Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin 200€ Samsungin 13v tytölle, ei suostu käyttämään kun olisi kallis iphone pitänyt olla.

Vierailija
23.03.2026 |

Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut esim. swappieltä käytetyn iphonen. Tyttäresi on oikeassa iphone on parempi ja turvallisempi.

Vierailija
2/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, säästyt uuden kännykän ostolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pistin 550 uuteen iphoneen kun koen sen käyttöliittymän niin hyväksi. 

Vierailija
4/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaveriks joku nokian 3310 ja kysy kumpi mielummin?

Vierailija
5/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tytön olla ilman puhelinta, jos ostamasi puhelin ei kelpaa!!

Vierailija
6/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ä pä rä on ilman puhelinta

Vierailija
7/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu kiusatuksi kun kavereilla iphonet.

Vierailija
8/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se ja osta käytetty iPhone. 

Vierailija
9/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu osta 13 vuotiaalle 700 euron iPhone niin se onnistuu pudottamaan sen lattialle seuraavana päivänä ja näyttö rikki

Vierailija
10/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa tytön olla ilman puhelinta, jos ostamasi puhelin ei kelpaa!!

Juuri näin. Jos AP:n ostama puhelin ei kelpaa nirsolle tyttärelle, niin sitten on yksinkertaisesti ilman puhelinta.

Vierailija
11/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on nirso lapsi, meillä kyllä kelpaa nuo halpis luurit.

Vierailija
12/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut rahan merkityksen meidän lapsille että se raha ansaitaan kovalla työllä. Jos haluaa kalliiin puhelimen niin sitten meidän lapset tekee töitä sen eteen. Olen näyttänyt niille miten työpaikan saa ja ja pitää tehdä kuukaudessa  100 tuntia töitä jotta tienaa sen 1500 euroa. Sitten voivat ostaa puhelimensa itse. Minulla on itsellä 159 euron puhelin ollut pitkään enkä ole koskaan ostanut yli 200 euron puhelinta. Pärjää ihan hyvin halvallakin.

Vierailija
13/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uskalla olla auktoriteetti! 

Tytär voi sitten aikanaan ostaa omilla rahoillaan haluamansa puhelimen, kun sinä maksat puhelimen, niin sinä päätät minkä puhelimen tyttärellesi hankit!

Vierailija
14/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta se ostamasi puhelin - kai siinä on palautusoikeus? Ja ostatte sellaisne puhelimen, jonka tytär haluaa, mutta hän voi maksaa itse ylimenevän osan, jos et sinä kerrat voi tai halua niin paljon maksaa. Näistä ei kannata tehdä ongelmaa. Voi itse määrittää sen, mikä summa itselle on ok, mutta jos toinen haluaa omilla rahoillaan maksaa merkistä, niin tehköön sitten niin.

Vierailija
15/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ostan lapselle sen puhelimen minkä haluaa, oisit saanut I Phonen kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla myöskin.

Vierailija
16/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on nirso lapsi, meillä kyllä kelpaa nuo halpis luurit.

Mistä toi ärsyttävä sana luuri? Entisajan puhelimissa oli erillinen luuri. Ei nykyajan kännyköissä. 

Vierailija
17/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän yli satasen Samsung ja oikein hyvin tämä pelittää. Teinien kanssa ei pidä lähteä tuollaiseen ollenkaan. 

Vierailija
18/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palauta se ostamasi puhelin - kai siinä on palautusoikeus? Ja ostatte sellaisne puhelimen, jonka tytär haluaa, mutta hän voi maksaa itse ylimenevän osan, jos et sinä kerrat voi tai halua niin paljon maksaa. Näistä ei kannata tehdä ongelmaa. Voi itse määrittää sen, mikä summa itselle on ok, mutta jos toinen haluaa omilla rahoillaan maksaa merkistä, niin tehköön sitten niin.

Maksaa itse? Mistä rahoista 13-vuotias maksaa satoja euroja puhelimesta? Isovanhemmat sponssaa?

Lapselle voi tarjota vaihtoehtoa: ota tai jätä. Voi olla ilmankin jos puhelin ei kelpaa.

Vierailija
19/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan mun vanhemmat oli köyhiä ja oli vain ruokaa enkä saanut viikkorahaa.  Menin töihin puutarhalle kesällä ja kauppaan iltaisin ja olin myös hampurilaispaikassa töissä 14 vuotiaana jossa olinkin 2 vuotta töissä ja tienasin sinä aikana joku 15000 markkaa. Ostin rahoilla suzuki pv mopon ja säästin. Kyllä minun lapset töitä tekee nykyään. Annan niille viikkorahaa jos ovat kiltisti ja tekevät läksynsä.

Vierailija
20/23 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut rahan merkityksen meidän lapsille että se raha ansaitaan kovalla työllä. Jos haluaa kalliiin puhelimen niin sitten meidän lapset tekee töitä sen eteen. Olen näyttänyt niille miten työpaikan saa ja ja pitää tehdä kuukaudessa  100 tuntia töitä jotta tienaa sen 1500 euroa. Sitten voivat ostaa puhelimensa itse. Minulla on itsellä 159 euron puhelin ollut pitkään enkä ole koskaan ostanut yli 200 euron puhelinta. Pärjää ihan hyvin halvallakin.

Rahan arvo on hyvä ymmärtää, muuten käy niin kuin sille tv ohjelman tytölle, joka sai 18 v. 200 000 e perinnön ja hassasi sen muutamassa vuodessa 5000-6000 e/kk elinkustannuksiin. 

Kyllä mahtaa harmittaa myöhemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä