Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin aloittaa sisustussuunnittelun konsultoinnin online-palveluna. Mitä mieltä ideastani?

Vierailija
22.03.2026 |

Olen intohimoinen sisutuksen ja antiikin harrastaja ja minulla on usean kymmenen vuoden kokemus lukuisten omien projektien suunnittelusta ja toteuttamisesta.

Ideani on tarjota helposti lähestyttävää sisustusneuvontaa etänä. Lähtökohta olisi yksittäisten sisustamiseen liittyvien pulmien ratkaiseminen, esinehankintojen kuratoiminen ja väri-sekä materiaalivalinnoissa avustaminen. Ei siis mitään arkkitehdin töitä tai remonttisuunnittelua. Ne eivat minua kiinnosta. Vähän kuin shoippailuavustaja tai pukeutumis neuvoja.

Kartoitan tässä yleisön kiinnostusta en tarjoa tässä palveluja.

Miten on, näettekö tässä bisnesideaa? Konsultaatiopalkkioksi ajattelin 150-200 € ja isommat projektit tuntiveloituksena 50€ tunti.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon ettei sulla ole koulutusta eikä nimeä, pyydät hitosti liikaa. Nuo ovat huippuammattilaisen hintoja, sellaisten joilla on myös referenssejä.

Ok. Minulla ei ole käsitystä mistään hinnoista : ) Täytyy miettiä tuota.

Referenssejä löytyy n 30 vuoden ajalta itselle ja sukulaisille tehdyistä töistä, kaikki hyvin dokumentoitu. Mutta joo, jostain on aloitettava nimenkin luominen.

Suunnittelijan koulutusta ei tietenkään ole, mutta olen kyllä varsin perehtynyt alaan erityisesti antiikkiesineisiin ja historiallisiin tyyleihin.

Ap

No käy ainakin jollain lyhytkursseilla joltain luotettavalta taholta. 

Olen joskus jotain online-koulutuksia tutkinut sillä silmällä, mutta ne eivät kyllä vakuuttaneet.

Ap

Olen eri, mutta luota itseesi. Jos sinulla on hyvä silmä, niin se on paljon tärkeämpi kuin mikään koulutus. Moni ammattilainenkin tekee aivan karmeita sisustuksia.

Toisaalta ihmisillä on eri makuja ja ammattilaisen pitäisi pystyä.kartoittamaan mitä kukakin haluaa. Ei niin, että tekee kaikille oman makunsa mukaisen. 

Vierailija
102/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hyvä työssäsi ja myymisessä, voit onnistua esim. siten että kasvatat/luot tunnettuutta somessa. Tuotat sisältöä ilmaiseksi ja samalla keräät potentiaalista asiakaskuntaa. Jossakin vaiheessa voit alkaa myös myydä palveluasi. 

Suosittelen erikoistumaan johonkin, esim. keittiöt/lastenhuoneet/säilytysratkaisut. 

Minusta AP on jo erikoistunut sellaiseen tyylilajiin, joka on vähemmän kilpailtu. Ainakin myyntipuhe on tähän asti ollut varsin houkutteleva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kerran olen käyttänyt sisustussuunnittelijan palvelua. Asunnon myynnin yhteydessä välittäjä tarjosi ilmaista arviota koulutetulta sisustussuunnittelijalta. Neuvot olivat kyllä hyviä, mutta siihen nähden, että ala ei taida tuottaa paljoa ammattilaisellekaan, pyydät liikaa.

Vierailija
104/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä sisustussuunnittelu lyönee leiville paremmin kuin ulostussuunnittelu.

Vierailija
105/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko suunnitelmissa materiaaliluettelo, onko kuinka lähellä "BIM-tasoa" ja kykenenkö kilpailuttamaan urakoitsijat suunnitelmillasi?

Ei ole tarkoitus tehdä kokonaisia sisustussuunnitelmia vaan ratkoa yksittäisiä ongelmia. Missään tapauksessa ei mitään urakkaprojektien hoitamista. Siihen on eri tyypit.

Ap

Haluan suunnitelmat materiaaliluetteloineen, jotta voin itse kilpailuttaa materiaalit sekä urakoitsijat. Joko mallilla hankin materiaalit ja urakoitsijan erikseen tai urakoitsijan materiaaleineen. Tällä hetkellä ostan suunnitelmat omaksi joltain kauppiaalta joka joko saa tarjouspyynnön materiaaleista tai sitten ei. Samoin urakoitsija saa tp:n yhteydessä suunnitelmat. Kannattaisiko ap:n lyöttäytyä jonkun materiaaleista tietävän remonttifirman kanssa yhteen. Yhden jalkalampun tai kirjahyllyn kanssa nyplääminen ei kannata, pienin yksikkö on kerrostalohuoneiosto tai ok-talo, jotta hommalla on kannatusta jatkossakin ja osaamista kehitettävä.

Tuttuja tilanteita nuo mainitsemasi. Mutta kuten sanoin, remonttiprojektien suunnittelu ei kiinnosta, kiitos ei! Niitä varten on ihan muut tahot. Olen tehnyt vuosien varrella useita remonttiprojekteja mökistä 175 neliön kerrostalohuoneistoon ja kaksiosta historialliseen kartanoon. Olen myös suunnitellut pari rakennusta, ja manageroinut kaikki nämä projektit. Mutta jalkatyön jätän aina ammattilaisille. Rakennusopiirustukset tekee rakennusinsinööri minun suunnitelmieni ja piirrosten pohjalta, sähköt ja LVI suunnittelee ammattilaiset meidän keskustelujen pohjalta ja jokaisessa projektissa on vastaava työnjohtaja, jonka kanssa käyn tarvittavat keskustelut. Sitten tulee kuvaan mukaan tietysti tekniset isännöitsijät ja rakennusvalvontaviranomaiset, joiden kanssa on myös neuvoteltu todella paljon. Mielelläni ulkoistan kuitenkin kaiken käytännön suunnitelutyön muille.

Tiedän erittäin hyvin miten tärkeä on hyvä suhde ja kommunikaatio urakoitsijoiden kanssa. Kun olen löytänyt sopivat, käytän heitä aina, koska luottamus on avain.

Näitä asioista teen siis omissa projekteissa, koska pakko, mutta en aio ruveta myymään niiden tekemistä muille, koska ei kiinnosta.

Eli en esim piirrä suunnitelmia mittakaavaan, enkä laske materiaalien menekkiä kuin hyvin summittaisesti. Jos on kyse esim verhoiluprojektista tai tapetoinnista, verhoilija ja myyjä osaa sen paremmin. Ja urakoitsija haluaa varmasti ottaa itse tarkat seinän mitat, koska osaa sen parhaiten.

Palvelut, joita haluan tarjota, ovat selkeästi erilaisia.

Ap

Olen tähän asti pitänyt ideaa erinomaisena, mutta mittakaavan puute kuulostaa pelottavalta. Usein tulee ostettua jotain, mikä on liian suuri, pieni, korkea tai matala kyseessä olevaan tilaan ja sen muuhun sisutukseen verrattuna.
Etsin useita vuosia sohvan sivupöydälle muuhun sisustukseen sopivaa koriste-esinettä, mutta kaikki, mitä hankin, olivat jotenkin epäsopivia. Ainoastaan tietynlaiset elävät kukkakimput näyttivät hyviltä, joten ostelin niitä vuosia.

Tänä vuonna vihdoin natsasi, kun löysin pöydälle sopivan kiinalaisen jalokivikukan ja yhdistin sen viime vuonna ostamaani jadehevoseen. Nyt pöytä ja asetelma on hieno.

Vierailija
106/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ideasi on oikein hyvä. Itselläni oli vähän saman suuntaista mietintää ja pari juttua toteutinkin. Minulla on yrittäjäkokemusta vuosikymmen takana, ja sen perusteella pari huomiota:

- 50 euroa/tunti on todella vähän. Joudut maksamaan siitä kaikki kulut, pelkästää alv vie jo neljänneksen. Sinulle jää käteen noin 20 euroa/tunti. Kalenterisi pitäisi olla täynnä, jotta saisit tästä ansion. Sadan tunnin työpanos toisi sinulle 2000 euroa netto/ kk.

- Osaatko myydä ja markkinoida? Jos et ole rutinoitunut myyjä niin unohda koko juttu. Markkina on raaka ja palvelujen myyminen on kovaa työtä. Joudut todella kaivamaan asiakkaita ja käyttämään myyntityöhön aikaasi.

- Ajat ovat huonot eikä ihmisillä ole rahaa. Tämmöisestä säästetään ensimmäiseksi.

MUTTA jos todella olet antiikki-ekspertti niin sinuna erikoistuisin tähän genreen. Asiakkailla, jotka ovat antiikista kiinnostuneita olettaisin olevan varaa maksaa. Voisit myydä heille tarpeeksi isoja ja kannattavia projekteja. Se vaatii hyviä verkostoja ja mainioita portfoliota. Lisäksi maksukykyiset asiakkaat ovat pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla.

T. Liiketoiminnan konsultti

Paljon kiitoksia neuvoistasi, arvostan suuresti liiketoiminnan näkökulmaasi, joka minulta puuttuu ihan kokonaan.

Tämä on minulle rakas harrastus, elämäntapa ja keino toteuttaa itseäni, enkä suunnittele elättäväni itseni sen avulla. En tarvitse tai haluakaan monia asiakkaita tai suuria projekteja.  Kuten edellä kerroinkin, haluan tämän olevan hyvin niche-tyylistä hommaa, suunnattu ihmisille, joita kiinnostaa traditionaalinen sisutus, mutta jotka eivät tiedä miten sellaista voi toteuttaa Suomessa. Tästä minulla on vuosien kokemus : )

Ap

Se onkin sitten ihan toinen juttu vastaako sinun useampaan kertaan toistamasi "vuosien kokemus" millään tavalla minun makuani. Veikkaan että ei.

Niinpä, ei tämä ole tarkoitettukaan kaikille. Jokaisella on oma makunsa.

Ap

Tässä on juuri ammattilaisen ja amatöörin ero- ammattilainen tekee suunnittelun asiakkaan maun mukaan, amatööri oman maun mukaan. 

Kyse ei ole pelkästään minun sisustusmaustani, vaan siitä että haluan tehdä tietyn tyylisiä sisustuksia. Ne ovat eri asioita: maku on mistä pitää ja tyyli taas ne kriteerit ja periaatteet, joiden mukaan jotain tehdään. Kaikilla ketjun alussa mainitemillani sisustussuunnittelijoilla on tietty, oma tyylinsä, jonka perusteella heidän työnsä on helppo tunnistaa. Maku on siis henkilökohtainen asia, tyyli näkyy ulospäin katsojalle.

Ap

Vierailija
107/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä estää kokeilemasta, investointi ei taida olla kovin suuri. Jos menestyt ja sinua suositellaan niin hyvä juttu. Anna mennä, jos olis tarve, voisin käyttää palvelua.

Kiitos, kiitos! Katsotaan mihin nämä minun pohdinnat johtaa! Jos saan aikaan esim blogin tai instan, laitan linkin palstalle.

Ap

Insta vaatii kirjautumisen. Voi olla, että suljet maksukykyisiä asiakkaita pois, mikäli esittelet yritystäsi vain instassa.

Vierailija
108/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hyvä työssäsi ja myymisessä, voit onnistua esim. siten että kasvatat/luot tunnettuutta somessa. Tuotat sisältöä ilmaiseksi ja samalla keräät potentiaalista asiakaskuntaa. Jossakin vaiheessa voit alkaa myös myydä palveluasi. 

Suosittelen erikoistumaan johonkin, esim. keittiöt/lastenhuoneet/säilytysratkaisut. 

Hyvä pointti! Olenkin ajatellut blogia tai instaa nykyisen projektimme ympärille. Voisin esitellä huoneen kerrallaan ja kuvailla esine- ja materiaalivalintoja. Mukana olisi myös kierrätysaspekti, koska en juurikaan hanki mitään uutta. Ostamme paljon antiikkia ja käytettyjä huonekaluja, uudelleenkäytämme kankaita jne. Niistä saisi kyllä hyvää sisältöä.

En erityisesti halua erikoistua noihin ehdottamiisi juttuihin. Ne eivät ns nappaa yhtään, koska ovat niin puhtaasti funktionaalisia. Omaa alaani ovat enemmän kulttuuri- ja tyyliseikat, toki käytännöllisyys ja asumismukavuus huomioiden.

Ap

Ne erikoitumisehdotukset oli vain esimerkkejä. 

Mitä tarkoitat kulttuuriseikoilla? Kulttuurikodin sisustamista, tietyn kulttuurisen ryhmän tyyliin sisustamista vai mitä ihmettä? Sitten varmaan avaat sanallisesti sen ja tyyliseikat, joita tuet/käytät, ja erikoistutkija juuri siihen. Sinunkaan on profiloiduttava ja konkretisoituvat asiakkaalle, mitä tarjoat, jotta löydät oikeanlaista asiakkaita ja he löytävät sinut. 

Tarkoitan niillä kulttuurihistorian tuntemusta, esim eri tyylikaudet ja asumisen kulttuuriset aspektit, esim. miten syödään, nukutaan, katsotaanko televisiota vai luetaanko kirjoja. Onko meillä ruokasali ja kirjasto vai baarikeittiö ja mediahuone.

Ap 

Vierailija
109/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt täällä niin kehut osaamistasi, niin kerropas mistä saan tilattua maalaisromattista tyyliä olevat kukkaverhot? Ihan nyt näin ilmaiseksi heitä joku ehdotus. Eurokankaasta ei löydy eikä näistä tutuimmista verkkokaupoista.

Vierailija
110/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antiikkiset säilytysratkaisut :'D Hahah

Itseasiassa, niin hauskalta kuin se kuulostaakin, joudun pohtimaan tätä asiaa jatkuvasti ja aikaisemmin todella paljon, kun asuimme 1920-luvun kerrostalossa, jossa kiinteitä komeroita oli todella vähän. Ratkaisin asian erottamalla yhdestä makuuhuoneesta ison vaatehuoneen. Perheenjäsen, jolla on aivan liikaa vaatteita, sai sitten tämän pienen makuuhuoneen mutta runsaasti säilytystilaa.

Viimeaikoina olen yksinkertaisesti ostanut isoja vaatekaappeja ja lipastoja makuuhuuoneisiin. Keittiössä ja ruokasalissa on senkkejä ja irrallisia kaappeja astiota ja keittiövälineitä ym varten. Monet padat, kattilat ja pannut saavat myös olla esillä keittiötiloissa. EN todellakaan ole minimalisti tässäkään asiassa, käytännöllisyys ennen muuta.

Itseasiassa antiikkiesineet ovat hurjan halpoja nykyään verrattuna esim 1980-luvulle, jolloin tein ensimmäisiä hankintojani. Ja mitä isompi ja hankalammin sijotettava huonekalu, sitä edullisempi. Todella korkeatasoisia astia- ja vaatekaappeja 1700-luvulta löytyy huutokauppataloista kohtuu hintaan, toki kuljetus esim Ruotsista saattaa maksaa enemmän kuin itse huonekalu.

Ap

Nämä ovat sinun mielestäsi toimivia mutta eivät välttämättä miellyttäisi asiakasta. Miten korjaat ongelman jos sinun makusi onkin eri kuin asiakkaan toiveet joihin hakee ratkaisua? Monella ammattilaisellakin on työlästä nähdä asiakkaan silmin kuten eräätkin sisustusohjelmat osoittavat. Miten sinä pitäisit asiakkaan tyytyväisenä lopputulokseen?

No kerroin ne vain hauskana esimerkkinä mitä antiikkiset säilytysratkaisut ovat ihan käytännössä. En tietenkään tarkoittanut että lähtisin niitä kenellekään myymään, ellei kyseinen henkilö olisi itse sellaisista kiinnostunut!

Ja lue edeltä mitä kirjoitin maun ja tyylin erosta : )

Ap

Vierailija
111/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikkiset säilytysratkaisut :'D Hahah

Olen eri, mutta ei kannata nauraa. Olen etsinyt tietynlaista antiikkista, jaloilla seisovaa hopeakaappia jo vuosia. Ei ole tullut vielä vastaan.

Vierailija
112/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastelijasisustuskonsultteja on 15 tusinassa. Itse palkkaisin ainoastaan ammatilaisen ja silloinkin haluaisin nähdä aiempia kohteita.

Kun niitä ammattilaisiakin on paljon, ja eri tasoisia sisustusarkkitehdeistä ( Taik ) tai AMk sisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelija lyhyen kurssien käyneisiin. Miksi joku siis palkkaisi jonkun harrastelijan kalliimmalla hinnalla, kuin ammattilaisen?

Olettaisin, että monikin palkkaisi, jotta saa jotakin erilaista. Koulutetut sisustussuunnittelijat menevät useimmiten samaan muottiin.

Vierailija
113/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastelijasisustuskonsultteja on 15 tusinassa. Itse palkkaisin ainoastaan ammatilaisen ja silloinkin haluaisin nähdä aiempia kohteita.

Kun niitä ammattilaisiakin on paljon, ja eri tasoisia sisustusarkkitehdeistä ( Taik ) tai AMk sisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelija lyhyen kurssien käyneisiin. Miksi joku siis palkkaisi jonkun harrastelijan kalliimmalla hinnalla, kuin ammattilaisen?

Ideani onkin tarjota jotain sellaiista, mitä nämä ammattilaiset eivät tarjoa. Lue edeltä kirjoitukseni!

Ap

Miksi luulet ettei ammattilainen tarjoaisi tuon tyyppistä palvelua jos asiakkaan koti on antiikilla sisustettu? Kyllähän nämä asiat kuuluvat koulutukseen. Näillä vain on vähemmän kysyntää niin ei näy niin isosti kuin muut tyylit.

Nyt kyllä uskallan vahvasti epäillä. Oman kokemukseni mukaan taidehistorioitsijoilla ja antiikkikauppiailla on vahva osaaminen tästä aihealueesta, mutta sitä ei todellakaan parilla yliopiston tai amk kursilla hankita, vaan tarvitaan vuosien ja vuosien kokemuksen harjaanuttama silmä. Onko Suomessa edes ketään ammatilaista, joka erikoistuisi antiikkisisutamiseen? Tuskin. Ja perustan käsitykseni siihen, että olen seurannut alaan kymmeniä vuosia.

Ap

Vierailija
114/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohderyhmää mutta voi sitä kokeilla. 

Veloituksesi vaikuttaa arvokkaalta etäkonsultastioksi, mutta lienet paremmin kartalla alan hinnoittelusta. Tuntumani on, että palvelu on suunnattu varakkaille jotka arvostanevat henkilökohtaista palvelua. Mutta toki ovat joskus kiireisiä joten etämahdollisuus voi olla houkutin. 

Homma taitaa myös vaatia ns referenssikohteita joilla herätät asiakaskunnan kiinnostuksen. 

Miten muuten konkretisoit asiakkaalle ideasi? Valokuvan/videon modifiointi tekoälyllä tms? Tuossa on mukana myös tietosuoja-aspekti kun kuvat ovat kodeista ja sisältävät mahdollisesti henkilötietoja yms. 

Kokeile pois ja tuu puolen vuoden päästä kertomaan lisää? 

Vierailija
115/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon ettei sulla ole koulutusta eikä nimeä, pyydät hitosti liikaa. Nuo ovat huippuammattilaisen hintoja, sellaisten joilla on myös referenssejä.

Sanoisin, että tuntitaksa on ennemminkin liiankin halpa. Verottaja ottaa tuosta heti vähintään puolet, joten yrittäjälle ei jää juuri mitään verojen ja kulujen jälkeen. Moni tekee susiostoksia paljon suuremmallakin rahalla.

Idea matalan kynnyksen palvelusta on ihan kiva. Moni tekee susiostoksia paljon suuremmalla rahalla. Jos käytössä olisi joku 3D-ohjelma, niin se olisi vielä ylimääräinen bonus. Markkinointikin onnistunee edullisesti, FB, Instagram, Tiktok, ja mitä näitä nyt on.

Tuhannet kiitokset kommenteistasi! Minun tarkoitus ei ole tehdä tästä leipätyötä, vaan lähinnä perustella itselleni, miksi käytän tuhottomasti aikaa keräämällä, tietoa, tekemällä piiroksia ja kasaamalla mood boardeja. Ehkä siinä sivussa voisin ansaita rahat kaffeviinereihinkin ; )

Ap

Vierailija
116/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minulla ei ole käsitystä mistään hinnoista : ) Täytyy miettiä tuota.

Referenssejä löytyy n 30 vuoden ajalta itselle ja sukulaisille tehdyistä töistä, kaikki hyvin dokumentoitu. Mutta joo, jostain on aloitettava nimenkin luominen.

Suunnittelijan koulutusta ei tietenkään ole, mutta olen kyllä varsin perehtynyt alaan erityisesti antiikkiesineisiin ja historiallisiin tyyleihin.

Ap

No käy ainakin jollain lyhytkursseilla joltain luotettavalta taholta. 

Olen joskus jotain online-koulutuksia tutkinut sillä silmällä, mutta ne eivät kyllä vakuuttaneet.

Ap

Olen eri, mutta luota itseesi. Jos sinulla on hyvä silmä, niin se on paljon tärkeämpi kuin mikään koulutus. Moni ammattilainenkin tekee aivan karmeita sisustuksia.

Kiitos! Vaikka olenkin koulutuksen ja oppimisen ammattilainen, tunnistan myös hiljaisen tiedon ja kulttuurisen pääoman merkityksen. Osaaminen karttuu tekemisen ja kokemuksen kautta. Itseluottamus on vahva!
Ap

Vierailija
117/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ostaa sisustuspalvelua etänä.

Asun pienellä paikkakunnalla ja hyvää suunnittelupalvelujen tarjojaa on tuskin satojenkaan kilometrien säteellä. Suomi on harvaan asuttu maa, ja siksi osalle meistä etäpalvelut on erittäin jees.

Ajattelen, etänä voisin saada ihan riittävät vinkit sisustukseen. Sitä jäisin hieman miettimään, et jos tyylisuunta on turhan kapeasti rajattu. Itse ehkä kaipaisin pientä hyvällä maulla toteutettua tason nostoa nykyiseen kotiini.

Kuulostaa juurikin siltä mitä ajan takaa. Eli kysyntää löytyy.

Asun muuten itsekin pikkupaikkakunnalla ja siksi teen kaikki hankinnat verkossa. Olen tehnyt jo vuosia. Posti on joka kylässä ja kuriirit kuljettaa eli maailma on auki!

Ap

Vierailija
118/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei, jos olet hyvä? Mutta sitten sulla pitäis olla tarkat tiedot mistä tuotteet voi tilata ja mikä on hinta. Ja niiden pitäis olla oikeasti hyviä. Ei niin, että suosittelet niitä, koska ne maksaa sulle. 

Mä asun kämpässä, joka on sisustussuunnittelijan suunnittelema ja täällä on oikeasti joitain tosi hyviä ratkaisuja. 

Hauska kuulla että tykkäät : ) Varmasti suurin osa sisustussuunnittelijoiden tekemistä kodeista on kauniita ja toimivia. En ollenkaan epäile heidän taitojaan tehdä hyviä ratkaisuja. Itse en vain pidä siitä tyylistä ja valinnoista, joita alalla yleensä tehdään ja ajatukseni onkin tarjota jotain muuta.

Ja minulla on kyllä verkot syvällä ja laajalla netin syövereissä ja tiedän tarkkaan mistä mitäkin löytyy. Tiedän myös mitkä hinnat on kohdillaan ja mitkä ei.

Ap

Vierailija
119/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta AP on jo erikoistunut sellaiseen tyylilajiin, joka on vähemmän kilpailtu. Ainakin myyntipuhe on tähän asti ollut varsin houkutteleva.

Hienoa ja kannustavaa kuulla, kiitos <3 <3 <3

Ap

Vierailija
120/142 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt täällä niin kehut osaamistasi, niin kerropas mistä saan tilattua maalaisromattista tyyliä olevat kukkaverhot? Ihan nyt näin ilmaiseksi heitä joku ehdotus. Eurokankaasta ei löydy eikä näistä tutuimmista verkkokaupoista.

En ole AP, mutta kurkkaa Svenskt Tennin verkkokauppaan. Siellä on hienoja kukkakankaita. Tosin suuri osa niistä taitaa olla liian rajuja maalaisromanttiseen tyyliin.