Argh alkoi ärsyttämään. Olen vuoropäällikkö ja kuulin, että "normi työntekijä" saa
Parempaa palkkaa kuin mitä TES. Kun hain paikkaa, mulle sanottiin että palkkaus menee TESin mukaan.
Toki siihen sitten suostuin.
Jotenkim huomaan, että tää alko ärsyttämään. Kyseessä mara ala.
Voisko tästä olla suoraan HR osastolle yhteydesså ja kysyä mikä on politiikka.
Yhdessä tilaisuudessa kuulin myös lauseen "maksetaan parempaa palkkaa kuin tes". Joten tämä myös hämmentää.
Itse olen vielä koeajalla, joten ehkä hyvä pitåå suu supussa. Mutta kun asia näin paljon häiritsee niin mun on siitä kysyttävä. Pomolta en tietenkään viiti mennä kysymään, niin ajattelin olla HR osastoon yhteydessä.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (45)
Eihän tossa ole mitään epäselvää. Tietenkin on mahdollista että joku rivityöntekijä voi saada parempaa liksaa kuin joku pikkunilkki. Muuuut selvitä ja nolaa itsesi jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh
Niin, että kun palkattiin niin sanottiin, että palkka menee TESin mukaan. Ei ole neuvoteltavissa.
Sitten kuulin rivityöntekijältä, että oli saanut neuvoteltua korkeamman palkan mitä se oikeasti olisi TESin mukaan. Hänet palkattu 3v sitten. Mä olen ollut 5kk.
Ap
Niin, rivityöntekijä on näyttänyt kolme vuotta jo olevansa hyvä työssään. Sinä olet koeajalla
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan!
Se
On
Parannuskeino
Jopa
Sinun
Ärsytykseen
Se
Auttaa
Kaikessa!
Onko sulla kaikki hyvin?
Hyville ja korvaamattomille työntekijöille maksetaan enemmän jos ymmärtävät pyytää.
Nyt on jonoksi asti tulossa työntekijöitä, jotka suostuvat tekemään TES minimillä sitä työtä. Eli teet työsi TES minimillä, tai joku muu tekee.
Odotat koeajan loppuun ha sitten menet pyytämään palkankorotusta. Voivat tietysti vastata, että sulla on jo niin hieno titteli, että se yksin riittää korvaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyville ja korvaamattomille työntekijöille maksetaan enemmän jos ymmärtävät pyytää.
Kyllä sillon kun hain paikkaa laitoin palkkatoiveen, mutta sitten sanottiin että TESin mukaan menee Laitoin sit aika korkean toiveen.. En sitä sit sen kummemmin lähteny kyseenalsistamaan. Kun halusin kyseisen paikan, se oli pääasia. Nyt otan loppukirin koeajalla ja kaikki kapasiteetti käyttöön niin katsotaan onko hyötyä:). Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jonoksi asti tulossa työntekijöitä, jotka suostuvat tekemään TES minimillä sitä työtä. Eli teet työsi TES minimillä, tai joku muu tekee.
Näinhän se on, tilanne oli koronan jälkeen ihan eri. Oli vaikea saada tekijöitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh
Niin, että kun palkattiin niin sanottiin, että palkka menee TESin mukaan. Ei ole neuvoteltavissa.
Sitten kuulin rivityöntekijältä, että oli saanut neuvoteltua korkeamman palkan mitä se oikeasti olisi TESin mukaan. Hänet palkattu 3v sitten. Mä olen ollut 5kk.
Ap
3v sitten on voinut olla ihan eri käytännöt. Kaikki on kiristynyt. Hän voi myös olla omassa työssään parempi ja kokeneempi, kuin sinä omassasi, joka vaikautat aika kokemattomalta. Onnea työhösi, älä kuitenkaan häröile ainakaan vielä koeajalla. Hitaasti hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh
Ap
3v sitten on voinut olla ihan eri käytännöt. Kaikki on kiristynyt. Hän voi myös olla omassa työssään parempi ja kokeneempi, kuin sinä omassasi, joka vaikautat aika kokemattomalta. Onnea työhösi, älä kuitenkaan häröile ainakaan vielä koeajalla. Hitaasti hyvä tulee.
Hän tuli ihan eri alalta, kun itse taas useamman vuoden samalla alalla.
Anteeks vaan muttei kuulosta reilulta😁
On mua tosi paljon nuorempi
EI auta kun hakea heti perään toista työtä ja sillä sitten diilailla sitä palkkaa ylös. Sanoo, että perse liikkuu seuraavaks vihollisfirman leiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh
Ap
Ajat muuttuu. Jos silloin kolme vuotta sitten oli akuuttia pulaa työntekijöistä ja tarjonta vähäistä niin silloin saatetaan maksaa parempaa lähtöpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä noin hölmö on päässyt miksikään päälliköksi?
No hölmöjä päälliköitä kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuurilla :) ja työkokemuksella!
Kiitos palauttesta! Ap
Eli nepotismilla.
Terapia pelastaa!
Älkää unohtako!
Se on
Ihmelääke
Ihan
Kaikkeen
Terapia
Auttaa
Terapia
Se
On
Pelastus!
Vierailija kirjoitti:
EI auta kun hakea heti perään toista työtä ja sillä sitten diilailla sitä palkkaa ylös. Sanoo, että perse liikkuu seuraavaks vihollisfirman leiriin.
No en nyt ihan heti aio luovuttaa. Itseasiassa tää jotenkin potkas mua persuuksille..aion panostaa yhä enemmän asiakaspalveluun ja siihen, että tulee nimellisiä palautteita. Sekä tehdä lisämyyntisuunnitelman, jota kyseisessä paikassa ei ole harrastettu aiemmin aktiivisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuurilla :) ja työkokemuksella!
Kiitos palauttesta! Ap
Ole hiljaa. Sulla on työpaikka kuitenkin. Nyt eimole oikea aika kysellä.
Millaista työtä on normi ja miten sitä tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita ikälisiä ja kokemuslisiä. Voit luottaa, että on osaava kaveri, jos saa bonusta.
Ikälisät ja kokemuslisät kuuluu tessiin. Eli ei niiden perusteella palkka ole parempi kuin tes
Niin, mutta ne ei siirry uuteen työpaikkaan niin kuin ei lomat eikä mikään muukaan
Mene terapiaan!
Se
On
Parannuskeino
Jopa
Sinun
Ärsytykseen
Se
Auttaa
Kaikessa!