Iäkäs nainen kotiututettiin Tyksistä Kela-taksilla rinnat paljaina, pelkkä vaippa housuina
"Hän kökötti pyörätuolissa invataksin takaosassa pelkkään housuvaippaan ja avonaiseen paitaan puettuna rinnat paljaana. Edes peittoa ei ollut. Näky oli aivan kauhea, eläimiäkin kohdellaan paremmin, tytär kertoo ääni särkyen."
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on laitaoikeiston politiikkaa (PS, KOK, KD, RKP). Ensi vaaleissa voit taas vaikuttaa tähänkin asiaan!!
Tyttöhallitus toteutti tämän katastrofaalisen sote-uudistuksen. Asiantuntijoiden suositus oli 4-12 aluetta, tyttelit laittoi niitä 22.
Kepu sen maakuntahallintounelman halusi. Muille olisi kelvannut 5-12 mutta kepu kiristi ja muuten ei "tyttöhallitusta" olisi tullutkaan. Muut taipui. Ja tässä nähdään kannattiko. Ei kannattanut. Kepu pettää aina.
Turun yliopistollisen keskussairaalan päivystys Tyks Akuutti on ollut otsikoissa alkuvuodesta ruuhkautuneen tilanteen vuoksi. Siihen ovat vaikuttaneet muun muassa jatkohoitopaikkojen puute ja paha influenssatilanne.
Ilta-Sanomat kertoi perjantaina 77-vuotiaasta muistisairaasta Timosta, joka joutui odottamaan jatkohoitopaikkaa päivystyksessä viisi päivää.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011893987.html
Vahva ja välittävä Suomi.
Sama tilanne omalla äidilläni. Sairaalan ohuessa pyjamassa kuljetettiin liikuntakyvytön vanhus ohuen peiton peittämänä kotiin. Tärisi kylmästä sängyssään pitkän aikaa. Hän kuoli keuhkokuumeeseen parin viikon kuluttua. Voi olla, että olisi kuollut muutenkin, mutta aika raakalaismaiselta tuntui se tapa, millä kohdeltiin.
Seuraava askel varmaan on ettei saa edes sitä taksia vaan tuupataan vaippa päällä ja ilman kenkiä ulos etsimään tien kotiin.
Tyksin mukaan tämän ei pitäisi olla mahdollista. Tyks Akuutin vs. ylilääkäri lupaa selvittää tapauksen perinpohjaisesti.
Turkulainen 87-vuotias muistisairas nainen kotiutui tiistaina Tyks Akuutista Kela-taksilla pelkässä vaipassa, sairaalan ohuessa, sidottavassa, takaa avoimessa potilaspaidassa ja paljain jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoidosta on tullut täysi katastrofi Suomessa.
Tätä äänestitte, tätä saitte. Tätä kokoomus ajaa. Tähän johtaa epämääräisen "kommunismin" vastustaminen.
Ei ole. Ihan saatte kaysoa sinne kotipesään tästä(kin). Sote-muutos mukaanlukien vanhustenhuolto on demareitten ominta kättenjälkeä ja tahtotila. Kunnia sinne minne kunnia kuuluu. Hävetkää demarit!
Mun isä meinattiin viedä ambulanssilla yöpuvussa ilman sukkia talvella. Olisikohan ne kengät laittaneet.
Onneks olin paikalla ja olin mun isän.
(Ei ollut hengenhätä, mutta vaati ambulanssikuljetuksen.)
Isäni oli tuolloin noin 97-vuotias. Ei dementiaa, mutta ei osannut pitää puoliaan heikossa kunnossa (suuri verenvuoto)
Eli vielä 4 vuotta itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi taksikuski ei soittanut poliisia paikalle?
Tai kieltäytynyt kuljetuksesta, mutta ei ollut hänen syy, vaikea sitä on lähteä sairaalaa vastaan panemaan!
Hävetkööt!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun isä meinattiin viedä ambulanssilla yöpuvussa ilman sukkia talvella. Olisikohan ne kengät laittaneet.
Onneks olin paikalla ja olin mun isän.
(Ei ollut hengenhätä, mutta vaati ambulanssikuljetuksen.)
Isäni oli tuolloin noin 97-vuotias. Ei dementiaa, mutta ei osannut pitää puoliaan heikossa kunnossa (suuri verenvuoto)
Eli vielä 4 vuotta itsenäisesti.
Siis *puin mun isän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tosiaan tapahtuu. Oma äitini kotiutettiin myös näin, kun sairaala oli hukannut hänen vaatteensa, ei ollut edes kenkiä. Olisin toivonut etä olisi soitettu kun aiotaan kotiuttaa ja että olisi kerrottu että ei ole omia vaatteita. Olisin tuonut vaatteet ja tullut autolla hakemaan.
En ole vanhus, mutta minut myös kotiutettiin Meilahdesta toissakesänä pelkässä mekossa. Ei kenkiä, takkia, lompakkoa, puhelinta tai edes alusvaatteita koska ne leikattiin sairaalassa rikki (mikään pakko.ei ollut). Asun yli 50:n kilometrin päässä. Mitään apua en saanut. Helv tilliset kiitokset vaan sinne.
Samoin, jouduin aikanaan yöllä ulos päivystyksestä hirveässä kivuissa ilman mitään apua Tampereen Hatanpään päivystysasemalta.
Olen liikuntavammainen ja kotiin oli yli 15 km yöllä kulkea. Rahaa ei ollut yhtään taksiin eikä bussit kulje yöllä.
Varmaan ne tyypit laittaa juuri noin potilaat ulos, oikein kunnolla nöyryyttäen ja teoistaan nauttien. Mistään välittämättä.
Ei ikinä enää päivystykseen tuonne sikalaan.
Ihmettelen koska joku taksikuski tai taksifirma älähtää kunnolla kun näitä tapauksia tuntuu olevan ihan valtavasti. Tulee kyyti hakemaan iäkäs henkilö jonnekin päin Varhaa, ei sillä kuskilla ole mitään omaisten tietoja, tietoa onko vanhuksella avainta tai ylipäätään kuskilla ei pitäisi olla hoidollista vastuuta ollenkaan, mutta niin vaan nykyään tuntuu olevan. Ihminen kotiutetaan suunnilleen kun hengittää, millään muulla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mukava maksaa veroja kun tietää että niillä saa sitten hyvää palvelua kun joskus vanhaksi tulee.
Olet väärän värinen eikä sukupuolinen suuntautumisesi ole oikea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiselle pitää löytyä aina edes joku peitto ympärille.
Eikö sen sano jo terve järkikin.
Ja tuota kyllä ihmettelen todella, että ilman kenkiä lähetetään talvella ulos. Ei siinä nuori ja tervekään hihku riemusta saati vanha ja sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoidosta on tullut täysi katastrofi Suomessa.
Tätä äänestitte, tätä saitte. Tätä kokoomus ajaa. Tähän johtaa epämääräisen "kommunismin" vastustaminen.
No enpä ole koskaan äänestänyt kokoomusta.
Olet hyvä kansalainen.
Minua itkettää, kun luen näitä kommentteja. Millaista häpeällistä kohtelua vanhuksemme saavat osakseen! Emmekö pysty parempaan?
Nämä ihmiset ovat osansa tehneet kansakuntamme hyväksi, käyneet töissä, maksaneet veronsa ja kasvattaneet seuraavan sukupolven. Ja kiitoksena on huono kohtelu, kun eivät enää pysty itsestään huolehtimaan ja puolustamaan itseään.
Sydämetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin voi tapahtua?!😡
Toivottavasti vanhuksen kotiuttanut saa kunnon puhuttelun!
Ei vaan syyte ja tuomio tästä kuuluu saada.
Vierailija kirjoitti:
Näin tosiaan tapahtuu. Oma äitini kotiutettiin myös näin, kun sairaala oli hukannut hänen vaatteensa, ei ollut edes kenkiä. Olisin toivonut etä olisi soitettu kun aiotaan kotiuttaa ja että olisi kerrottu että ei ole omia vaatteita. Olisin tuonut vaatteet ja tullut autolla hakemaan.
Vertailun vuoksi: Mieheni jalkaa leikattiin isosti. Hän ei saanut lähteä taksilla kotiin, koska kipulääkkeet tekivät olon huonoksi ja sekavaksi. Päästivät kotiin vasta kun pääsin hakemaan. Hänelle oli annettu ylimääräinen paita, koska jostain syystä paleli paljon. Lisäksi hänelle annettiin hedelmiä mukaan kotimatkalle.
Työikäinen, urheileva mies saa selvästi paremman huolenpidon kuin ikääntynyt nainen.
No kerropas sinä että mikä sitä Suomen poliisia sitten kiinnostaa?