Miksi työttömät ei mene töihin tai perusta yrityksiä?
Suomen talous sakkaa koska meillä on liikaa kotona makoilijoita eli työttömiä, samaan aikaan tänne tuodaan ulkomailta työvoimaa tekemään TÖITÄ. Tajuaako työttömät edes sitä että tukia leikataan ja tehdään aktiivimalleja jotta te edes vaivaituisitte hakemaan töitä!
Te työttömät olette syyllisiä siihen että tämän maan talous ei ole kasvanut 2010 lähtien.
Kommentit (46)
Yrittämisen yrittäminen on työttömiltä kielletty.
Kuka täälä enää töihin alkaa että oligarkkien elintaso säilyis, pitäkää tunkkinne.
ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me vapaat taiteilijat ja freelancerit olemme yrittäjiä. Ei työsuhdetta, ei kuukausipalkkaa. Itse maksamme oman sosiaaliturvamme YELin muodossa. Myös joka saatanan apurahasta pidätetään lakisääteinen eläkemaksu. Näin minäkin olen työllistänyt itseni ja elättänyt perheeni yli 30 vuotta.
Onko kukaan ehdottanut että työttömät voisivat joukolla lähteä kesällä metsään poimimaan marjoja ja myydä ne?
Hulluhan se on, joka työttömänä yrittää. Nykyään saa kaikeit yrittää neljä kuukautta työttömänä ilman seuraamuksia ja sen jälkeen arvioidaan onko koko- vai osa-aikainen yrittäjä. Kuten tiedetään esimerkeistä, esimerkiksi musiikin harrastaminen katsotaan nykyään täysipäiväiseksi yrittäjyydeksi, joten kaikki tuet viedään vaikkei tienaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me vapaat taiteilijat ja freelancerit olemme yrittäjiä. Ei työsuhdetta, ei kuukausipalkkaa. Itse maksamme oman sosiaaliturvamme YELin muodossa. Myös joka saatanan apurahasta pidätetään lakisääteinen eläkemaksu. Näin minäkin olen työllistänyt itseni ja elättänyt perheeni yli 30 vuotta.
Miten siinä pääsee alkuun?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ehdottanut että työttömät voisivat joukolla lähteä kesällä metsään poimimaan marjoja ja myydä ne?
😴😴😴
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska työttömiä ei saa kannustaa menemään töihin. Työttömiä jos koittaa edes vähän patistaa ja kannustaa töihin niin saa heti työttömien vihat niskoille.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit sienet ja kävyt.
Pienyrittämisestä on tullut tosi kallista ja kaikki pienetkin veroporkkanat on poistettu.
YEL-maksut on tehty niin isoiksi ja pakollisiksi että tappaa yrityksen alkuunsa. Alv alarajan huojennus on poistettu, lukuisia muita pieniä heikennyksiä..
On harmillista että Suomessa rankaistaan yrittämisestä ja kannustetaan passiivisuuteen.
Loppuun kulunut vitsi, mutta niin on kulunut sinun vähäinen järkikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii et senkun alkaa kaikki sadat tuhannet työttömät tekeen jotain missä hädin tuskin riittää töitä niille jotka on jo alalla?
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Sivutoiminen yrittäjyys on ihan sallittua työttömyystukien vastaanottajallekin. Eikä ihmisen ole mikään pakko vastaanottaa työttömyystukia (työttömyys kun ei ole pysyvä identiteetti jollei siitä sellaista itselleen tee) eli myös kokoaikaiseksi yrittäjäksi pystyy ryhtymään.
Yrittäjien jatkuvasta vinkumisesta päätellen se ei ainakaan kannata
Esim. sijaisvanhemmista on iso pula. Alkakaa työttömät elättää itsenne sillä. Korvauksia saa monta tonnia per lapsi ja 4 lasta voi olla hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Sivutoiminen yrittäjyys on ihan sallittua työttömyystukien vastaanottajallekin. Eikä ihmisen ole mikään pakko vastaanottaa työttömyystukia (työttömyys kun ei ole pysyvä identiteetti jollei siitä sellaista itselleen tee) eli myös kokoaikaiseksi yrittäjäksi pystyy ryhtymään.
Minulle sanoi itse työkkärin täti, ettei kannata, koska se on aivan mielivaltaista kuka katsotaan täysipäiväiseksi ja kuka osapäiväiseksi. Täysipäiväiseksi pitäisi olla jo alkuun rahoitus varma.
Aloitusksen voi poistaa, sikamainen ja herjaava.
Jokainen tajuaa missä tämä maa menee, enkä kadehdi työttömiä, nuoria etenkään.
Työelämä on raaistunut ja työpaikkoja ei vaan ole, kun kaikki koneellistuu.
Moni on kertonut kuinka työpaikoilla kohdellaan nuoria todella rumasti.
Tekoäly alkoi vuosikymmeniä sitten viedä työpaikkoja, tekoälysuunnittelijat ovat hetkessä multimiljonäärejä myytyään tuotoksensa ulkomaille.
Nuoret yrittäkää keksiä tekemistä, älkää jääkö yksin masentuneena lepäämään laakereilla. Yrittäjyys olisi yksi keino, hakekaa neuvoja ohjeita kuinka edetä, aloittaa.
Vielä 60-luvulla ei maksettu tukia. Sen sijaan köyhät kasvattivat pientiloilla itse oman ruokansa.
Kerro firmasi osoite ja sinne tulee porukkaa.