Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla

Vierailija
24.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20216431

 

Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.

 

Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.

 

Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.

 

Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.

 

- -

 

Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.

Kommentit (271)

Vierailija
221/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uudessa uutisessa oli toimittaja saanut KKV:lle menneitä viestejä. Viesteissä oli tutkintapyyntöä mm. viherpesuun, josta yritystä epäiltiin kun firman nettivisuilla oli puhetta uusiutuvasta ja kierrätetystä materiaalista tms. 

Vierailija
222/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KKV:lle menneitä viestejä tuotu julki. Jo vuodelta 2024.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitettu Kari Uoti vastaamaan omistajan puolesta kysymyksiin.. Luoja.

Vierailija
224/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti tehnyt tänään juuri äsken jutun, nyt yritys ottanut lakimies Kati Uotin palvelut. Eikös tämä Kari saanut itse joskus tuomion jostain?

Koskien mitä? Siis Suomessa liiketoiminta on lain mukaan julkista toimintaa ja henkilön menettelyä liike-elämässä on sallittua kritisoida. On myös sallittua jättää asiakasarvosteluja ja tuotearvosteluja, vaikka ne eivät olisikaan pelkkää positiivista. 

Vierailija
225/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Vierailija
226/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä putiikki on toiminnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Vierailija
228/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Halpoja vieläpä näyttävät olevan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/271 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muut liikkeet myy tuotteita 90% alennuksella? Siten että sisäänostohinta on minimaalinen. 75% alennuksella ei vielä tee tappiota.

 

Että kukkuu. guess on toinen huijari. Hirveä, muovinen tuote.. laukut erityisesti.. Ja hinta knkin monta sataa.

Sanotaanko niissä laukun tiedoissa, että ovat nahkaa, vaikka eivät ole? Mistä tulee käsitys, että nuo laukut ovat laadukkaita? 

Mielikuvamarkkinointi. Ehkä vähän siinä ja siinä rajoilla, onko laillista vai ei markkinoida jotain halpatuotetta designina. Ehkä asiakas vain käsitti väärin. 

Vierailija
230/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti on hankkinut tietopyynnöllä KKV:lta aineistoa ByPiasin vuosien 2023-2026 toimintaa koskien. Kannattaisi pyytää vielä aiemmiltakin vuosilta, kohuhan nousi jo Kalastajan vaimon blogikirjoituksesta vuosia aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää maksuja temu-paketteihin ! Ja bybiakselee mitalli!

Vierailija
232/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ne poistavat sen häpeäpilkun siitä Porvoon sisääntulosta? Näkyy kaikille autoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen hustlaaja joka ostaa Kiina tavaraa parilla eurolla ja myy satasilla.

 

Eipä ne Niken kengätkään muutamaa euroa enempää maksa tehdä Kiinassa.

Vierailija
234/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivaa ostaa Temu tavaraa suomalaisista butiikeista 1000x hintaan? :D Ainakaan ei tule 3 eUrOn TuLlEjA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa rikoksen tunnusmerkit täyty, jos Pia väittää että suunnitellut tuotteen, jonka oikea suunnittelija ja siten immateriaalioikeuksien haltija on joku tuntematon hikipajalainen Kiinassa. Ostajaa on jymäytetty kunnolla.

Se on kuule parasta temua mitä rahallasi voit suomesta ostaa. Tätä olette halunneet tukea. 

Vierailija
236/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maksumuurin takana. Olisi kiva tietää mitä siinä jutussa kerrotaan.

Vierailija
237/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Penttilä ole omalla liikkellään tehnyt samaa jo vuosikymmeniä? 

Vierailija
238/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti on hankkinut tietopyynnöllä KKV:lta aineistoa ByPiasin vuosien 2023-2026 toimintaa koskien. Kannattaisi pyytää vielä aiemmiltakin vuosilta, kohuhan nousi jo Kalastajan vaimon blogikirjoituksesta vuosia aiemmin.

Minkälaista viestintää siellä on ollut? Eikö KKV silloin tehnyt mitään? 

Vierailija
239/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaporukassa oli keskustelua tästä toiminnasta ja moni oli sitä mieltä, että törkeä petoshan tuo on. Vai vaan bisnestä? Minusta petos aivan selkeesti. 

Vierailija
240/271 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tukea piian luksuselämää jotta voin katsoa instagramista mihin kaikkeen hän on käyttänyt rahojani, ihania matkoja, ihania vaatteita, ihania autoja, ihania hoitoaineita.