Millaista työtä voi tehdä ihminen, jolla on n. 25 sairauspäivää kuukaudessa?
Kommentit (25)
Nämä on just sellaisia aloituksia, johon ap:lla on sit ongelma jokaisen ehdotuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on just sellaisia aloituksia, johon ap:lla on sit ongelma jokaisen ehdotuksen kanssa.
Ehdotapa jotain. Pitää olla kokoaikatyö, jossa työnantaja hyväksyy sen, että työntekijä on suurimman osan työajasta sairaana.
Ap
Miten sairaana?Käykö etätyö,esim.puhelinpalvelu?
Miksi kokoaikatyötä? On osasairauspäiväraha ja osatyökyvyttömyyseläke. Eikä se työnantaja voi kenenkään terveyttä arvioida sitä varten on lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotapa jotain. Pitää olla kokoaikatyö, jossa työnantaja hyväksyy sen, että työntekijä on suurimman osan työajasta sairaana.
Ap
Kerrohan ensin mitä se sairaana olo tarkoittaa. Millä tavalla sairaana?
Tuohan on normaali lukema Suomen lähihoitajilla. Siis viikkovapaiden, arkipyhien ja vuosilomien lisäksi. Joka ikinen vuosi. Aika kroonisesti sairasta porukkaa näyttää olevan sote-alalla, sinne vaan saikuttamaan.
Olisko joku seuralaispalvelu sopiva? Ei tarvis kokopäivätyötä välttämättä tehdä.
Tuntityötä tarvittaessa töihin kutsuttavana. Tai sitten osa-aikaista kuntoutustuella.
Pystytkö tekemään etänä?
Mulla on risa maha, jonka takia en useimpina päivinä pystyisi edes matkustamaan työpaikalle. Sen sijaan kotona pystyn työskentelemään ihan hyvin, kun pääsen vessaan aina kun tarvitsee. Ja yleensä ei edes tarvitse, koska maha on paljon parempi kun sitä ei tarvitse stressata.
Sen sijaan jos on tiedossa jokin pakollinen lähipäivä, maha voi olla tosi huono monta päivää etukäteen. Sitten stressaan, että miten ikinä selviän vaikka koko päivän koulutuksesta siinä kunnossa, mikä taas pahentaa oireita, mikä lisää stressiä jne. Jos en voisi tehdä etänä olisin työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaana?Käykö etätyö,esim.puhelinpalvelu?
Käy niinä päivinä, kun olen kunnossa. Mutta silloin, kun mulla on kohtaus, niin en voi katsoa mitään ruutuja enkä puhua. Tuolloin makaan vaan pimeässä, oksennan, enkä kuule tai näe mitään.
Ap
Pienyrittäjyys. Olet itse oma pomosi.
Minulla sama juttu. En ole mitään keksinyt koska sairaspäiviä itsellä koko kuukausi, 20 pvää menee migreenissä. Mutta silti täyspäivätyö kykyinen. Crp oli tänään 122 muuten kumman hyvä olo kun ei ole migreeni. Ei niin harmita ettei pääse itsenäisesti vessaan. Lääkkeiden/ liikerajotteiden takia en saa ajaa autoa. En pääse taksiinkaan ilman apua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokoaikatyötä? On osasairauspäiväraha ja osatyökyvyttömyyseläke. Eikä se työnantaja voi kenenkään terveyttä arvioida sitä varten on lääkärit.
Hylättiin kaikki.
Ap
Pystyt hyvin kirjoittamaan tänne palstalle eli onko tänään yksi hyvistä päivistäsi vai miksi moni tietokonetyötä vaativa työ ei onnistu?
Taidat olla niitä ns masentuneita jotka eivät pysty muuhun kuin palstailemaan?
Vierailija kirjoitti:
Pystyt hyvin kirjoittamaan tänne palstalle eli onko tänään yksi hyvistä päivistäsi vai miksi moni tietokonetyötä vaativa työ ei onnistu?
Tänään on hyvä päivä. Ja huonoinakin päivinä pystyn satunnaisesti kirjoittelemaan puhelimella, mutta silloin en pysty katsomaan tietokoneen näyttöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä ns masentuneita jotka eivät pysty muuhun kuin palstailemaan?
En ole masentunut eikä mulla ole muitakaan psyykkisiä sairauksia. Jos olisi, niin varmaan olisi myönnetty jo joku eläke.
Ap
Asiantuntijatyö julkisellasektorilla
Työkykyä on kuulemma jäljellä.
Ap