Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimissa olevat, käytättekö sormuksia?

Vierailija
21.03.2026 |

Itse tiedän muutaman naimissa olevan parin, jotka eivät käytä sormuksia, koska korut eivät ole heidän juttunsa. Jotkut taas pitää tätä outona.

Joten, käytättekö sormuksia? Ja mitä mieltä olette, jos jotkut eivät käytä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlasormus ollut sormessa 33v ja vihkisormus pian 26v.

N49

Ohis, mutta onko jotkut oikeasti vuosia kihloissa? Tai olenko minä jotenkin vanhanaikaisista piireistä, kun minusta kihlaus tarkoittaa, että mennään vuoden sisään naimisiin? 

Vierailija
22/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai käytämme, olemme ostaneet yhdet uudetkin.

Miksi tottakai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimissa yli 25 vuotta, eikä sormukset enää mahdu kummallekaan, joten vastaus on ei.

Siis olette läskistyneet?

Vierailija
24/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Samoin käyttää mieheni. 

Tykkään sormuksistani edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen, kihlasormus käytössä 30v, vihki 26v. Omat sormukseni ovat arkeen sopivaa mallia, eli eivät takerru mihinkään jne. Kaikissa töissä niitä ei tokikaan voi käyttää. Pidän koruista muutenkin, mutta arjessa käytän vain pieniä kultaisia korvakoruja. 

Se, käyttääkö joku toinen omia sormuksiaan, on täysin hänen oma asiansa. 

Vierailija
25/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Ohis, mutta onko jotkut oikeasti vuosia kihloissa? Tai olenko minä jotenkin vanhanaikaisista piireistä, kun minusta kihlaus tarkoittaa, että mennään vuoden sisään naimisiin? 

Esim. me oltiin lähes 4v kihloissa. Kihlauduttiin opiskeluaikana ja mentiin naimisiin, kun valmistuttiin ja päästiin rakentamaan yhteistä elämää samalle paikkakunnalle. 

Vierailija
26/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

No, en ole tuollaisesta "määreestä" kuullutkaan.

Toisekseen olin hyvin nuori kihlautuessamme, opiskelin, oli yhteenmuuttoa, mies opiskeli jne, ei siinä ollut oikeaa hetkeä ruveta suunnittelemaan häitä. Eikä rahaakaan.

Ja kun häät olivat niin itse maksoimme ne, oli kirkko-ja ruokahäät. 1v kuluttua siitä saimme esikoisen ja aika pian toisen samalla kun kotiamme rakennettiin.

Itselleni se oli se "oikea" tapa, olla kihloissa, astua avioon, saada sitten lapset. Vähän ohi aiheen, mutta silti.

Vierailija
27/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kihla- ja vihkisormukset, mutta en käytä kumpaakaan. Eivät ole kumpikaan enää mitenkään minun tyylisiä. Miehelläkin sormus on siellä minun korurasiassa. Mutta käytän kyllä sormusta vasemmassa nimettömässä. Mies on ostanut useampana hääpäivänä uuden sormuksen ihan vaan vaihtelun vuoksi. Niitä sitten käytän vähän vaatteiden ja tilaisuuden mukaan. 

Sama täällä, olen saanut pari rivitimanttisormusta vuosilahjoiksi.

Vierailija
28/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v oltu kimpassa, joskus käytetään joskus ei. Aiemmin kun tein enemmän fyysistä työtä jossa oli sormien puristimisvaara, en käyttänyt, nykyään toimistotyössä käytän. Muiden sormusten käyttö puolestaan on sellainen asia mikä ei minulle kuulu eikä minua kiinnosta. M43

Vierailija
29/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Toisekseen olin hyvin nuori kihlautuessamme, opiskelin, oli yhteenmuuttoa, mies opiskeli jne, ei siinä ollut oikeaa hetkeä ruveta suunnittelemaan häitä. Eikä rahaakaan.

Ja kun häät olivat niin itse maksoimme ne, oli kirkko-ja ruokahäät. 1v kuluttua siitä saimme esikoisen ja aika pian toisen samalla kun kotiamme rakennettiin.

Itselleni se oli se "oikea" tapa, olla kihloissa, astua avioon, saada sitten lapset. Vähän ohi aiheen, mutta silti.

Minustakin tuo on juuri oikea tapa. En voi ymmärtää niitä jotka poikivat ensin ja asuvat yhdessä. En

myöskään niitä joilla on monta penskaa ja kaikki eri miehille,

Vierailija
30/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole, mies ei osannut käyttää ja omani jäi pois raskauden aikaan kun sormet turposivat enkä laittanut uudestaan sormeen. Naimisissa n 25v.

Meilläkin mies koki sen sormuksen tunteen sormessa epämukavaksi eikä oikein tottunut. Samasta syystä ei käytä kelloakaan kuin juostessa ja toista kelloa siistimmissä tilaisuuksissa. 

No eipähän tartte laittaa sitä sormusta taskuun kun lähtee viihteelle.

Vierailija
31/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla käytetty koskaan häiden jälkeen.  Naimisissa 27 vuotta. 

Vierailija
32/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari halpaa (~50€) sormusta, joita käytän vaihdellen, miehellä ei ole sormusta ollenkaan. 

Vierailija
33/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole, mies ei osannut käyttää ja omani jäi pois raskauden aikaan kun sormet turposivat enkä laittanut uudestaan sormeen. Naimisissa n 25v.

Meilläkin mies koki sen sormuksen tunteen sormessa epämukavaksi eikä oikein tottunut. Samasta syystä ei käytä kelloakaan kuin juostessa ja toista kelloa siistimmissä tilaisuuksissa. 

No eipähän tartte laittaa sitä sormusta taskuun kun lähtee viihteelle.

Ohis, mutta jos mies on pettääkseen, se pettää. Sormuksella tai ilman. 

Vierailija
34/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain "omilla" reissuilla.  Olen huomannut että paremmin löytyy peti kumppani.  On paljon naisia jotka ei sinkkujen kanssa lähde kun "jäävät roikkumaan". Tämä on kuultu naisilta itseltään.

t.osa-aika sinkku.

Vierailija
35/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Minä olin tulevan puolisoni kanssa yhdessä avoliitossa 18 vuotta, ilman kihloja, ennenkuin menimme naimisiin. Naimisiin menimme enimmäkseen juridisista syistä, meille se ei ollut mikään julkinen toitotus rakkaudesta tai prinsessaunelmapäivä. Rakastamme ja olemme sitoutuneet toisiimme ilman ulkoisia siirtymäretriittejäkin. En ole koskaan ymmärtänyt mitä virkaa kihlauksella on, onko se vähän niinkuin koeaika töissä vai mikä? 

Vierailija
36/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormusta ei ollut ja vihkitilaisuudessa käytettiin isovanhempieni sormuksia jotka ovat sen jälkeen tuolla laatikossa pysyneet. Miehen työssä sormuksista on vain haittaa ja itse puolestani en käytä mitään koruja, vain rannekelloa. Jokainen tavallaan. 

Vierailija
37/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä. Puoliso satutti kerran sormensa ja säikähti että eihän tota titaanisormusta edes saa sahattua poikki jos tarvitsis. Itse en vaan osaa enää pitää mitään koruja. 

Vierailija
38/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää. Käytun aika pitkään, mutta jossakin vaiheessa väheni. Pidin töissä ja kotiin päästyäni otin kaikki korut pois. Nyt en ole käyttänyt ollenkaan varmaan kymmeneen vuoteen. En muitakaan sormuksia. En kiinnitä huomiota siihen, käyttääkö joku sormuksia vai ei.

Vierailija
39/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Minustakin tuo on juuri oikea tapa. En voi ymmärtää niitä jotka poikivat ensin ja asuvat yhdessä. En

myöskään niitä joilla on monta penskaa ja kaikki eri miehille,

Minä en ymmärrä uskovaisia tai koirien omistajia.

Saadaanko me nyt mitalit kun tällä tavoin asetutaan muiden yläpuolelle, oman ymmärtämättömyyden kautta?

Vierailija
40/62 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän, mies ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi