Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko avattu viinipullo säilyy?

Vierailija
05.05.2007 |

Avattua punaviinipulloa olen säilyttänyt huoneenlämmössä - onko ok ja kuinka kauan sitä voi juoda? Avatun valkoviinin laitan aina jääkaappiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kylla sita voi muutaman paivan ihan hyvin juoda, jossain vaiheessa alkaa maku muuttumaan joten ei sita kauaa viitsi sailytella.

Vierailija
2/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pysynyt mielestäni juomiskelpoisena, kolmen päivän jälkeen alkaa jo maku selkeästi kärsimään. Oon säilyttänyt joskus jääkaapissa joskus lämpimässä, mutten tiedä miten pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut huoneenlämmössä...viitsiiköhän enää juoda??

Vierailija
4/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti huomaat, jos ei ole enää hyvää. Siis sille vappuaattona pullon avanneelle. (Todennäköisesti jää juomatta, veikkaisin.)

Vierailija
5/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käyttäisin ruokaan. Mielestäni viini säilyy max 3 vuorokautta juomakelpoisena, mutta sen jälkeen sen voi hyvin parin päivän jälkeen käyttä ruokaan. Maista viiniä. Jos se mielestäsi maistuu vielä hyvältä, juo. Ei siihen kuole.

Vierailija
6/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se pahaltakaan maistu mutta itse miettii koko ajan että voiko tätä enää juoda vai ei ja silloin siita alkaa löytämään sivumakuja... :)

Vierailija
7/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei se pahaltakaan maistu mutta itse miettii koko ajan että voiko tätä enää juoda vai ei ja silloin siita alkaa löytämään sivumakuja... :)

mielestäni tuo vaihtelee: joskus viini etikoituu parissa päivässä, joskus kestää pitempään. Itse käytän kyllä sitä tyhjiökorkkia.

Vierailija
8/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole mikään viiniasiantuntija enkä mitenkään herkkä makuaistiltani, mutta jos viini on todella etikoitunutta, niin ihan varmasti huomaat, vaikket yrittäisi.

Vierailija
9/9 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin jää hyvin usein puolet pullosta seuraavalle viikonlopulle, kun mies ei viiniä juo. Harvemmin sitä koko pulloa tulee juotua...