Juice Leskinen sanoi, että on lukenut 50 000 kirjaa
Kommentit (132)
Narsisti rapajuoppo heikolla itsetunnolla. Yritti kovasti olla vitsikäs ivailija, ja kansa ihannoi vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten Borges totesi, jokainen jolla on kotonaan kirjasto tietää, ettei ole aivan kaikkia volyymejä lukenut kannesta kanteen. Itsellä nyt vanhoina päivinä noin 4000 nidettä seinillä, ja enää luen vain valikoiden - mieluummin vähintään 2500 vuotta vanhaa kirjallisuutta.
Ei jää hirveästi luettavaa lopulta, jos pitää olla vähintään 2500 vuotta vanhaa. :D
On sitä yllättävänkin paljon, ja valottaa ihmismielen koukeroita pitkällä aikavälillä. Luen käännöksinä enimmäkseen, mikä tuo lisäkerroksen.
On on, muttei niin paljon, että kovin moneksi vuodeksi riittää luettavaa. Etenkin, jos luet vain käännöksiä, etkä lue ja analysoi alkuperäiskielillä.
Luin koulussa pitkän latinan, ja sitä kieltä osaan lukea vieläkin. Ehkä se aikaraja pitää sitten tarkistaa n. 2000 vuoteen. Opiskelin sanskrittia ja palia, mutta esim. upanishadeja ja sutroja luen enää eri käännöksinä. Sinänsä eri käännösten vertailu on myös kiintoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lukenut elämäni aikana joku 4 kirjaa.
M47
Minä olen lukenut Teemun elämänkerran sekä monipuolisen urheilijan ja taiteilijan, valtiopäivämies Tony Halmeen teokset. Sekä Aku Ankkoja myös.
M49
Vierailija kirjoitti:
Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.
Jos se luki myös kuvakirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä olisi pitänyt lukea useampi kirja, vaikka ensimmäisen olisi lukenut jo kohdussa. Eikö kirjan lukemisessa mene monta tuntia, eli normaali työpäivä ei olisi riittänyt tuon kirjamäärän lukemiseen ihmisen eliniän aikana.
Tuo kuului myös hänen työhönsä. Eikö edes tuon vertaista mahdu sinun päähäsi? Ahdasta näyttää olevan.
"Kuinka monta tuhatta kirjaa sinä olet lukenut?" En ole kappalemääriä laskenut, mutta arviolta noin 65 kuutiometriä.
Koulujen jälkeen olen lukenut Veikko Huovisen Lampaansyöjät ja M. A. Nummisen Helsinkiin teosta kymmenisen sivua.
M 51
Lukekaa Kalle Päätalon Iijokisarja niin sanon että kyllä teistä vielä miehiä ja naisia tulee ja hyvässä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Juice luki noita kirjojaan n. 50 vuotta. Eli toisin sanoen luki 2, 7 kirjaa joka ikinen päivä koko elämänsä ajan 6- vuotiaasta lähtien.
Täytyy olla aika tyhmä, jos tuon uskoo.
Miten sait 2.7 laskettua?
Tosin olen minäkin lukenut jopa 4 kirjaa päivässä. kaksi oli ohutta mutta silti. Lukunopeus näet on erilaista kuin tiktok sukupolvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice liioitteli jotta näyttäytyisi kovinkin sivistyneelltä. Hyvä jos 5000m sanoisin.
1000-2000 ehkä korkeintaan.
Minä olen lukenut yli 3000 kirjaa ja en ole vielä 50 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Jos oppi lukemaan kuusivuotiaana, niin ehti hyvinkin lukea 50 000 kirjaa jos luki niitä kolme päivässä läpi elämänsä joka päivä.
Juice oppi lukemaan ennen kuin täytti kuusi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkoholisti ei tuollaista määrää kirjoja todellakaan lukenut.
Miten se alkoholismi olisi muka siihen vaikuttanut? Juice oli kuules melkoinen kirjatietäjä joten hyvinkin voin tuon määrän uskoa.
Juice istui kapakassa jauhamassa paskaa ja vinoilemassa muille. Joskus nuorena oli varmaan lukenutkin, mutta 70-luvun puolesta välistä saakka oli rapajuoppo.
Mikä närästää? Etkö tiedä, että Juicen kotikirjasto on lahjoitettu Tampereen kaupungille?
Juice teki paljon muutakin kuin rockia. Ei hänellä ollut aikaa olla ammattijuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juicehan oli muun ohella myös opiskellut kääntäjä.
Lopetti yliopiston kesken joten se siitä.
Joten? Silti hän on tehnyt paljon käännöksiä.
Sano aa sano bee joo minä vasta opettelen lukemista, pillu kuulema alkaa p kirjaimella , olenko silloin jo oppinut lukemisen alkeet, jännä juttu kun vastaan tulee vee kirjain onko se ruma sana jolla se vi.. alkaa hui .
Vierailija kirjoitti:
Narsisti rapajuoppo heikolla itsetunnolla. Yritti kovasti olla vitsikäs ivailija, ja kansa ihannoi vieläkin.
Itsestään paha pappi saarnaa...
Vierailija kirjoitti:
Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.
Luin minäkin parhaimmillani kolme kirjaa päivässä.
Koettakaa hyvät nuoret ymmärtää, että ennen tietokoneita ihmiset oikeasti lukivat eivätkä tuijottaneet puhelinta.
Tekin saisitte tuon yhden kirjan päivässä helpostikin, kun jättäisitte puhelimet pois.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä olisi pitänyt lukea useampi kirja, vaikka ensimmäisen olisi lukenut jo kohdussa. Eikö kirjan lukemisessa mene monta tuntia, eli normaali työpäivä ei olisi riittänyt tuon kirjamäärän lukemiseen ihmisen eliniän aikana.
Keltä menee keltä ei. Osa lukee hitaammin ja osa nopeammin. Ei kirjan lukemiseen mene montaa tuntia jos on nopea lukija
Vierailija kirjoitti:
🤣
Eikö ihmiset osaa itse ajatella?! Minkäikäisenä Juice on noin sanonut? Hän kuoli 56-vuotiaana. Jos hän olisi vaikkai kuusivuotiaana aloittanut lukemaan, niin hänen olisi pitänyt 50 vuotta lukea 1000 kirjaa vuodessa. Tuo tarkottaisi yli 2,7 kirjaa päivässä jokaikinen päivä 50 vuoden ajan! Ei taatusti ole sellaista määtää lukenut!
Ihan yhtä hauska juttu kuin se, että Paavo Väyrynen on lukenut Dostojevskin koko tuotannon yhden viikonlopun aikana alkuperäiskielellä venäjäksi.
Juice luki jopa Iijokisarjan useaan otteeseen.
Kelaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
🤣
Eikö ihmiset osaa itse ajatella?! Minkäikäisenä Juice on noin sanonut? Hän kuoli 56-vuotiaana. Jos hän olisi vaikkai kuusivuotiaana aloittanut lukemaan, niin hänen olisi pitänyt 50 vuotta lukea 1000 kirjaa vuodessa. Tuo tarkottaisi yli 2,7 kirjaa päivässä jokaikinen päivä 50 vuoden ajan! Ei taatusti ole sellaista määtää lukenut!
Ihan yhtä hauska juttu kuin se, että Paavo Väyrynen on lukenut Dostojevskin koko tuotannon yhden viikonlopun aikana alkuperäiskielellä venäjäksi.
Kuten Paavo Väyrynen sanoi. Hän ei lukenut vaan silmäili kirjan läpi. Lehdistö keksi loput.
Juice aloitti lukemisen ennen kuuden vuoden ikää.
Ei 2.7 kirjaa päivässä ole mahdottomuus. Jos ja kun on lukenut vaikka 5 kirjaa päivässä, niin voi välillä pitää taukoa.
Kyllä. Se on mahdollista. Koeta itsekin.
On se voinut lukea myös niitä kirjoja myös yöllä, jos ei ole saanut nukuttua.