Kuinka usein teillä käy vieraita? Entä te kylässä?
Kommentit (10)
meillä käy vieraita ehkä 2 kertaa vuodessa, ja itse käydään kylässä jossain ehkä kerran vuodessa. Synttäreitä yms. "pakollisia" juhlia en laskenut tuohon mukaan, vaan ihan vaan sellaiset "huvinvuoksi-vierailut".
Ehkä joka toinen kk joku käy meillä ja samoin me ehkä joka toinen kk jossain. Pakolliset lasten synttärit tähän sitten päälle. Arki-iltaisin ei ehdi ja viikonloppuisin ei tunnu mihinkään jaksavan lähteä. Meillä jo kouluikäisiä lapsia (7,8 ja 10v.) , jotka ei kovin innokkaita edes mihinkään lähtemään, kaverit on niin tärkeitä.
ja itse kyläillään ehkä pari kertaa kuussa. Olen kotiäiti ja puolet vieraista on päiväaikaan käyviä äitikavereita lapsineen.
jommin kummin päin. Lasken tähän myös lähisukulaiset.
Noin keskiarvona. Tosin mun äitiä ja anoppia en laske vieraiksi ;) Ne käyki useammin ku kerran viikossa.
Kylässä käydään n. kerran kuukaudessa ja meillä käy vieraita ehkäpä myös n. kerran kuussa. Lapset 5 ja 8v.
Itse käydään ehkä nelisen kertaa vuodessa - kaikki ystävämme asuvat vähintään parinsadan kilometrin päässä. Pikkukaupungissamme meillä ei ole yhtään ystäviä tai edes sellaisia tuttuja, jotka tulisivat käymään vaikka pyytäisi. (Itseasiassa olen joskus muutamaa naapuria pyytänyt pistäytymään, mutta ei ole näkynyt)
Ja sama määrä, nelisen kertaa meillä käy vieraita - juuri sieltä satojen kilometrien päästä. Olisi niin mukavaa, kun kävisi useammin! Vaikka ihan pari kertaa kuussakin voisi käydä :o/ tykkäsin siitä.
Lapsen synttäreillä käy vain lapsen omia kaverivieraita, ei meidän ystäviä tai sukulaisia (niitä on tosi vähän - ja kaukana). Näitä en ollut laskenut mukaan, mutta yhdet synttärithän meillä vain vuodessa vietetäänkin. Olisi ihanaa viettää epävirallisia nimppareitakin (aikuisten) tms, mutta yksinhän sitä siellä omissa juhlissaan sitten istuisi :o(
Kyllä me viikonloppuna pyritään näkemään edes toisena päivänä ystäviämme koko perheen joukolla.
Mä olen nyt äitiyslomalla, joten näitä äitikavereita näen pari-kolme kertaa viikossa, joko heillä tai meillä. Ensi viikolle on tiedossa jo kolme kyläilyä.
Perheet tekee pitkää päivää, eikä energia ymmärrettävästi riitä sosiaaliseen elämään, sitten eristäydytään jne...
Lisätään cocktailiin koulukiusaamista, yleistä ankeaa ilmastoa, löyhä käsiaselainsäädäntöä, niin ei siitä hyvää seuraa, kuten ollaan nähty.
Nyt kun molemmat tekee pitkää päivää ja lapset on tarhassa, ei arkisin oikein ehdi. Olisi mukavaa, kun ehtisi kyläillä enemmän.