Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rantalomakohde Euroopassa, ei turistirysä

Vierailija
23.03.2026 |

Oon pääni puhki miettinyt mihin matkustais kesällä. Haluttais uima-allas ja ranta ja joku ihana rauhallinen paikka, mutta onko rauhallista paikkaa muualla kuin vuokraamalla talon? Halutaan kuitenkin hotelli ja sen palvelut, mm.ulkoistaa ruokailun.

Kaiken lisäksi pitäis olla budjettireissu. Löytyykö näillä spekseillä mitään? Tyydyttäis yyteriinkin JOS olisi varmaa, että kesäkuussa tarkenis, mutta kun nämä Suomen säät on mitä on varsinkin kesäkuussa.

Kommentit (336)

Vierailija
121/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sardiniasta löytyy kyllä. 

Ei löydy halvalla, eikä hiljaisia rantoja missä palvelut on lähellä.

Vierailija
122/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut rantalomalla Puolassa? Kuulostaa ehkä ihan älyttömältä mutta siellä on oikeasti kunnon hiekkarantoja ja rantahotelleja.

Ei ole älytöntä!  Puolan Sopot. Tosin en ole varma, onko takuulämmintä kesäkuussa.

Mutta olisi vielä tosi edullinen, kiva rauhallinen pikkukaupunki. Jos haluaa käydä isommassa kaupungissa, niin Gdansk on lähellä.

Puolan rantakohteet myös kiinnostaa. Vähän voi olla epävarmaa säiden suhteen. Suunnittelin yksi kesä lähtöä sopottiin, mutta heinäkuussa sille viikolle luvattiin sadetta koko viikoksi, niin en päässyt lähtemään. En sitten tiedä minkälaiset säät yleensä kesällä. Mutta vielä olisi haaveissa käydä tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lido di Jesolo, Venetsian vieressä. Sama kuin edellä, kesäkuussa rauhallista, mutta liki kaikki palvelut jo saatavilla. Hyviä ravintoloita ja rantaa, kulttuuria vieressä, jos vierailee Venetsiassa ja muualla lähiympäristössä. On myös edullinen vielä kesäkuussa - tai oli silloin kun siellä itse olin.

Lido di Jesolo on kyllä täynnä turisteja koko kesän. Eihän siellä käytännössä muuta olekaan kuin turisteille suunnattuja palveluita, kauppoja, huvituksia ja hotelleja.Itse kyllä tykkään, kuten koko Veneton alueesta, mutta ei se kyllä ap:n kriteereitä todellakaan täytä. Italia nyt ei muutenkaan ole mitenkään halvimmasta päästä.

Vierailija
124/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyteri muuten on hieno paikka. En tiedä minkälaista majoitusta tuolla on, mutta ranta ja luonto on upea. Jos sattuu hyvä keli, ihan varteenotettava vaihtoehto.

Mutta pohjois Eurooppa on vähän epävarma rantakelien suhteen. Jos takuuvarmaa aurinkoa haluaa, joutuu kyllä lähtemään Välimerelle tai jonnekin keski-euroopan järville ainakin.

Vierailija
125/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tekoälyltä. Saa hyviä ehdotuksia, ja voi sitten selvitellä tarkemmin olisiko joku niistä itselle sopiva  vaihtoehto.

Vierailija
126/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaipeda tai Palanga, Liettua. Kuurinkannaksen dyynit.

Vierailija
127/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batumi Georgiassa kiinnostaisi, mutta voi olla vähän riskialtis suunta. 

Vierailija
128/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montenegro. Se ei ole ainakaan vielä turistien pilaama.

Rantaviiva oli hyvinkin täynnä, kun vasta kävin. Sisämaassa oli hiljaista.

Ei ole vielä touko- kesäkuussa, käynnistelevät vasta lomakautta.  

Vierailija
129/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burgas. Kaupunki Bulgariassa, oman väestön kaunis lomakaupunki. 

Sozopol on myös edullinen kohde! 

Vierailija
130/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin kesäkuussa Albaniassa ja puolet ajasta satoi ja lämpöä 18-19 astetta.

Vuodet ei ole veljiä keskenään. 

Vierailija
131/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lido di Jesolo, Venetsian vieressä. Sama kuin edellä, kesäkuussa rauhallista, mutta liki kaikki palvelut jo saatavilla. Hyviä ravintoloita ja rantaa, kulttuuria vieressä, jos vierailee Venetsiassa ja muualla lähiympäristössä. On myös edullinen vielä kesäkuussa - tai oli silloin kun siellä itse olin.

Tää on aivan mahtava turistirysä. Olen kauan sitten ollut siellä kaksikin kertaa ja silloin oli jo turistirysä. Viimeksi kävin päivän reissulla ihan uteliaisuudesta katsomassa paikkaa. Täydellinen turistirysä todellakin. Ap kyseli muuta kuin turistirysiä. 

Vierailija
132/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset on alkaneet VIHAAMAAN turisteja samalla tavalla kuin espanjalaiset.

Kiertäisin Italian ja Espanjan kaukaa.

Kroatia on ainakin vieraanvarainen, vielä.

Kreikka osittain.

Muslimimaihin kuten Turkkiin ei kannata viedä rahoja.

Vierailija
133/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aivan mahtava turistirysä. Olen kauan sitten ollut siellä kaksikin kertaa ja silloin oli jo turistirysä. Viimeksi kävin päivän reissulla ihan uteliaisuudesta katsomassa paikkaa. Täydellinen turistirysä todellakin. Ap kyseli muuta kuin turistirysiä. 

Todellakin samaa mieltä.

Siellä haisee p---ska.

Vierailija
134/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. "Haluan lähteä turistiksi rantalomalle lämpimään maahan, jossa on hyvät hotellit ja muut palvelut --- mutta en halua että siellä on muita turisteja (kuin minä) eikä turismi ole pilannut paikkaa (ennen minua)."

Vierailija
135/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkidikissa aika hienot rannat, hyvä hotelli esim. Callista Suites 3 hengelle uima-altaalla ja merinäköalalla 588e/vko Booking.comista, hotelli on 48 km matkaa Thessalonikista.

https://share.google/GPcwnf8eBi73k4MPx

Vierailija
136/336 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennä Bergamoon Ryanairilla, ja katso siitä jatkolento halpayhtiöllä jonnekin Välimerelle (esim. Kroatia). Kesäkuussa lennot ovat vielä halpoja. Myös kohteissa on valinnanvaraa.

Vierailija
137/336 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albania. 

Albania hyvä ehdotus!   Vielä rauhallinen ja edullinen kohde.

Eikä rikollisuutta nimeksikään, kun ne ovat kaikki tulleet tänne.

Vierailija
138/336 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalajoki

Vierailija
139/336 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on varaa nirsoilla ettet halua turistirysään? Turistihan sinäkin olet, ja perseaukinen kaiken lisäksi.

Tämä. Laittaa euroja riittävästi riviin, niin saa kivan rantalomakohteen hotellilla ja uima-altaalla ilman turistiryysistä. Mutta jos jo tonnin lennot ovat liian kalliit, niin sitten pitää tyytyä siihen mitä sillä rahalla saa.

Vierailija
140/336 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. "Haluan lähteä turistiksi rantalomalle lämpimään maahan, jossa on hyvät hotellit ja muut palvelut --- mutta en halua että siellä on muita turisteja (kuin minä) eikä turismi ole pilannut paikkaa (ennen minua)."

Tämä. Ap:n toive lienee mahdotonta toteuttaa. Jo pelkästään se, että pitäisi päästä halvoilla lennoilla jonnekin rantakohteeseen, tarkoittaa sitä että kyseessä on nimenomaan turistirysä. Ja siihen kun lisätään toive hotellista ja uima-altaasta niin kyllähän tuo turistirysää tarkoittaa. Jostain on pakko tinkiä tuossa yhtälössä.

Jos jätetään pois vaatimus "ei ole turistirysä", mutta painotetaan halpuutta ja rantaa niin silloin kyseeseen tulisi vaikka Puolan Sopot/Gdansk tai Kroatian Makarska.

Jos jätetään pois vaatimus rannasta eikä haeta ihan kaikkein halvinta, niin silloin esim. voisi ottaa kohtuuhintaiset lennot Roomaan ja vuokrata jostain muutaman sadan kilometrin sätellä viininviljelyalueelta (esim. Umbria tai Etelä-Toscana) oman pienen huvilan jossa on uima-allas pihalla. Tässä vaihtoehdossa täyttyisi "ei turistirysä" ja olisi kuitenkin uima-alas, vaikkei rantaa. Ja jos huvila olisi lähellä jotain pikkukaupunkia tai kylää, ruokailunkin voisi ulkoistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi