Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ByPias myi 4,5 euron huivia 60 eurolla

Vierailija
24.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20216431

Yle selvitti, että vaatebrändi Bypias on tilannut vaatteita kiinalaisesta pikamuodin tukusta Italiassa.

Yle löysi Praton tukusta huivin 4,50 eurolla. Bypias on myynyt samaa huivia 60 eurolla.

Bypiasin perustaja Pia Erlund myöntää ostaneensa pienen erän asusteita Praton kiinalaistukusta, mutta yhteistyö kyseisen toimijan kanssa on päättynyt.

Prato on pikamuodin keskus, jonka tehtaita on yhdistetty työntekijöiden hyväksikäyttöön.

- -

Erlund kommentoi, että mikäli huivia on markkinoitu Bohemiana-malliston alla, kyse on inhimillisestä virheestä, eikä yrityksen järjestelmällisestä toimintatavasta.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Paitsi että tässä annettu tahallisesti väärää tietoa asiakkaille. 

Vierailija
22/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeehan Marimekon tekstiileissäkin selvästi Made in China.  Se vaan on taattua laatua kun hintoja katsoo.

Mun mekossa lukee Vietnam. Marimekon kankaat painetaan Suomessa ja ommellaan muualla. Eivät väitä, että ne olisi valmistettu kokonaan Suomessa. Suunnittelu on Suomessa.

Pia taas väittää, että hän olisi itse suunnitellut tuotteet ja osa olisi valmistettu Suomessa. Eli tuplavalheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeehan Marimekon tekstiileissäkin selvästi Made in China.  Se vaan on taattua laatua kun hintoja katsoo.

Ei Kiinassa tehty ole läheskään kaikki laadutonta! Monet firmat, jotka teettävät siellä, valvovat myös työolosuhteita! 

Vierailija
24/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen on kyllä niin läpinäkyvän feikki voimaantuja, että kierrän hänen ja muiden kaltaistensa kaupat ja somet mahd. kaukaa

Vierailija
25/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillinen virhe eikä vakiintunut toimintatapa.. Uskoo ken tahtoo, minä sanon JA PSKAT 😂💩

Vierailija
26/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
27/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan huivin 5€:lla Temusta, olen rikollinen, mutta jos ostan saman huivin Suomesta muotimyymälästä 60€:lla, tuen suomalaista työtä.

Vierailija
28/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa muiden suomalaisten yrittäjien puolesta, vaikka kyseessä on yksittäistapaus niin kyllähän tämä kylvää epäluulon siemenen muitakin kohtaan.

sitä parempaa temuttamista. kielletään tavallista kansaa tilaamasta aliexpressistä ja tukkureilta, mutta yrittäjät eivät itse oikeasti suunnittele tai valmista mitään vaan tilaavat itsekin kiinatukuista ja vieläpä valehtelevat kirkkain silmin että design on suomesta.

Kuka uskoo toimittaja on tilannut kummatkin huivit ja tutkinut on ne samat ? 
Samaahan temuttajatkin kehuvat, ihan samoja tuotteita

Vierailija
29/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi erittäin ekologinen ja tarkka, laatutietoinen somevaikuttaja Lähiömutsi on mainostanut noita kolttuja vuosien ajan. Puistattaa ettei hän ole tunnistanut halpatuotannoksi vaikka olen olettanut että luonnonmateriaaleja tunteva korkeasti koulutettu ihminen erottaisi välittömästi halpalaadun. Itse en ole tuotteita livenä nähnyt. 

Vierailija
30/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat 129, 139, 149, 159 jne.

By the way, eilen oli Tokmannilla myynnissä puuvillamekko paksu kangas, muistaakseni 30 e. Katsoin byPias sivustolta samantyylinen 139 e.

Vierailija
31/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko täälläkin on haukuttu temua, nyt jäi yrittäjä kiinni temuhuivin myynnistä moninkertaisilla törkykatteilla. Ostakaa vain Suomesta.

Vierailija
32/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi erittäin ekologinen ja tarkka, laatutietoinen somevaikuttaja Lähiömutsi on mainostanut noita kolttuja vuosien ajan. Puistattaa ettei hän ole tunnistanut halpatuotannoksi vaikka olen olettanut että luonnonmateriaaleja tunteva korkeasti koulutettu ihminen erottaisi välittömästi halpalaadun. Itse en ole tuotteita livenä nähnyt. 

Minä olen nähnyt noita livenä, laatu ei ole hyvää vaan hyvin tunnistettavissa Välimeren maiden markkinakamaksi. Siellä tosin pellavamekko maksaa max 20 euroa kun Pian putiikissa hinta on 200 e. 

Vierailija
33/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maailman tavaroista on tehty/ teetetty Kiinassa. Mikä siis ongelma? Suomalaiset köyhät kurpat taas itkee ja vonkuu.  Ihan sama kai se ostajalle on mikä tukkuhinta on, myyntihinta jos on sopiva niin siitä vaan pakettiin. Kyllä tuperille suomalaisille saa nauraa 

Vierailija
34/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut ByPiasin tuotteita, olen ymmärtänyt, että on kyse huijauksesta. Tuotteet eivät ole laadukkaita, hinta pilvissä. Tuosta naisesta on muutenkin tullut sellainen feikki ja vastenmielinen tunne. Ostan vain tuotteita, jotka tiedän laadukkaaksi ja laatu ja hinta on kohdillaan. Suomalaiset naiset ovat keskimääräisesti tyhmempiä, siksi tällainen huijaus on mahdollista. 

Olen jo nuoresta alkaen tunnistanut laadun kankaassa, ompelussa, kaavoituksessa, maksan laadusta en sekundasta. 

Nainen 56 vuotta

Kunnon pick me -muija. "Keskimäärin tyhmempiä" - kuin ketkä? Suomalaisten ÄO on itse asiassa maailmanlaajuisesti keskivertoa korkeampi, keskimäärin. Siihen en osaa ottaa kantaa, kuinka tarkkaan Suomessa tutkitaan materiaaleja. Ehkä keskimäärin vähemmän kuin vaikkapa Ranskassa tai Italiassa. Mutta nekään eivät ole koko maailma.

Vierailija
35/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman tavaroista on tehty/ teetetty Kiinassa. Mikä siis ongelma? Suomalaiset köyhät kurpat taas itkee ja vonkuu.  Ihan sama kai se ostajalle on mikä tukkuhinta on, myyntihinta jos on sopiva niin siitä vaan pakettiin. Kyllä tuperille suomalaisille saa nauraa 

Kyllä typerille suomalaisille yrittäjillekin saa nauraa kun ainoa yritysidea on myydä polkuhintaista kiinakrääsää kovalla katteella.

Vierailija
36/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiina ei ole yksi tehdas, josta kaikki tulee samanlaatuisena ulos. Vastuullisten brändien työntekijöillä on siellä kunnolliset työolot ja valvotut materiaalit, halpatuotannossa painetaan 12h työpäiviä kaikenlaisten myrkkyjen kanssa.

Vierailija
37/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lähtee sillä tavalla juttu laukalle, että oikeasti kyse ei ole Temu-kamasta eikä noita ole oikeasti valmistettu (kokonaan) Kiinassa vaan siellä Italiassa. Mutta tietysti huijausta väittää Suomessa suunnitelluiksi.

Vierailija
38/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tehdään Kiinassa, ei tarkoita on huonoa laatua.

Vierailija
39/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut ByPiasin tuotteita, olen ymmärtänyt, että on kyse huijauksesta. Tuotteet eivät ole laadukkaita, hinta pilvissä. Tuosta naisesta on muutenkin tullut sellainen feikki ja vastenmielinen tunne. Ostan vain tuotteita, jotka tiedän laadukkaaksi ja laatu ja hinta on kohdillaan. Suomalaiset naiset ovat keskimääräisesti tyhmempiä, siksi tällainen huijaus on mahdollista. 

Olen jo nuoresta alkaen tunnistanut laadun kankaassa, ompelussa, kaavoituksessa, maksan laadusta en sekundasta. 

Nainen 56 vuotta

Lakkaa syyttelemästä kuluttajia joita on kusetettu. Ja kerro ihmeessä missä firmoissa nämä sinun tietämäsi laadukkaat tuotteet valmistetaan ja myydään? Ihan turhaan nostat itseäsi jalustalle jos et edes esimerkkejä pysty antamaan.

Vierailija
40/51 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lähtee sillä tavalla juttu laukalle, että oikeasti kyse ei ole Temu-kamasta eikä noita ole oikeasti valmistettu (kokonaan) Kiinassa vaan siellä Italiassa. Mutta tietysti huijausta väittää Suomessa suunnitelluiksi.

Siis nuo Italian tehtaat on juurikin kiinalaisia. On hienompaa tilata "italialaista" kuin kiinalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän