Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juice Leskinen sanoi, että on lukenut 50 000 kirjaa

Vierailija
21.03.2026 |

Kuinka monta tuhatta kirjaa sinä olet lukenut?

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice luki noita kirjojaan n. 50 vuotta. Eli toisin sanoen luki 2, 7 kirjaa joka ikinen päivä koko elämänsä ajan 6- vuotiaasta lähtien.

Täytyy olla aika tyhmä, jos tuon uskoo. 

Mun kaveri on tosi kova lukija, lukee 100 kirjaa vuodessa. Häneltä menisi 10 v että saisi 1000 luettua. Ja 500 v noihin 50 000 kirjaan.  En usko Juicen juttuja.

Mikä tosi kova lukija tuo on? Jos lukee kirjan päivässä se tekee jo 365 kirjaa. Tosi kovat lukijat lukevat useamman kirjan päivässä.

Mutta eihän nuoriso tätä ymmärrä. 

Vierailija
82/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se alkoholisti ei tuollaista määrää kirjoja todellakaan lukenut.

Miten se alkoholismi olisi muka siihen vaikuttanut? Juice oli kuules melkoinen kirjatietäjä joten hyvinkin voin tuon määrän uskoa. 

Kuoli 56 vuotiaana eli jos oppi lukemaan koulussa 7 vuotiaana niin oli 49 vuotta aikaa lukea. Eli lähemmäs kolme kirjaa muka luki jokaisena päivänä :D Uskoo ken tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera vittuilija joka haisi paskalta. Kehno laulaja. Keskinkertaisia lapsellisia biisejä.

Vierailija
84/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se alkoholismi olisi muka siihen vaikuttanut? Juice oli kuules melkoinen kirjatietäjä joten hyvinkin voin tuon määrän uskoa. 

Kuoli 56 vuotiaana eli jos oppi lukemaan koulussa 7 vuotiaana niin oli 49 vuotta aikaa lukea. Eli lähemmäs kolme kirjaa muka luki jokaisena päivänä :D Uskoo ken tahtoo.

Juice oppi 4-vuotiaana lukemaan. 

Kirjojen sivumäärä vaihtelee, jos et tiedä. 

Vierailija
85/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkera vittuilija joka haisi paskalta. Kehno laulaja. Keskinkertaisia lapsellisia biisejä.

Hae kaljaa. 

Vierailija
86/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku antoi kommentin kun itse on työtön pummi ikuisesti.Mene töihin laiskamato .

Vierailija
87/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice oppi 4-vuotiaana lukemaan. 

Kirjojen sivumäärä vaihtelee, jos et tiedä. 

Tuskin kuitenkaan ennen kouluikää luki romaaneja...

Vierailija
88/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oppi lukemaan ennen kouluun menemistä.

Kolme kirjaa päivässä ei ole mahdotonta. Ei joka päivä tarvitse lukea kolmea. Jonain vähemmän ja jonain enemmän.

Ennen oli aikaa lukea ja keskittymiskyky aivan eri luokkaa. Jätä netti ja puhelin pois. Yllätyt kuinka paljon aikaa lukemiseen tulee.

Vierailija
89/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerotaidottomille menee kaikenlainen löpinä läpi :D

Vierailija
90/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan ennen kouluikää luki romaaneja...

Miksei olisi lukenut? Minun isänikin luki. Katsos, kun ennen ei ollut varaa valita. Joko luit sitä mitä kirjahyllystä löytyi tai et lukenut mitään.

Vierailija
91/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- vuotiaana oppi Juice lukemaan. Kirjat voittivat tytötkin. Kertoi siitä että kaverit kehuivat tyttöjutuilla mut häntä ei kiinnostanut muu kuin kirjat.

Vierailija
92/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sinne tai tänne ei muuta yhtälöä mitenkään. Typerykset uskoo moiset väittämät.

Vierailija
93/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice luki noita kirjojaan n. 50 vuotta. Eli toisin sanoen luki 2, 7 kirjaa joka ikinen päivä koko elämänsä ajan 6- vuotiaasta lähtien.

Täytyy olla aika tyhmä, jos tuon uskoo. 

Mun kaveri on tosi kova lukija, lukee 100 kirjaa vuodessa. Häneltä menisi 10 v että saisi 1000 luettua. Ja 500 v noihin 50 000 kirjaan.  En usko Juicen juttuja.

Mikä tosi kova lukija tuo on? Jos lukee kirjan päivässä se tekee jo 365 kirjaa. Tosi kovat lukijat lukevat useamman kirjan päivässä.

Mutta eihän nuoriso tätä ymmärrä. 

Nuoriso? Jos mua tarkoitat niin olen 57v ja kaverini, josta puhun on nelikymppinen. Olen itsekin nopea lukija ja pystyn kyllä arvioimaan, että 50 000 kirjaa on mahdottomuus.sua on vain helppo höynäyttää.

Vierailija
94/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice kuitenkin teki musiikkia, keikkaili ja esiintyi. Ilmeisesti viihteelläkin istuskeli kapakoissa ym.  Miten muka kukaan ehtii tekemään jotain muuta jos lukee tuollaisen määrän kirjoja? Lisäksi epäilyttävää on aina, jos kuka tahansa nimenomaisesti ilmoittaa noin isoja lukumääriä.  Ellei nyt sitten pidä oikein kirjaa jokaisesta lukemastaan kirjasta. Siihenkin olisi muuten mennyt sitä "lukuaikaa" ...

Luen ja olen lukenut paljon, mutta kyllä sellainen tyypillinen tahti on ehkä kirja viikossa, kun on muutakin tekemistä. Mitenkään en pysty laskemaan, kuinka monta kirjaa olen tähänastisen elämäni aikana lukenut. En todellakaan muista niitä kaikkia erikseen. Saatan tunnistaa nähdessäni kirjan, että olen  tuon lukenut, mutta en mitenkään pysty muistamaan niitä kaikkia. Joten jos joku väittää lukeneensa 50 000 kirjaa - niin silloin pitäisi kyllä pystyä nimemään ne. Todennäköisesti Juice on vähän "heitellyt" omiaan.

Miksi ne pitäisi pystyä nimeämään? Muistatko sinä jokaisen tv sarjan minkä olet elämäsi aikana katsonut? Tuskin.

En osaa itsekään nimetä kaikkia kirjoja mitä olen lukenut. Eikä se ole tarpeenkaan. 

Ei kirjan lukemiseen mene paljoa aikaa jos ja kun on nopea lukija. Myös keskittymiskyky oli erilainen tuolloin. Kestäähän se kirjan lukeminen jos keskittyy siihen 10s kerrallaan...

Miten voi väittää sitten lukeneensa 50 000 kirjaa? Ei mitenkään. Tuulesta temmattu lukumäärä. Kuka tahansa voi heittää mitä tahansa "noin" lukua, se ei silti tarkoita, että olisi lukenut niin paljon.

Vierailija
95/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4- vuotiaana oppi Juice lukemaan. Kirjat voittivat tytötkin. Kertoi siitä että kaverit kehuivat tyttöjutuilla mut häntä ei kiinnostanut muu kuin kirjat.

Näinpä. Luulisi palstan inceleitä ja kilttimiehiä kiinnostavan tämä tieto. Juicehan oli asperger ja autisti. Erona palstaulisijoihin on se, ettei hän notkunut netissä.

Vierailija
96/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juicehan oli muun ohella myös opiskellut kääntäjä. 

Lopetti yliopiston kesken joten se siitä.

Joten? Silti hän on tehnyt paljon käännöksiä.

Juice oli luonnonlahjakkuus ja autistinen josta ei tuolloin tietty kun oli nuori. Heillä osaa olla ilmiömäinen kyky omaksua tietoa jopa vähemmällä lukemisella. Juicen yksi lukiokaveri oli minun työtoveri muinoin ja hän kertoi, että kyllä nähtiin että Juice on nero ja oli. Päihitti monet kerrat opettajatkin tiedoillaan vaikka siihem aikaan mitään internettiäkään ollut. 

Juice sai asperger diagnoosin aikuisena ja kertoi siitä. Eli oli autismin kirjolla.

Vierailija
97/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee samaan kategoriaan kuin Väyrysen väite että luki kaikki Dostojevskit viikonlopun aikana.

Vierailija
98/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee samaan kategoriaan kuin Väyrysen väite että luki kaikki Dostojevskit viikonlopun aikana.

Hän silmäili ne. Lehdistö keksi loput.

Vierailija
99/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice luki paljon runoja ja novelleja, joten ei mikään mahdottomuus että määrät ovat tuollaisia. 

Vierailija
100/141 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väyrysen silmillä lukee kahta kirjaa yhtä aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä