Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haudanhiljaiset naapurit ovat pelottavia

Vierailija
19.03.2026 |

Ei minkäänlaista elonmerkkiä. Ei kuulu puhetta, ei kolinaa, ei yskimistä, ei pierua, ei vedenlaskuääntä... ? Mitä ne tekevät? Makaavat hiljaa peiton alla ja paskovat alleen?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaiset naapurit on parhaita🙂 itse asun samankaltaisessa kerrostalossa, naapurit rauhallisia, hiljaisia, ääniä kuuluu mutta ei mitään radikaalia ja yöllä saa nukkua rauhassa 😊

Vierailija
22/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuun korvessa kävi lomailemassa hollantilainen seurue,niitä pelotti se äänettömyys ja lähtivät ennen aikojaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikeastaan aika pelottavaa koska sitten kun tulee uusi naapuri ja kaikki äänet kuuluu seinän läpi niin ajattelee että mitähän meiltä on tuonne kuulunut.

Vierailija
24/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pelottavaa siinä on? Ole kiitollinen. Meillä vanhempia ihmisiä talossa paljon ja jonkun nuoremman juhlat ehkä kerran 5 vuodessa.

Nää haluaa varmaan että naapurit riehuu, vetää huumeita ja alkoa ja pistää joka yö kämppänsä pskaksi naapureiden mieliksi 😂😂😂😅😅😅

Vierailija
25/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa neukkukuutio-elämältä. OKT:ssa tuollaista ei edes viitsi miettiä.

Keskiverto omakotitalossa kuuluu naapurien jutustelut pihoilta, mopot ja sirkkelit ja ruohonleikkurit pärisee aamusta iltaan ja joka puolella tuijottaa ikkunoista joku. Itse asun hyvässä yhtiössä kerrostalossa jossa on paksut seinät ja hiirenhiljaista, suurinta osaa naapureista en edes tunne tai näe koskaan. Nautin!

Mitkä talot on näitä paksuseinäisiä ja hiljaisia? Olen itse asunut eri aikakausien kerrostaloissa 1950l. 2010-luvulle ja ihan kaikissa on naapurien äänet kuuluneet aivan selvästi läpi joko seinistä tai lattiasta. Toki tuo riippuu myös naapureista, jos on paljon lapsiperheitä tai bilettäviä nuoria talossa ei varmasti ole hiljaista.

Vierailija
26/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun lukee näitä näitä kolhoositalojen juttuja niin ihmettelee, että miten kukaan aikuinen ihminen alistuu sellaiseen. Mutta toisaalta kaikilla ei ole rahaa oikeaan kotiin, jos on esim. sössinyt luottotietonsa. 

Vierailija
27/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset hiirinaapurit koska vaan mieluummin kuin mölyapinat!

Vierailija
28/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä kuulu naapurista yhtään mitään , vaikka yöllä pesisi pyykkiä, tekisi smootieta tai imuroisi. Sen verran jykevä kivitalo. . Ja se on pelkästään hyvä asia.

Vierailija
29/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa neukkukuutio-elämältä. OKT:ssa tuollaista ei edes viitsi miettiä.

Niin, neukkukuutioissa on hiljaista kun kaltaisesi mölyäjät riehuvat pihoillaan. 

Vierailija
30/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun lukee näitä näitä kolhoositalojen juttuja niin ihmettelee, että miten kukaan aikuinen ihminen alistuu sellaiseen. Mutta toisaalta kaikilla ei ole rahaa oikeaan kotiin, jos on esim. sössinyt luottotietonsa. 

Siellä melussa sinä säälimys mietit, kuinka rankkaa on alistua asumaan hiljaisen naapurin kanssa. Hah. 

Vierailija
31/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole hyvä mikään...liian hiljaiset naapurit, voi hyvänen...

Vierailija
32/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla puolikin vuotta kuolleena joku vanhus, ennen kuin postinjakaja epäilee tilannetta. Onneksi huumepiireissä huomataan heti, jos ostaja tai myyjä on heikossa hapessa. Naapurin 20-vuotias poika kuoli huumeisiin, mutta onneksi myyjä huomasi heti.

Vierailija
33/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä melussa sinä säälimys mietit, kuinka rankkaa on alistua asumaan hiljaisen naapurin kanssa. Hah. 

Täällä saa kuulua elämisen ääniä! Saa käydä suihkussa kun tulee iltavuorosta, eikä tarvitse mennä paskaisena petiin. Saati jättää vessaa vetämättä yön ajaksi 🤮 eikä tarvitse herätä siihen kun naapuri alkaa poraamaan seinäntakana lauantaina klo 6:01, mutta itse saa huudattaa rokkia vaikka klo 4 aamulla, eikä mikään isännöitsijä tule antamaan varoituksia 🙂

Vierailija
34/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan, kun on sopivasti elämän ääniä. Ei tule yksinäistä. Muuten en kyllä sekaannu naapurustoon millään tavalla. En ole kiinnostunut sellaisesta.

Kivaa päivää kaikille.

Vierailija
35/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa kuulua elämisen ääniä! Saa käydä suihkussa kun tulee iltavuorosta, eikä tarvitse mennä paskaisena petiin. Saati jättää vessaa vetämättä yön ajaksi 🤮 eikä tarvitse herätä siihen kun naapuri alkaa poraamaan seinäntakana lauantaina klo 6:01, mutta itse saa huudattaa rokkia vaikka klo 4 aamulla, eikä mikään isännöitsijä tule antamaan varoituksia 🙂

Kerrostaloissa saa vetää vessan yöllä, paitsi sinä tietysti olet valittanut asiasta isännöitsijälle, kun naapurisi on toiminut niin. 

36/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä olen se hiljainen ja minulle on sanottu, että olenkohan edes elossa. 

niin ai mitäkö teen? Katson televisiota kuulokkeilla, jotta se ei häiritse naapureita ja koska suomi leffoissa ja sarjoissa on niin kökkö äänen laatu, että on vähän pakko, jos haluaa saada selvää mitä siinä sanotaan.

osaan käydä tarpeillani äänettömästi minun ei tarvitse tiedottaa koko talolle jos olen kakalla tai pissalla.

kävelen hiljaa ja varsinkin öisin saatan jopa hiipiä.

kaappien ja huoneiden ovet laitan varovasti ja hiljaa kiinni . myös asuntoni oven laitan hiljaa kiinni, koska agresiivinen paukuttaminen voi rikkoa oven lukon kielen ajan mittaan. olen kyllä huomannut, että seinä naapurini paiskaa kaikki mahdolliset ovet ja kävelee asunnossaan öisin tamppaamalla.

kokeilkaa edes joskus laittaa se ovi rauhallisesti kiinni.

kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, kokkaamisesta ei lähde melua , minun ei tarvitse kolistella pannuja.

pesen pyykkiä ja minulla on tossut koneen alla ja kone on hiljainen.

pyrin siihen, ettei elämäni äänet kuulu naapuriin varsinkaan öisin en silloin vedä Vessaa tai käy suihkussa tai kokkaa.

kävisin suihkussa vain jos töiden jälkeen olisi pakko tai jos olisi vatsatauti.

nälän iskiessä yöllä syön leipää ja hiljaisia ruokia .

ottakaa mallia minusta jos kaikki eläisi kuon minä ja joo olen autistinen niin ei kukaan pysty samaan, mutta jos pystyisi valituksia ei tulisi koskaan  ja kaikki voisivat nukkua.

muuttakaa möly apinat omakotitaloon ! koirenne kanssa.

kerrostalo ei ole mikään meluapina kerho jos kaikki meluaa miten lystää niin kukaan ei saa rauhaa mutta jos kaikki eläisi vähän tavallista enemmän muita ajatellen niin kaikilla olisi hyvä olla.

lapset tietysti eri asia, koska ne on lapsia eikä vielä ymmärrä tai osaa, mutta aikuiset kerrostalossa.

ei yhteiskunta pyöri niin, että kaikki ajattelee vain itseään ja omia oikeuksiaan 

Äänieristykset on myös keksitty, kaiken ratkaisu ei tarvitse olla se että pystyynkuolee pissaääniään miettiessä kuten sinä! :D

Kerrostaloihin ei oikein saa asennella omin päin sellaisia stanan itsekäs uuvatti

Vierailija
37/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole hyvä. Olisiko metelöivät naapurit parempia? Kaikesta sitä valitetaankin.

Vierailija
38/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea ei ole vielä täytetty rikkaammaalla kulttuurilla?

Vierailija
39/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut tarkkana asuinympäristössä suhteen, ap. Kuinka teet sen? Istut päivät pitkät jakkaralla keskellä kalustamattoman huoneesi lattiaa kuuntelemassa ääniä, joita ei kuulu oman hengityksesi kaikua lukuunottamatta?

Vierailija
40/41 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut tarkkana asuinympäristössä suhteen, ap. Kuinka teet sen? Istut päivät pitkät jakkaralla keskellä kalustamattoman huoneesi lattiaa kuuntelemassa ääniä, joita ei kuulu oman hengityksesi kaikua lukuunottamatta?

Kasarmikämpissä tosiaan elelee kaikkia sekopäitä, joilla ei ole töitä tai anneta lainaa pankista. Yleensä siihen on joku syy jos ei voi asua omassa kodissa, kuten aikuiset.