Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mitä Rolexilla tekee, kun ajan näkee kännykästäkin" Mutta millä kaikilla asioilla sinä pädet sosiaalisesti?

Vierailija
21.03.2026 |

Ja millä et?

Tavarathan esimerkiksi  voisi kantaa lähes aina Lidlin kestokassissa. Harva tekee niin vaikka kummeksuu rolexmiehiä.

Itselle auto oli yhdentekevä turhake. Kuhan kulki. Ihan rämä ei voinut olla, ettei tielle jättänyt ja ettei koko ajan pidä korjaamolla rampata, mutta muuten voinut vähempää kiinnostaa mitä joku siitä ajatteli. Jos olisi ollut syy niin aina olisi tililtä löytynyt koska vaan premiumauton hinta ylimääräistä.

Puhelimen kanssa sama. Lähinnä ottaa pattiin kun käypäset täyttyvät ohjelmisopäivityksillä yms muutamassa vuodessa.

Matkailussa sama: Como-järvi toki hieno ja uniikki, mutta Torremolinos ajaa saman.

Ehkä asuminen osin "persoonan rakennusta" Huomattavasti pienemmin ja halvemminkin voisi elää. Vaikka en nyt myönnä että puhtaasti pätemisestä olisi kysymys. Ehkä tieto siitä, että aika monelle voi olla tasoa toteutumaton unelma, pervosti tuo lisäarvoa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse päättää se, että maksaako brändistä. Rolexista tuli tunnettu brändi vasta 80-luvun juppiaikana. Jupit ostivat sitä, koska se oli hintava. Mutta hintava se oli siksi, että se oli erityisen laadukas. Eli se oli brändi, johon kannatti sijoittaa ja on sitä edelleen. 80-luvun mersuilla ajettiin miljoona kilometriä. Olivat hintavia hankittaessa. Mersu on brändi edelleen.

Vierailija
22/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään. Olen koko ikäni ollut nuuka, säästäväinen ja sijoitusorientoitunut.

Tai no kerran pädin. Yksi työkaveri naureskeli vanhalle autolleni. Sanoin sille, että voin aina myydä yhden sijoitusasunnon ja ostaa Porschen tai kaksi ja ostaa Ferrarin. Voi sitä silmien pyörittelyä.

Tämä oli sitten se toinen kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin pätemään sosiaalisesti siten, etten yritä päteä sosiaalisesti missään tilanteessa. Se tekee minusta paremman ihmisen kuin muut.

Vierailija
24/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päden sillä, että teen niinkuin itseä huvittaa, en niinkuin joku konventio käskee. Olen kuitenkin suunnitellut kellon (en todin rolexin, vaan jonkun sellaisen, mistä kellonajan näkee nopealla vilkaisulla ilman muita häiritseviä härpäkkeitä) hankkimista, sillä olen usein tilanteissa, joissa ajanhallinta on tärkeää, mutta puhelimenvilkuilu ei ole sallittua (esim opiskelijanohjaustilsnteissa ja esimies-alaiskeskusteluissa). Eli kyllä ne konventiot minuunkin silti vaikuttaa.

Vierailija
25/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtön kännykällä. Ei töihin oteta puhelinhaastattelun perusteella

Vierailija
26/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on, en oikein näe pointtia tehdä kaikkea halvimmalla mahdollisella tavalla. Ei ole pätemistä, että pitää laadukkaista ja kestävistä tavaroista Lidlin kestokassin tai halpahallin vaatteiden sijaan. Kalliimmat tavarat ovat myös eettisempiä, koska ne kestävät kauemmin kuin halvemmat. 

Vierailija
27/27 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä menisin huomattavasti mieluummin Lake Comolle kuin Torremolinokseen, tosin kyllä se Torrekin paremman puutteessa kävisi jos budjetti olisi tiukemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä