Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi älykellot ovat niin suosittuja?

Vierailija
24.03.2026 |

Älykellossa on toki sellaisia toimintoja mitä perinteisessä kellossa ei ole, kuten aktiivisuuslaskuri. Mutta kuinka moni oikeasti tarvitsee niitä toimintoja?

Älykellolla on myös monia haittapuolia kuten latauksen tarve, yleensä korkea hinta, iso koko (perinteisen kellon halkaisija on joku 2-2,5 senttiä ja älykellon helposti 4 senttiä) ja kellonajan katsomisen hankaluus (näyttö ei aina mene päälle helposti).

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellolla voin soittaa puheluita, lähettää viestejä ja kuunnella musiikkia, eikä tarvitse kantaa isoa puhelinta mukana.

Vierailija
22/23 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluavat kertoa suuryrityksille kroonisesta sydänvaivastaan ennen infarktia.

Amerikassa nämä data sitten myydään vakuutusyhtiöille, jotka voivat vedota hoitamattomaan pitkäaikaiseen sairauteen evätessään korvaukset.

Sama asia älysormusten kanssa. Ei niitä ole tehty kuluttajan vaan yritysten hyödyksi.

Olet sekaisin. Mistä sen tietää kenen ranteessa se kello on, ja missä olosuhteissa.

Se on kuluttajalaite, eikä tarkkuusmittari muutenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oma äly ei riitä juuri mihinkään, täytyy hommata ulkoista älyä avuksi. Itse en huoli moista laitetta itselleni vähässä kummassakaan.

Onko tää vain suomalainen piirre tämänjatkuva negatiivisuus, muiden alaspainaminen ja haukkuminen?

Itse olen valinnut älykellon joka näyttää perinteiseltä kellolta ulospäin, mutta hipaisemalla siihen ilmestyy älyominaisuudet. Kiva joo, että mittaa askeleita ym. mutta erityisesti pidän siitä että luen siitä kaikki viestit ja näen kun puhelin soi (se on aina jossain laukussa äänettömällä). Näppärä arjessa ja ihmettelen miksi sen käyttö näköjään joitain närästää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi