Oletko poliittiselta kannaltasi enemmän oikealla vai vasemmalla?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eukös suomessakin ole kauppakeskuksia esim missä on asekauppa samassa.
Voi olla erikseen mutta tuskinpa saat jostain marketista ampuma-aseen missään ostettua.
No usassa saa sehän siinä hullua onkin.
Täälläkin oli joskus Porin Hong Kongissa aseita tarjolla kassan viereisellä seinällä, siitä olisi voinut nostaa käsiaseen kpriin ja laittaa hihnalle. Ihmettelin että näänkö painajaista vai siirtyikö Pori Usan alaisuuteen vai mitä helvettiä. En vieläkään ymmärrä miksi Honkkarissa oli aseita myynnissä. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla erikseen mutta tuskinpa saat jostain marketista ampuma-aseen missään ostettua.
Täälläkin oli joskus Porin Hong Kongissa aseita tarjolla kassan viereisellä seinällä, siitä olisi voinut nostaa käsiaseen kpriin ja laittaa hihnalle. Ihmettelin että näänkö painajaista vai siirtyikö Pori Usan alaisuuteen vai mitä helvettiä. En vieläkään ymmärrä miksi Honkkarissa oli aseita myynnissä. 🤢
Itse muistan teininä kävin gigantissa haulikoita katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuolla Honkkarissa oli hyllyn täydeltä erilaisia käsiaseita. Ei mitään metsästysaseita edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä missä viipyy talouslinjassaan vasemmistolainen muukalais/pride-vastainen puolue, se olisi hitti jota nyt tarvittaisiin ja sassiin tähän maahan, ennen kuin jäljellä on enää savuavat rauniot kokoomuksen jäljiltä.
Kyllähän yksi tuollainen puolue on, jos haluaa äänestää pienpuoluetta.
Miksi äänestäisin pienpuoluetta, ääni menisi täysin haaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuolla Honkkarissa oli hyllyn täydeltä erilaisia käsiaseita. Ei mitään metsästysaseita edes.
Liekkö on suomessa kiellettyä kuhan on kaikki tarvittavat luvat ja turvamenetelmät aseita varten? O-o että periaatteessa voisi perustaa vaikka tavintolan jossa myydään käsiaseita. Ehkä? Tietääkö joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikealla. Tietenkin. Oikealla on rehellisyys, lähimmäisenrakkaus, oikeudenmukaisuus, ihmisten kunnioitus ja käytöstavat.
Ihmisten kunnioitus ja käytöstavat eli niin kuin Purra, Vornanen, Junnila, Rydman, Halla-aho...?
😂
Parempi vaihtoehto kuin tuppurainen, li, ohisalo, antti, virta, minja koskela, yöks yöks ja vielä kerran yöks. Vastenmielisempää porukkaa saa hakea.
Joo en minäkään noota intersektionaalisia vasureita äänestäisi. Mutta ne ny on sitä pintaa, se vasurimassa ympäri Suomen politiikassa on meitä tavallisia juntteja, eikä mitään akateemisia nirppanokkapridettäjiä. Noi on ihan oma rotunsa noi ääriliberaalit vihanlietsojat.
Keskellä. Potkin yhtälailla nasseja ja vihervassareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaali vasemmalta. En koe tarvetta määräillä, miten muiden tulisi elämänsä elää. Ihmiset ennen suuryhtiöitä. Oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo.
Ja ennen kuin joku nillittää muiden taskuilla elämisestä, niin olen korkeakoulutettu hyvätuloinen lihaa syövä hetero.Muaki aina huvittaa kun nettijutuissa vasurit on aina jotain helsingin kalliossa asuvia vegaaneja muusukupuolisekoilijahippejä. 😂 Minäkin ihan tavallinen juntti, syön jauhelihaa ja ajan vanhalla toyotalla. En asu edes uusimaalla ja lähi-idän konfliktit ei vois vähempää kiinnostaa, vastustan myös islamia. Persuksihan minua aina haukutaan. En boisi persuja äänestää, siinä menisi ääni hukkaan ja kokoomuspolitiikkaan.
Olet alinta kastia vasemmistopiireissä empatiataulun mukaan. Toki äänesi ja verorahasi kelpaa mutta mitään arvostusta et tule koskaan samaan siltä porukalta. Kyllähän ne stalinin gulaggejen vartijatkin itsensä tärkeäksi tunsivat, tosin olisivat olleet vankeja nopeasti itsekin väärästä ajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaali vasemmalta. En koe tarvetta määräillä, miten muiden tulisi elämänsä elää. Ihmiset ennen suuryhtiöitä. Oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo.
Ja ennen kuin joku nillittää muiden taskuilla elämisestä, niin olen korkeakoulutettu hyvätuloinen lihaa syövä hetero.Muaki aina huvittaa kun nettijutuissa vasurit on aina jotain helsingin kalliossa asuvia vegaaneja muusukupuolisekoilijahippejä. 😂 Minäkin ihan tavallinen juntti, syön jauhelihaa ja ajan vanhalla toyotalla. En asu edes uusimaalla ja lähi-idän konfliktit ei vois vähempää kiinnostaa, vastustan myös islamia. Persuksihan minua aina haukutaan. En boisi persuja äänestää, siinä menisi ääni hukkaan ja kokoomuspolitiikkaan.
Heh, täällä toinen samanmoinen: maaseudulla asuva, lihaa syövä, bensa-Corollan omistaja, ja äänestän aina vasemmistoa.
Meitä riittää. 🤘😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä missä viipyy talouslinjassaan vasemmistolainen muukalais/pride-vastainen puolue, se olisi hitti jota nyt tarvittaisiin ja sassiin tähän maahan, ennen kuin jäljellä on enää savuavat rauniot kokoomuksen jäljiltä.
Minulle kelpaisi joku oikea vihreä puolue tuon nykyisen sateenkaaripuolueen sijaan. Vihreät on pilanneet vihreät.
Huvittava sinänsä ne sateenkaari ihmiset on vähemmistö siinä puolueessa.
Jep, ja oikeastaan ainut vanhan liiton vihreä joka on jäljellä on Haavisto, kun on sateenkaarisuojaväri. Pekankaan mielipiteet kun eivät oikein ole nyky-Vihreissä kaikilta osin ns salonkikelpoisia.
Haavisto on homo setämies muttei setamies.
Man ser inte livet som höger - vänster. Man ser livet som något praktiskt. Jag behöver ingen politisk förmyndare som på begäran och mot avgift berättar vad man får och inte får göra. Gör man utan tillstånd blir det straff.
Jag vill se en återgång till att följa Finlands lag. I den är karteller, däribland politiska karteller, helt förbjudna. En första riksdag som under min livstid skulle jobba för Finland och inte någon intressegrupp skulle verkligen vara välkommen.
Utgångspunkten måste vara den att en finsk medborgare klarar sig själv. Endast de som inte fyller utgångspunkten bör hjälpas. Allt politiskt styrande av människors val måste stoppas. Människan kan själv, med egna pengar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousasioissa vasemmalle kallellaan. En kuitenkaan mikään kommunisti. Isänmaan asialla olen ja vastustan holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa ja woketusta. Suomi on meidän suomalaisten kotimaa ja perusarvot kunniaan. Koti, uskonto, isänmaa.
Yhdyn tähän 99%sti. Olisipa vasemmistopuolue joka vastustaa genderöintiä ja kansainvälisyyttä.
Sinimusta Liike (Sml) on taloudellisesti vasemmistolainen[1], mutta konservatiiivinen ja vastustaa maahammuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Oikealla. Tietenkin. Oikealla on rehellisyys, lähimmäisenrakkaus, oikeudenmukaisuus, ihmisten kunnioitus ja käytöstavat.
Taitaa olla niin äärioikealla, ettei osu mun näkökenttään.
Vierailija kirjoitti:
Talousasioissa vasemmalle kallellaan. En kuitenkaan mikään kommunisti. Isänmaan asialla olen ja vastustan holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa ja woketusta. Suomi on meidän suomalaisten kotimaa ja perusarvot kunniaan. Koti, uskonto, isänmaa.
Miksi uskonto? Sehän on oma asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitettu.
Persulla meni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalla tietysti. Ymmärrän, miten hyvä yhteiskunta rakentuu ja tasa-arvo, ihmisoikeudet toteutuvat.
Vasemmisto ei ymmärrä miten yhteiskunta toimii. Ei voi olla niin että osa käy töissä ja maksaa veroja yhteiseen kassaan, josta osa vain nostaa itselleen ja valittaa, röyhkeimmät on myös viemässä maksajilta julkiset verovaroin ylläpitämiä palveluja.
Sinä et ymmärrä miten vasemmisto toimii.
Kun olin nuori, olin naiivi. Huonot kokemukset poistivat naiiviuden ja tekivät minusta sen minkä minä olen nyt - eli peisetin. Äänestin persuja viime vaaleissa.
Maailmassa, jossa vielä lähes kaikille ja muillekin kuin koulufiksuille oli töitä ja palkalla eli kohtuullisesti, olin oikeistolainen. Tässä jatkuvasti kasvavien tuloerojen, syrjäytymisen, riistämisen ja ryöstämisen maailmassa olen vasemmistolainen. Oikeistolainen kapitalismi palvelee koko ajan pienenevän ihmisjoukon etua.