Naimissa olevat, käytättekö sormuksia?
Itse tiedän muutaman naimissa olevan parin, jotka eivät käytä sormuksia, koska korut eivät ole heidän juttunsa. Jotkut taas pitää tätä outona.
Joten, käytättekö sormuksia? Ja mitä mieltä olette, jos jotkut eivät käytä?
Kommentit (62)
Naimisissa olevat käyvät yhdessä ihmelääke terapiassa! Se pelastaa kaiken ja parantaa myös. Ne ongelmat johtuu aina lapsuudesta ei mistään muusta. Mutta terapia pelastaa se on jumala!
Vierailija kirjoitti:
En käytä enää. Käytun aika pitkään, mutta jossakin vaiheessa väheni. Pidin töissä ja kotiin päästyäni otin kaikki korut pois. Nyt en ole käyttänyt ollenkaan varmaan kymmeneen vuoteen. En muitakaan sormuksia. En kiinnitä huomiota siihen, käyttääkö joku sormuksia vai ei.
Itse aloin tämän keskustelun myötä miettimään, että kenellä tutuista on sormus sormessa ja kenellä ei. Enkä tosiaan osaa sanoa. Siis työkavereista, lapsen harrastuskavereiden vanhemmista tai satunnaisista ihmisistä, joita tapaa koiran kanssa lenkillä. En ole kiinnittänyt huomiota.
Meillä on tatuoidut sormukset, joten käytetään :)
Itse käytän, mutta vaimo ei. Hän tykkää kun miehet flirttailee hänelle ja sormus ei ole häiritsemässä heitä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain silloin, kun muutenkin laittaudun. Muuten tyylini on sen verran rento, että mielestäni kaksi timanttisormusta ei oikein sovi. Enkä muutenkaan siis pidä koruja arkisin.
Miksi ne sormukset on sellaiset, että eivät sovi tyyliisi? Kuulostaa jotenkin hassulta, että on ostettu alunperin oletettavasti kalliit timanttisormukset, vaikka ne ei edes sovi omaan tyyliin tai tule päivittäiseen käyttöön.
En käytä kotona, mutta muuten kyllä. Käytän muutenkin koruja.
Mies ei ota ikinä kahta sormustaan pois.
Ei hommattu sormuksia. Emme ole sormusihmisiä eikä työt ja harrastukset oikein salli koruja. Hyvä niin, sillä hukkaan kaiken ja olisivat luult jo hukassakin :D.
3v naimisissa, 24v yhdessä.
Me ollaan naimisissa ilman sormuksiakin. Kumpikaan ei voi sormuksia työn vuoksi käyttää. Käytetään kuitenkin vapaalla, kun johonkin lähetään. Itselläni ei ole enää vihkisormukset, vaan uusitut valkokultaiset.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai käytämme, olemme ostaneet yhdet uudetkin.
Vaihtuiko puoluekanta?
Tuttava loikkasi vasemmistoliitosta Kokoomukseen niin "päivittivät" vihkisormukset kun alkuperäiset oli ohuet huomaamattomat.
Meillä on sormukset, olemme olleet naimissa 15 vuotta. Emme kuitenkaan aina käytä niitä. Joskus laitan sitten eteen toisinaan en. Se on minulle enemmänkin koru kuin muutkin korut, toisinaan käytän toisinaan en. Samoin mieheni eikä tästä ole meidän välillä minkäänlaista ongelmaa.
Joillekin ulkopuolisille on. Muun muassa eäs isomman kaveriporukan nainen kyttäsi joka kerta kun menimme naisporukalla jonnekin oliko minulla vihkisormus ja jos ei ollut kommentoi siitä aina erikseen 😅 Joku kerta sitten ilmoitin heti alkuun kaikille isoon ääneen, että tällä kertaa minulla ei ole vihkisormustani! Ei ole sen jälkeen kommentoinut asiaa.
Mies ei käytä. Ei halua näyttää olevansa naimisissa, vaikka 30 vuotta jo oltu. Ite pidän ja matkustan paljon, ne on hyvä vara jos jokin hätä tulee reissussa.
Ollaan avoliitossa, en yleensäkään käytä mitään sormuksia, mutta kun lähden etelänmatkalle ilman miestäni, laitan 2 sormusta vasempaan nimettömääni. Saapahan olla rauhassa 😄
Itse käytän satunnaisesti, miehellä ei edes ole sormusta.
Enkä tee päätelmiä sormusten perusteella mihinkään suuntaan. Omassa tuttavapiirissä ja ikäluokassa ne, joilla oli isoimmat timantit ja kalliimmat häät, ovat jo eronneet. Osa toisella kierroksella jo, vaikka ollaan alle nelikymppisiä. Sormuksen käyttö ei kerro rakkaudesta tai parisuhteen tilasta yhtään mitään.
Käyttäisin, mutta mulla on sellaiset räpylät että nimettömässä sormukset olisivat joko vinossa tai liian ylhäällä ja muihin sormiin ovat kooltaan sopimattomat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sormukset, olemme olleet naimissa 15 vuotta. Emme kuitenkaan aina käytä niitä. Joskus laitan sitten eteen toisinaan en. Se on minulle enemmänkin koru kuin muutkin korut, toisinaan käytän toisinaan en. Samoin mieheni eikä tästä ole meidän välillä minkäänlaista ongelmaa.
Joillekin ulkopuolisille on. Muun muassa eäs isomman kaveriporukan nainen kyttäsi joka kerta kun menimme naisporukalla jonnekin oliko minulla vihkisormus ja jos ei ollut kommentoi siitä aina erikseen 😅 Joku kerta sitten ilmoitin heti alkuun kaikille isoon ääneen, että tällä kertaa minulla ei ole vihkisormustani! Ei ole sen jälkeen kommentoinut asiaa.
Joillekin naisille tämä on joku juttu. Mekin ollaan kuulemma vain leikisti naimisissa, kun ei käytetä aina sormuksia. Yksi kaveri oletti, että olen suunnitellut pettämistä, kun minulla ei ollut festareilla sormuksia sormessa. En vain halunnut hävittää niitä. Mieskin kuulemma panee ympäriinsä, kun oli pitkään käyttämättä sormusta, kun loukkasi vasemman kätensä. Ja joo, tämä kaveri eikö ole naimisissa, mutta on haaveillut prinsessahäistä niin kauan kuin muistan. Ja nyt sitä häiritsee, kun minä olen naimisissa väärin.
Käytän, mutta keskisormessa jottei tipu.
Ennen koronaa pidettiin sormuksia joka päivä töissä mutta nykyään ehkä kerran tai pari kuussa eli silloin, kun on satunnainen toimistopäivä tai kyläillään kavereilla tai käydään vaikka ulkona syömässä.
Käytin yhtäjaksoisesti 34 vuotta, mutta kun syöpähoidot alkoivat, otin pois. Hoitojen jälkeen sormus ei mahtunut ja olin viisi vuotta käyttämättä, sitten suurennutin sitä puolella millillä ja hyvin on taas mahtunut ja pysynyt nimettömässä. En ole kiinnittänyt huomiota, pitääkö mies sormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille tämä on joku juttu. Mekin ollaan kuulemma vain leikisti naimisissa, kun ei käytetä aina sormuksia. Yksi kaveri oletti, että olen suunnitellut pettämistä, kun minulla ei ollut festareilla sormuksia sormessa. En vain halunnut hävittää niitä. Mieskin kuulemma panee ympäriinsä, kun oli pitkään käyttämättä sormusta, kun loukkasi vasemman kätensä. Ja joo, tämä kaveri eikö ole naimisissa, mutta on haaveillut prinsessahäistä niin kauan kuin muistan. Ja nyt sitä häiritsee, kun minä olen naimisissa väärin.
Ehkä heidän suurin pelkonsa on joutua petetyksi ja tarkkailevat ulkopuolisiakin niin tiukasti, että ylipäänsä huomaavat onko jollain sormus vaiko ei. Ja sitten kuvitellaan omien pelkojen ja maailman kautta että kaikki ovat ja ajattelevat samoin kuin minä. Ehkä he itse pettävät, jos sormus ei olekaan sormessa 🤭
Käytän vain silloin, kun muutenkin laittaudun. Muuten tyylini on sen verran rento, että mielestäni kaksi timanttisormusta ei oikein sovi. Enkä muutenkaan siis pidä koruja arkisin.