Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainon sisällä laihtuminen 1 kg viikossa?

Vierailija
20.03.2026 |

Olen normaalipainon ylärajalla ja olisi kiire saada kesään mennessä 5-7 kg pois. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin laiska? Ei tule onnistumaan.

Vierailija
2/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin laiska? Ei tule onnistumaan.

Mitä v'ttua selität? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhh

Vierailija
4/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto, atkins

Vierailija
5/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen hidastuu normaalipainossa. Kilo rasvaa sisältää 30.000kJ, jonka kuluttamiseen pitää liikkua aivan helvetin paljon tai olla lähestulkoon syömättä. Se taas saa elimistön säästötilaan, jolloin laihtuminen on entistäkin vaikeampaa.

Vierailija
6/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harkita seuraavasi vaakanumeron sijasta peilikuvasi kehitystä?

Vierailija
7/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää? Tutkimusten mukaan laihduttaminen useimmilla johtaa korkeampaan painoon vuosien saatossa kuin se, että pysyy siinä painossa jossa keho pysyy suht helposti. Ns. Biologinen paino voi olla aika eri kuin se, mitä itse haluaa.

Vierailija
8/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kesään on yli 2 kk, siinä ajassa 5 kg tekee 500 g per viikko.

Vierailija
9/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo nakki. Pari pientä ateriaa, siis oikeasti PIENTÄ, per vuorokausi ja päälle lenkkeilyä. Ei siis mitään 4km tunnissa- taapertelua vaan hölkkää. Taatusti lähtee. Ja ei, mitään legendaarista "säästöliekkiä" ei tuosta ilmesty.

Vierailija
10/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit energiansaantia. Kiloon tarvii 7000-8000 kaloria miinusta. Mieti, että laihdut 100gr kun ruokailu on 700 kcal miinuksella. Jos ruokailu on "vain" 350kcal miinuksella/pvä, laihdut 50gr. Monille sopii hitaampi mutta varmempi laihtuminen.

Vierailija
11/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 1000 cal vuorokaudessa.

Vierailija
12/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino lähtee helposti lihaksista, varsinkin normaalipainon sisällä. Vaatii liikuntaa ja riittävästi vähärasvaista proteiinia, että välttäisi tämän.

Vierailija
13/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo nakki. Pari pientä ateriaa, siis oikeasti PIENTÄ, per vuorokausi ja päälle lenkkeilyä. Ei siis mitään 4km tunnissa- taapertelua vaan hölkkää. Taatusti lähtee. Ja ei, mitään legendaarista "säästöliekkiä" ei tuosta ilmesty.

Kaikki suomalaiset pitäisi pistää säästöliekille ja myös energian kulutuksessa, niin saataisiin valtion velka maksettua.

Vierailija
14/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino lähtee helposti lihaksista, varsinkin normaalipainon sisällä. Vaatii liikuntaa ja riittävästi vähärasvaista proteiinia, että välttäisi tämän.

Pätkäpaastolla ei lähde lihaksista normaalipainossakaan, koska kasvuhormonin tuotanto lisääntyy.

Vierailija
15/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaato ja kahdesti viikossa syöt max 500 kaloria. Ja et ne muutkaan päivät mupella kaikenaikaa.

Vierailija
16/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoa ei näe vaa'alla eikä etenkään jojolaihdutusten jälkeen.Riippuu kehonkoostumuksesta.

Vierailija
17/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastolla ei lähde lihaksista normaalipainossakaan, koska kasvuhormonin tuotanto lisääntyy.

Ilman lihastreeniä lähtee millä tahansa dieetillä.

Vierailija
18/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon normaalipainoinen, hoikka edelleen mutta omaan mieleen ns ylipainoa on ehkä viitisen kiloa. Oon joskus ollut ihan hiton timmi, johon tähtään. Paino tais olla 51, pituus 162. Silloin oli stressiä, nukuin unilääkkeillä, en tosiaan syönyt tarpeeksi. Ruokavalio koostui kurkusta ja raejuustosta enimmäkseen. Ei mulla ainakaan auta mikään kohtuullinen kalorivaje ja liikunta, veikkaan että kaloreita tuli tuolloin 100-1500 joka ei tosiaan ole tarpeeksi liikkuvalle ihmiselle jolla on fyysinen duuni. 

Ei ole helppoa normaalipainoiselle jos ei ole syömishäiriöinen. 

Vierailija
19/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tavoite, mutta tarvitsisin jonkun, joka suunnittelisi minulle ruuat ja tekisi kauppalistan valmiiksi. Ei vaan jaksa, kun työ imee kaikki mehut. 

Vierailija
20/38 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pudonnut kolmessa kuukaudessa 8 kg BMI 25 -> 23. Kaloreita en jaksa laskea, mutta aloin syödä järkevästi ja jätin herkut vähemmälle. Liikuntaa varmaan noin 10 tuntia viikossa, josta ainakin puolet rankkaa (bodypumpia ja spinningiä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän