Kuinka monta kissaa on liikaa?
Kommentit (45)
Asun omakotitalossa maalla ja on 20 kissaa. Kaikki leikattuja ja sirutettuja. Ruokaa saavat joka päivä monta kertaa ja liikkumistilaa on 50 hehtaaria. Jos jotain terveysongelma tulee vien eläinlääkäriin. Määrä riippuu ihan siitä haittaako naapureita. Täällä katosi rottaongelma kun hankin kissoja, joten naapureiden mielestä OK.
Ei kissoja tarvitse kotona pitää.
Ne voi laskea vapaasti liikkumaan naapurien pihoille.
Itsekkäänä kissanomistajana minulla on oikeus toimia niin.
Kaverillani on yksi kissa, ja se vie hänet vararikkoon. Kissalla kolme sairautta, joiden vuoksi pitää syödä viisi kertaa normaalia kalliimpaa ruokaa, plus lääkärikäynnit yms, ja leikkaus odottaa.
Kaveri valittaa koko ajan rahapulaa. Takavuosina olen joskus auttanut häntä, mutta nyt ei empatia riitä.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa maalla ja on 20 kissaa. Kaikki leikattuja ja sirutettuja. Ruokaa saavat joka päivä monta kertaa ja liikkumistilaa on 50 hehtaaria. Jos jotain terveysongelma tulee vien eläinlääkäriin. Määrä riippuu ihan siitä haittaako naapureita. Täällä katosi rottaongelma kun hankin kissoja, joten naapureiden mielestä OK.
Tiedät siis tarkasti, miten kaukana kissasi liikkuvat ja olet käynyt kysymässä alueen kaikilta asukkailta onko heille ok, että kissasi liikkuvat heidän pihoillaan.
Et tietenkään ole, koska eihän se sinua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät siis tarkasti, miten kaukana kissasi liikkuvat ja olet käynyt kysymässä alueen kaikilta asukkailta onko heille ok, että kissasi liikkuvat heidän pihoillaan.
Et tietenkään ole, koska eihän se sinua kiinnosta.
Tiedän missä kissat liikkuvat, jokaisessa on paikannin ja voin seurata kunkin kissa päiväreissun tietokoneelta halutessasi. Yleensä niiden reviirit ovat tuon 50 hehtaarin sisällä. Olen kysynyt joka ikiseltä naapurilta, kukaan ei ole valittanut.
Eikä tekstistäni käynyt ilmi että kiinnostaa, vai lukutaidossasi on vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään ole, koska eihän se sinua kiinnosta.Tiedän missä kissat liikkuvat, jokaisessa on paikannin ja voin seurata kunkin kissa päiväreissun tietokoneelta halutessasi. Yleensä niiden reviirit ovat tuon 50 hehtaarin sisällä. Olen kysynyt joka ikiseltä naapurilta, kukaan ei ole valittanut.
Eikä tekstistäni käynyt ilmi että kiinnostaa, vai lukutaidossasi on vika?
Miten muka voisit ennakoida, jos jokin kissa liikkuisikin pidemmälle, jonkun pihaan joka ei kissojasi sinne haluaisi?
Riippuu hyvin paljon mm. siitä kuinka monta pystyt valvotusti ulkoiluttamaan. Mulla oli alkuun 3 joista yksi kulki reippaasti koiran kanssa ja kaksi muuta pystyin ulkoiluttamaan kun olivat molemmat samanlaisia haahuilijoita. Sisareni 2 kissaa kulki hyvin vauvanvaunujenkin kanssa. Pahimmillaan meillä oli 8 kissaa, mutta silloin auttavia käsiä eli ulkoiluttajia oli onneksi enemmän, itsellä oli paljon aikaa ja valjastelua tuli todella suuri ulkotarha.
Lisäksi kissojen ruokinta ei ole halpaa, ei myöskään ell-kulut vaikka suht koht terveinä pysyisivät, hiekkalaatikoita täytyy olla paljon jne. Kissat eivät ole helppoja ja halpoja lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajana minulla on oikeus paskattaa kadut täyteen sontaa, huudattaa rakkiani kerrostaloasunnossani yötä päivää ja välillä juoksuttaa koiraani vapaana joka käy raatelemassa viattomia ihmisiä ketkä vain sattuvat tulemaan vastaan. En vain millään ymmärrä, että koirat ovat saastaisia elukoita, joita ei saisi päästää lähellekään ihmisasutusta.
Kissoihin erikoistunut ell joka perehtynyt kissojen käytökseen ja psykologiaan sanoo, että kissoja täytyy olla 2. Ne eivät ole laumaeläimiä, mutta eivät myöskään yksineläjiä. Tämä konkretisoitui meillä kun eroahdistuksesta kärsivä aggressiivinen kissamme muuttui ihan toiseksi kun sai kissakaverin. Toki ensin meinasi uuden n. 13 viikkoisen kissan tappaa, mutta nyt ovat samaa käpälien ja häntien myttyä.
Tein aikanaan nuorempana aika lailla keikkahommaa Hesassa, sen liepeillä ja Uudellamaalla tyypillisesti. Siihen aikaan pidin siellä kahta kissaa ja se sujui ihan mukavasti. Jonkin aikaa yritin pitää kolmatta kissaa, mutta vaikka olin nuori, terve jka aktiiiviliikkuja, sen kolmannen pitäminen kävi ihan liian raskaaksi ja monimutkaiseksi.
Sanoisin, että kaksi kissaa on maksimi, ainakin itselle.
Vierailija kirjoitti:
Kissat kuuluu ulos.
Kaikki kissat voi ottaa. Käy vain terapiassa! Terapia on ihmelääke! H u o r a jeesuskin on turha sen rinnalla!
Lain mukaan ilman valvontaa ja hallinnassa oloa oman pihapiirinsä ulkopuolella liikkuva kissa on heitteillä ja heitteillejättö on rangaistava teko. Paikannin ei takaa hallinnassa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kuinka varakas olet. Tavalliselle työssä käyvälle taitaa kaksi olla se maksimi, että pystyy kustantamaan eläinlääkärit, kissanhiekat ja ruuat
Jos on tarpeeksi rahaa, niin ei kai siinä silloin ylärajaa ole, kunhan leikkauttaa kaikki kissansa, ettei asunnosta tule kissatehdasta
Tämä on oikea vastaus.
Kissoja tai muita lemmikkejä jos hankkii, on vastuussa että niitä hoitaa hyvin. Vanhaa kissaa tulee vuosittain käyttää lääkärissä...
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan kaksi. Kolme on liikaa.
Meillä kolme. Silittämistästä on ja vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat kuuluu ulos.
Kuuluuko koira ulos? Kani? Hamsteri? Papukaija? Akvaariokala?
Kissojen heitteillejättäjien mielestä kissa kuuluu ulos, koska se on "villi", mutta niin on kyllä alun perin ihan joka ikinen lemmikkieläin, ja kaikista niistä on se villiys kadonnut jalostuksen ja kasvatuksen myötä. Toki jokin vailla ihmiskontakteja syntynyt ja kasvanut populaatiokissa on villi, mutta populaatiokissa ei olekaan lemmikkieläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuin koirilla. Varsinkin kaupunki niin kaksi on perusteltua eläimen seuran takia. Kolme on liikaa.
Kissat eivät ole laumaeläimiä ja usein stressaantuvat muista eläimistä, erityisesti muista kissoista.
Kissat eivät ole laumaeläimiä, mutta ne silti viihtyvät kissakaverin kanssa. Kissatalot eivät usein edes anna kissaa ainoaksi kissaksi, koska arat populaatiokissat tarvitsevat kaverin tuekseen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli kuusi kissaa kolmiossa ja se oli liikaa. Ja kyllä, oli varaa hoitaa ne hyvin.
Kyllähän sen kissoista näkee, voivatko ne hyvin ja tulevatko toimeen keskenään.
Nyt on ollut pitkään kaksi kissaa.
Kissa kun alkaa näyttää siltä ettei voi hyvin, se on kärsinyt jo pitkään ja sairaus voi olla pitkällä
Kerrostalossa yksi yksinäinen kissa vankina on liikaa.
Omakotitalossa ja maalla, omilla tonteilla, voi pitää kissoja useampia. Tietenkin.
Juu ei yhtään