöä mm. viherpesuun, josta yritystä epäiltiin kun firman nettivisuilla oli puhetta uusiutuvasta ja kierrätetystä materiaalista tms.