Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein äitisi soittaa

Vierailija
24.03.2026 |

Kuinka usein äitisi soittaa sinulle?

Mun äiti soitti ennen kerran viikossa, mutta nyt hän on alannut soittamaan melkein joka päivä. Ikää hänellä 76v.

Rasittavaa, en jaksaisi aina vastata.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole soittanut yli vuoteen. Lapsiin pitää yhteyttä, en ole tätä estänyt, koska satunnaista.

Vahvasti narsistinen henkilö.

Kumpi teistä? Ettei vaan molemmat.

Aika usein noikin piirteet periytyy, tai ainakin se toista osapuolta joka paikassa narsistiksi kutsuva on itse sitä enemmän kuin se jota kutsutaan. 

Vierailija
82/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas äiti soittaa monta kertaa päivässä. Suurin osa asioista on sellaisia, etten saa mitenkään selvää, mitä hän tarkoittaa. Loput ajat kyselee, mitä hänen pitää tehdä. Pahimmillaan puheluja on tullut toistakymmentä päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soittanut ainakaan neljään tai viiteen vuoteen. Narsistinen ihminen, löin rajat miten minua tai lapsiani kohdellaan joten nyt olen ilmaa enkä saa kutsua perheen yhteisiin uudenvuoden tai joulun viettoihin.

Vietetään juhlat sitten miehen suvun parissa, ihmisten keskellä jotka aidosti pitävät myös minusta. Sisaruksiani tapaan kun kutsumme toisiamme kylään.

Vierailija
84/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä soitan äidille, mutta äidin toiveesta. Soitan 3-5 kertaa viikossa, paitsi jos ollaan reissussa, edes kotimaassa, niin pyrin soittamaan päivittäin koska hän hermoilee.

Mitä useammin soitan, sitä lyhyempinä puhelut saa pidettyä. Joskus myös sanon että "tuun just kotipihaan" tms, jotta saan lopetettua nopeammin.

Äitini on 85v.

Vierailija
85/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin soitellaan, jomminkumminpäin. Joskus useampikin soitto. 

Kerran viikossa yleensä nähdään.

Vierailija
86/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita koskaan lapsilleni. Liian kiireisiä soittaakseen minulle. Voivat omistautua omalle elämälleen. Kutsuviesti tulee kun on merkkipäivien rahankeräyspäivät. 

Vierailija
87/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En soita koskaan lapsilleni. Liian kiireisiä soittaakseen minulle. Voivat omistautua omalle elämälleen. Kutsuviesti tulee kun on merkkipäivien rahankeräyspäivät. 

Taidat olla samanlainen kitisijä kuin äitini, kun hänelle koitti soittaa oli aina kiire just silloin, kun kysyi milloin voi tulla käymään kertoi että esim huomenna puolen päivän jälkeen, oven takana kun oli ja soitti että voisko aukaista oven olikin jossain muualla. Itse ei soittanut kuin silloin kun oli jotain vailla, no en ole soittanut eikä äitini soita kun minä en viimeksi päässyt heti kun hän halusi 

Vierailija
88/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementian edetessä soittelu kiihtyi lähes päivittäiseksi tunnin yksinpuheluksi.  Ennen sitä soitti harvoin, muutaman minuutin puheluita. 

Vierailija
89/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin kerran kuussa. Isä ei soita muulloin kuin vain jos on esim. tulossa korjaamaan jotakin luokseni. Ex mieheni äiti soitteli jatkuvasti ja hän myös määräsi kaikesta. Oli ärsyttävää ja rasittavaa kun ei ollut mitään omaa elämää. Sen soittelun takana oli kyllä hallinta ja se, että hän halusi kontrolloida kaikkea. Häätkin piti järjestää lähemmäs häntä koska hän ja hänen koira tai ei muuten olisi tullut häihin ollenkaan. Poikien äitinä ymmärrän, kyllä että tekee mieli soitella pojalle koska noh...pojat on välillä poikia, mutta ei sitä nyt sentään sillämielin pidä soitella, että saa määrätä joka risausta tai, että enää aikuiselle kolme/nelikymppiselle soitellaan jatkuvasti ja puututaan joka asiaan. 

Vierailija
90/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka yö. Vaikka ollut haudassa jo 26 vuotta.

Vierailija
91/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sieltä haudan takaa paljon soitella. Vaikka mukava olisi joskus jutella.

Vierailija
92/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkaissut välit mutta silti yritetään väkisin ottaa yhteyttä . Vainoamista , syyttelyä , uhkailua , kiristystä ym. Ja itselle tärkeät asiat pyritään kaikin keinoin estämään . Sitten ihmetellään miksi en halua pitää yhteyttä . Vinkkinä että kannattaa kuunnella edes kerran mitä aikuisella lapsella on sanottavaa. Siinä on yleensä joku pointti. Harvoin kukaan katkaisee välejä vanhempiin ilman painavaa syytä . Lähtökohtaisesti lapset ovat hyvin lojaaleja vanhemmilleen . Ihan kaikkea ei kuitenkaan tarvitse kestää .

Vierailija
93/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pari viikossa. Puolin ja toisin. WhatsApp laulaa useamminkin yleensä. 

Vierailija
94/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä äiti välttelee soittamista, kun jälkikasvu on niin stressaatunut töistänsä?

Minäkään en uskalla soitella muulloin kun on oikeaa asiaa. Esim pyydän ruokatuntilounaalle, jonka tarjoan ja samalla juttelemme.

Osa lapsista asuu kauempana, mutta he soittavat minullepäin enemmän, kuin minä heille.

Anoppi ei enää soita pojalleen, mutta mieheni soittaa kerran viikossa äidilleen.

Vierailija
95/95 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoitko jo äitisi ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi