Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos suunniteltu sektio peratilan vuoksi, niin mitas sitten, jos sektioaamuna vauva kaantynytkin? Eli homma perutaan ja odotetaan " luonnollista" kaynnistymista??

Vierailija
05.05.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laikkausta tilanne kuitenkin tarkastetaan ultralla. JOS sattuis olemaan rt:ssa niin ehkä sitten odotellaan synnytyksen käynnistyvän itsekseen.

Vierailija
2/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa asennossa, niin sektio perutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on ollut ulkokäännösyrityskin, niin hyvin epätodennäköistä, että kääntyisi. Mutta jos kääntyisi, niin kaiketi se sektio sitten peruttaisiin.

Vierailija
4/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei peruta eikä muuteta.

Vierailija
5/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa ennen sektiota ultrataan ja varmistetaan tarjonta. Jos vauva on kääntynyt oikeinpäin voidaan sektio peruakin ja jäädä odottamaan. Tässä vaiheessa voi kyllä itse vaatia sitä.

Oma kokemus on, että vauva kääntyi 34+ oikeinpäin, joten synnytystapa-arvioissa 36 oli oikeinpäin. 38+ kääntyi taas väärinpäin ja 39+ neuvolassa tämä todettiin. Seuraavana päivänä äitiyspolilla käännettiin. Kääntyikin, mutta ei ihan helpolla. Mutta seurannassa kääntyi taas takaisin. Sektioajan sain 40+, mutta sinne asti ei päästy, kun lapsivedet meni. Tehtiin siis kiireellinen sektio. Sairaalaan tullessa ultrattiin ja oli poikittain, mutta leikatessa perätilassa.

Itse olin vaatinut, että sovittuna sektioaikana todellakin leikataan tarjonnasta huolimatta. Kyllä ne vauvat voi loppuun asti kääntyä.

Vierailija
6/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tämä on erittäin harvinaista.

Miksi ihmeessä leikattaisiin oikeassa asennossa oleva vauva ulos?

Vierailija
7/7 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tarkistetaan vauvan asento ultralla ja ihan varmasti sectio perutaan jos vauva raivotarjonassa,näin myös minulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme