Kuopiosta on tulossa kovaa vauhtia Suomen vetovoimaisin paikka. Kauankohan kestää, että sekin menee pilalle nistien toimesta?
Tampere on vielä 1, mutta siellä on samat ongelmat kuin Helsingissä ja vetovoima laskee. Kuopiossa on vielä tällä hetkellä rauhallista ja se vetää nyt varsinkin lapsiperheitä. PK-seudun kaupungit ovat romahtaneet isojen kaupunkien pohjalle ja harva perheellinen haluaa enää asua siellä.
https://reptrust.com/tampere-on-edelleen-suomen-vetovoimaisin-kaupunki-…
Kuopio saa tutkimuksessa erityisen korkeat arvosanat osa-alueilla yhteisö ja turvallisuus. Yhteisö-ulottuvuus kuvastaa mielikuvaa siitä, että alueella asuu mukavia ihmisiä ja asukkaat voivat hyvin. Turvallisuus-osa-alue taas kertoo siitä, kuinka viihtyisänä ja turvallisena alue nähdään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
PK-seutu kiinnostaa lähinnä nuoria aikuisia joille päihteet on se juttu.
Ehkä lähipiirissäsi, täällä nuoria kiinnostaa ihan eri asiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä? Asun Helsingissä ja ei tarvitse kun katsoa ikkunasta pihalle niin näkee miksi ihmiset ovat tänne muuttaneet. Nistejä on joka paikassa. Itse haluan muuttaa pois tämän vuoksi.
Kuopio on liian kaukana sivistyksestä. Tampere tai Jyväskylä äärilaidoilla.
Kuopio on mahtava kaupunki, sen mitä siellä olen käynyt. Viimeksi kävin käytiin koiran kanssa puijolla lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Missä se sivistys sijaitsee? T:kiinnostunut
Hyvä uutinen Kuopiolle, asuntojen hinnat eivät laske yhtä rajusti kuin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malmilla.
Joo, ei ole vihvassut vielä saaneet pilattua Kuopiota ja sehän se risookin ankarasti joitakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä? Asun Helsingissä ja ei tarvitse kun katsoa ikkunasta pihalle niin näkee miksi ihmiset ovat tänne muuttaneet. Nistejä on joka paikassa. Itse haluan muuttaa pois tämän vuoksi.
Aika ghetossa ilmeisesti lymyilet. Meidän ikkunasta näkyy puisto ja ihan tavallisia ihmisiä.
Päästä kehitysmaa luoksesi niin alueesi muuttuu kehitysmaaksi.
Kalakukon sisällä kohta huumekätköt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malmilla.
Suomi on siis menetetty..
Turkuhan tuossa listassa oli todellinen nousija?
Vierailija kirjoitti:
Kalakukon sisällä kohta huumekätköt.
Ovelaa, sinne ei hesuli huumekyttä älyä katsoa...
Opiskelin Kuopiossa. En edes harkinnut jääväni vaan aktiivisesti töihin muualle. Liian spedemäinen huumori siellä minulle ja rasituin savolaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ghetossa ilmeisesti lymyilet. Meidän ikkunasta näkyy puisto ja ihan tavallisia ihmisiä.
Ghettoa nämä Pohjois-Helsingin lähiöt kieltämättä on, mutta pahinta on kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki oli viimeisenä listalla.
Kaupunki,jonne joskus muinoin tultiin muualta suomesta,nyt virta on kehitysmaista ja paluuvirta muualle suomeen kantiksilla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin Kuopiossa. En edes harkinnut jääväni vaan aktiivisesti töihin muualle. Liian spedemäinen huumori siellä minulle ja rasituin savolaisista.
Tuo estää myös minua muuttamasta täältä Helsigistä Kuopioon, vaikka rauhallisempi alue kiinnostaisikin. Taidan etsiä uuden kotini jostain pienemmästä Uudenmaan kaupungista.