Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksut ja laineikkaat/luonnonkiharat hiukset on ärsyttävät pitkinä

Vierailija
20.03.2026 |

Jotenkin aina tiellä, liian paksut niskasta, liian kuivat, liian sitä, liian tätä...ihan yliarvostettu hiustyyppi. Koko ajan pitäisi säätää jotain tämän reuhkan kanssa, että näyttäisi ihmismäiseltä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään nätti balettinuttura ja laita se joka aamu. Näyttää siistiltä, elegantilta, naiselliselta. Ja sitten vaikka treffi-iltoina ainoastaan laitat tukan ja jätät kauniisti auki. 

Vierailija
2/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nutturaa silloin, kun ei ole suotavaa näyttää villi-ihmiseltä. Muina aikoina näytän villi-ihmiseltä.

Okei, ikää on kuusikymmentä, joten ketään ei kiinnosta, ja jos kiinnostaisi, minä en välittäisi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyenä ne vasta karmeat on. Mä leikkasin ihan superlyhyeksi muutama viikko sitten, toiselta puolelta hiukset on 1-3 cm mittaisia, toiselta 5-10 cm. Ja joka aamu herätessäni näytän siltä, kuin sähköiskun saaneet sarjakuvissa- kaikki hiukset suoraan kohti taivasta. Ei auta kuin pestä ja föönata joka aamu, ja reilusti lakkaa päälle, ei muuten taltu millään. Ja minä kun luulin että lyhyt tukka on helppo.

Vierailija
4/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyenä ne vasta karmeat on. Mä leikkasin ihan superlyhyeksi muutama viikko sitten, toiselta puolelta hiukset on 1-3 cm mittaisia, toiselta 5-10 cm. Ja joka aamu herätessäni näytän siltä, kuin sähköiskun saaneet sarjakuvissa- kaikki hiukset suoraan kohti taivasta. Ei auta kuin pestä ja föönata joka aamu, ja reilusti lakkaa päälle, ei muuten taltu millään. Ja minä kun luulin että lyhyt tukka on helppo.

Kiitos tästä muistutuksesta. Just tuskailen mun pitkän, paksun, villin, kuivan kiharan tukan kanssa, ihan mahdoton, ja ajattelin että puolet lyhyempi olisi niin paljon helpompi harjatakin ja hoitaa. Mut sit nää kiharat tosiaan sojottais varmaan vielä pahemmin, nyt sentään niiden paino ohjaa ne alaspäin. Ehkä mä en leikkaakaan näitä puolet lyhyemmäksi.

Vierailija
5/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ole onnellinen paksuista hiuksistasi ja anna niiden hulmuta vapaana!  Meikä tytöllä ohut lirutukka alun alkaen ja nyt nekin vähät hiukset lähtee pikku hiljaa ja päänahka alkaa paistaa.

Vierailija
6/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä muistutuksesta. Just tuskailen mun pitkän, paksun, villin, kuivan kiharan tukan kanssa, ihan mahdoton, ja ajattelin että puolet lyhyempi olisi niin paljon helpompi harjatakin ja hoitaa. Mut sit nää kiharat tosiaan sojottais varmaan vielä pahemmin, nyt sentään niiden paino ohjaa ne alaspäin. Ehkä mä en leikkaakaan näitä puolet lyhyemmäksi.

Minun kaverini, entinen kampaaja, puoliväkisin trimmasi minun hiukseni, jotta olisin siisti työpaikkahaastattelua varten. Leikkasi viitisentoista senttiä liikaa. Kuivuessaan hiukset vetäytyivät kiharaan ja nousivat korvien alareunaan. Pikku Heidi -kampaus ei sovi minulle ollenkaan. Aamulla yritin pelastaa tilanteen pesemällä hiukset ja ajattelemalla, että kyllä ne kuivuisivat neljänsadan kilometrin ajomatkalla lämpimässä autossa. Panin lämmittimen tuhisemaan ja huomasin, että siitä tuli vain pakkasilmaa. Ikkuna auki ei marraskuun aamuyössä ajella.

Hiukseni olivat juuri niin lyhyet, että niistä olisi saanut kiskotuksi sentin mittaisen nypykän takaraivolle. Suuri osa hiuksista olisi tietysti ollut irti ns. kehystämässä kasvoja. Joku toinen olisi sitaissut huivin tyylikkäästi hiustensa peitoksi, mutta minä olisin lähinnä näyttänyt Steve van Zandtilta pikkutakissa. Päädyin pitämään hiukseni auki. En saanut hakemaani virkaa.

Harkitse, ennen kuin leikkaat.

t. Villi-ihminen tuolta edeltä

Vierailija
7/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa hakeutua sellaiselle kampaajalle, joka osaa leikata kiharan hiuksen. Lisäksi tarvitset hoitoaineen, joka on iso osa ongelman käsittelyä. Sulla on varmasti upeat hiukset, ei kannata pilata niitä väärällä leikkauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän