Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh alkoi ärsyttämään. Olen vuoropäällikkö ja kuulin, että "normi työntekijä" saa

Vierailija
23.03.2026 |

Parempaa palkkaa kuin mitä TES. Kun hain paikkaa, mulle sanottiin että palkkaus menee TESin mukaan.

Toki siihen sitten suostuin.

Jotenkim huomaan, että tää alko ärsyttämään. Kyseessä mara ala.

Voisko tästä olla suoraan HR osastolle yhteydesså ja kysyä mikä on politiikka.

Yhdessä tilaisuudessa kuulin myös lauseen "maksetaan parempaa palkkaa kuin tes". Joten tämä myös hämmentää.

Itse olen vielä koeajalla, joten ehkä hyvä pitåå suu supussa. Mutta kun asia näin paljon häiritsee niin mun on siitä kysyttävä. Pomolta en tietenkään viiti mennä kysymään, niin ajattelin olla HR osastoon yhteydessä.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta kommentoin vaan että työelämästä piirtyy TOSI terve kuva kun työntekijä ei saa edes KYSYÄ työpaikan käytännöistä ilman että menettää työpaikkansa. Tilanne mennyt niin pahaksi ettei edes työhaastattelussa kerrota palkkaa tai koko työnkuvaa, eikä sitä ole sopivaa kysyä jos halajaa töitä. W h a t.. 👀

Vierailija
42/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ravintola-alalla työskenteleviä.. saa tehdä töitä hikihatussa ja nihkeä palkka silti.

AMK-suunnitteluinsinööri, 3,5 vuotta ammattikorkeakoulua, työkokemus 10 vuotta ja bruttopalkka nyt 3600€

Ja minulla bruttopalkka on matala verrattuna moneen muuhun, mutta eipä oo alaisia, työ ei ole millään tavalla rasittava ja täysin liukuva etätyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet koeajalla, sinut on palkattu tesin mukaan. Kun olet vakinaistettu, pyydät säännöllisesti tarkastusta palkkaasi kokemuksen ja osaamisen perusteella, ja sitä joko nostetaan tai ei nosteta. Onko tämä ensimmäinen työpaikkasi? Älä nyt hyvä ihminen mene valittamaan ainakaan koeajalla, että joku saa parempaa palkkaa kuin sinä. 

Aivan..

Minä olen LVIS asentaja ja suoraan koulunpenkiltä töihin. Palkka oli heti keskipalkka ja sitten ikälisiä ja voi kouluttautua jne. Sitten joku esimies ihmetteli aikoinaan miksi meillä on parempi palkka. Siksi, kun ollaan opiskeltu ala. Myöh erikoistuttu, niin aina parempi palkka kuin muilla. Se on eri peli heti, kun paperit siihen mitä tekee. 

Vierailija
44/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sait potkut edellisestä työpaikasta. En ihmettele.

En saanu :) ihan itse lähdin. Ap

Vierailija
45/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus kaupassa missä olin töissä, myymäläpääliköllä oli näennäisesti parempi palkka mitä myyjällä, mutta käytännössä ei, jos ilta- ja pyhälisät huomioitiin. 

Myymäläpääliköllä oli kiinteä kk-palkka, tavallaan oli päivätyö, MUTTA jos joku esim. sairastui tai oli muuta hämminkiä (tullut vaikka väärä lähetys tai vastaavaa) oli ns. "24/7" töissä/tavoitettavissa (ainoa joka noita ko. liikkeessä hoiti). 

Pahimmillaan jos ei esim. tuuraajaa saatu, myymäläpäälllikkö hoiti sairastuneen vuorot itse --> saattoi olla ilman korvausta töissä pitkää päivää. Toki nuo tunteina sai takaisin, mutta ei maksettu ylitöitä ym. mitä tavallinen myyjä sai jos tunnit paukkui esim. sairauslomien takia yli normaalista.

Vierailija
46/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP nainen ja parempaa palkkaa saava työntekijä mies? Vaikka palkkaus olisikin TESin mukainen, aina on neuvotteluvaraa. Jos hommat on menneet koeajalla hyvin,  ota nyt esihenkilöön yhteyttä ja pyydät palkankorotusta vakinaistamisen yhteydessä. Koeajalla osoitit olevasi palkkasi arvoinen. Lisää voi aina pyytää, ei siitä kukaan voi suuttua. Tsemppiä palkkaneuvotteluihin.

Vierailija
47/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP nainen ja parempaa palkkaa saava työntekijä mies? Vaikka palkkaus olisikin TESin mukainen, aina on neuvotteluvaraa. Jos hommat on menneet koeajalla hyvin,  ota nyt esihenkilöön yhteyttä ja pyydät palkankorotusta vakinaistamisen yhteydessä. Koeajalla osoitit olevasi palkkasi arvoinen. Lisää voi aina pyytää, ei siitä kukaan voi suuttua. Tsemppiä palkkaneuvotteluihin.

Olen nainen ja toinen henkilö on myös nainen ja huomattavasti nuorempi.

Kiitos tsempeistä!

Ap

Vierailija
48/48 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuoroduunissa esihenkilöllä on työryhmän huonoin palkka, koska hän on sidottu ma-pe lisättömään aamuvuoroon.

- sote

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme