Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaverille kertoa, ettei hän osaa laulaa?

Vierailija
19.03.2026 |

Kyse on sellaisesta ihmisestä, joka ei jostain syystä huomaa lainkaan että hän laulaa ihan nuotin vierestä, vaikka kaikki muut kuulee sen kyllä. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan eniten sitä ettei se kuulu minulle eikä muille pätkään osaako joku laulaa. Se kyllä ärsyttää nykyisin suunnattomasti vaatimus täydellisyydestä. Musiikissa on kyse asenteesta ja tunteesta, eikä siitä että kaikki menee nuotilleen tismalleen oikein. 

Vierailija
22/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kertoa? En minäkään osaa laulaa ja silti laulelen välillä omaksi ilokseni ja pitäisin aika epäkohteliaana tyyppiä, joka kokee tarvetta tätä korostaa.

En myöskään osaa juosta hyvällä tekniikalla ja silti juoksen tavoitteellisesti ja käyn harrastelijana juoksukisoissa. Ei aina tarvitse olla erityisen hyvä tehdäkseen asioita, jotka tuo hyvää mieltä. Eikä sellaiset ihmiset ole miellyttäviä, jotka kokevat tarvetta tällaisista huomautella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä alarvoista paskaa....💩💩💩💩💩💩

Vierailija
24/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on esimerkiksi pyrkimässä kuoroon tai suunnittelee ammattilaulajan uraa, voi laulutaidon puutteesta sanoa suoraan, mutta ystävällisesti. Jos kaveri ei tee sen pahempaa kuin laulaa kaikille tarkoitettuja yhteislauluja, tai muuta sellaista jossa laulutaidon taso ei ole mitenkään ratkaisevaa, niin silloin on turha sanoa mitään. Kukaan meistä ei ole täydellinen, kaveri laulaa väärin mutta sinä teet jotain ihan muuta päin honkia.

Vierailija
25/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. On sulla ongelma.... vieläpä täältä kysyt neuvoa.   Ymmärrätkö  oman tyhmyytesi????   🤭🤭🤭🤭

Vierailija
26/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi  on käynyt koulua jossa pidettiin laulukokeita, ja todennäköisesti saanut vitosen tai kutosen todistukseen, hän tietää tasan tarkkaan ettei osaa laulaa.  Jos vaikuttaa siltä ettei hän tiedä, niin todennäköisesti hän vain ajattelee, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Itse olen viitosen laulaja joka laulaa kaikki yhteislaulut ihan huolettomasti väärin, kuoroon ymmärrän kyllä olla pyrkimättä.

Vierailija
27/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. On sulla ongelma.... vieläpä täältä kysyt neuvoa.   Ymmärrätkö  oman tyhmyytesi????   🤭🤭🤭🤭

Vain sivistymätön hölmö tämmöstä kyselee. 😝

Vierailija
28/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri on esimerkiksi pyrkimässä kuoroon tai suunnittelee ammattilaulajan uraa, voi laulutaidon puutteesta sanoa suoraan, mutta ystävällisesti. Jos kaveri ei tee sen pahempaa kuin laulaa kaikille tarkoitettuja yhteislauluja, tai muuta sellaista jossa laulutaidon taso ei ole mitenkään ratkaisevaa, niin silloin on turha sanoa mitään. Kukaan meistä ei ole täydellinen, kaveri laulaa väärin mutta sinä teet jotain ihan muuta päin honkia.

Kyllä ne siellä kuorossa sanoo onko tarpeeksi hyvä mukaan vai ei. Ystävän ei pidä lannistaa toisen haaveita.

Vierailija
29/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laulan ja maalaan vaikka en ole taitava niissä. Se on vaan mukavaa touhua.

Vierailija
30/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverisi laulelee omaksi ilokseen, niin miksi pilata sitä. Ehkä hän on tietoinen ettei ole tangokuningas kuitenkaan. Minulle ystävä sanoi että toinen ystävä laulaa niin ihanasti (ammattimuusikko),  ettei välitä kuunnella minun laulamistani ollenkaan.  

Mun veli on ammattimuusikko. Saanut musiikista elantonsa 21 vuotiaasta alkaen.

Hän tykkää käydä karaokeissa jne kun sanoo mikä on sen parempaa, kun ihminen nauttii laulamisesta. Oo hiljaa

Vierailija
31/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa kaveri laulaa, millä tavalle se häiritsee  sinua.

Jos vaikka laulatte yhdessä karaokea tms. niin ymmärrän kyllä että ärsyttää, jos kaveri kailottaa täysillä nuotin vierestä kun voisi vaan yrittää hiljaisemmin komppailla sinun (ja muiden) laulua. 

Itse kyllä ajattelen, että varsinkin jos kehuskelen muille ihmisille "taidostani" tms. niin haluaisin että ystävä (ystävällisesti) palauttaa maan pinnalle. Ihminen on välillä aika sokea itselleen ja ystävät voivat olla lempein peili. Joltain muulta palautteen jossain vaiheessa aivan varmasti saa ja silloin viesti oi olla paljon tylympi. 

Vierailija
32/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka laulatte yhdessä karaokea tms. niin ymmärrän kyllä että ärsyttää, jos kaveri kailottaa täysillä nuotin vierestä kun voisi vaan yrittää hiljaisemmin komppailla sinun (ja muiden) laulua. 

Itse kyllä ajattelen, että varsinkin jos kehuskelen muille ihmisille "taidostani" tms. niin haluaisin että ystävä (ystävällisesti) palauttaa maan pinnalle. Ihminen on välillä aika sokea itselleen ja ystävät voivat olla lempein peili. Joltain muulta palautteen jossain vaiheessa aivan varmasti saa ja silloin viesti oi olla paljon tylympi. 

Älä kehuskele itseäsi. Miksi pitää palauttaa maanpinnalle? Jos omasta mielestäsi olet hyvä, niin sitten olet. Mitä väliä mitä muut ajattelee.

Vierailija
33/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänelle pitäisi kertoa asiasta? Anna kaverin laulaa sydämensä kyllyydestä. Sentään uskaltaa. 

Vierailija
34/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni huonosti laulava on tehnyt uran laulajana

Vierailija
35/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kehuskele itseäsi. Miksi pitää palauttaa maanpinnalle? Jos omasta mielestäsi olet hyvä, niin sitten olet. Mitä väliä mitä muut ajattelee.

Ei nuotin vierestä laulava ole hyvä laulaja vaikka olisi itse mitä mieltä tahansa. 

Voin visioida vaikka sellaisen tilanteen, että apn kaveri kehuskelee, kuinka kun hän laulaa karaokea meno on niin hyvä, että  kaikki aivan villiintyvät laulamaan mukana. Todellisuudessa olen ainakin itse huomannut sellaisen, että yleisö yrittää laulaa päälle, mieluummin kuuntelee omaa ääntään eikä surkeaa laulajaa. Tosi hyviä laulajia hiljennytään kuuntelemaan. 

Enkä tarkoita, että karaokea saa laulaa vaan hyvät laulajat. Silloin kun joudun tilanteeseen, yritän valita juuri sellaisen biisin, jossa porukka laulaa mukana, kun tiedän ettei omat laulun lahjat ole kummoiset. 

No ap tuntee kaverinsa, eihän varmaan tätä miettisi, jos tietäisi että kaveri on sellainen jota ei muiden mielipiteet kiinnosta lainkaan. 

Vierailija
36/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuotin vierestä laulava ole hyvä laulaja vaikka olisi itse mitä mieltä tahansa. 

Voin visioida vaikka sellaisen tilanteen, että apn kaveri kehuskelee, kuinka kun hän laulaa karaokea meno on niin hyvä, että  kaikki aivan villiintyvät laulamaan mukana. Todellisuudessa olen ainakin itse huomannut sellaisen, että yleisö yrittää laulaa päälle, mieluummin kuuntelee omaa ääntään eikä surkeaa laulajaa. Tosi hyviä laulajia hiljennytään kuuntelemaan. 

Enkä tarkoita, että karaokea saa laulaa vaan hyvät laulajat. Silloin kun joudun tilanteeseen, yritän valita juuri sellaisen biisin, jossa porukka laulaa mukana, kun tiedän ettei omat laulun lahjat ole kummoiset. 

No ap tuntee kaverinsa, eihän varmaan tätä miettisi, jos tietäisi että kaveri on sellainen jota ei muiden mielipiteet kiinnosta lainkaan. 

Karaoke on just mukavaa, kun ei tarvitse osata laulaa eikä pidä miettiä osaanko nyt laulaa. Siellä pidetään hauskaa.

Vierailija
37/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta täytyy vielä tehdä? Tämä kun on ollut täällä monta kertaa aiemminkin, minkä lisäksi sama on ollut Jodelissakin. 

Vierailija
38/42 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siltikin voi pyrkiä kuoroon ja voi suunnitella ammattilaulajan uraa. Muistetaan nyt, että laulutaito on myös pitkälti kuulijasta kiinni. Jollakin laulajalla voi olla erikoinen ääni, josta esim. ap ei tykkää. Silti se se laulaja voi todellakin osata laulaa. 

Törmäsin hiljattain väitteeseen, ettei Pate Mustajärvi osannut laulaa. Kyllä todella osasi, väittäjä ei vain hänen äänestään pitänyt. Nämä ovat kaksi eri asiaa ja voi olla, että aloittajan kaverikin osaa laulaa, mutta ap ei ymmärrä sitä. 

Vierailija
39/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siltikin voi pyrkiä kuoroon ja voi suunnitella ammattilaulajan uraa. Muistetaan nyt, että laulutaito on myös pitkälti kuulijasta kiinni. Jollakin laulajalla voi olla erikoinen ääni, josta esim. ap ei tykkää. Silti se se laulaja voi todellakin osata laulaa. 

Törmäsin hiljattain väitteeseen, ettei Pate Mustajärvi osannut laulaa. Kyllä todella osasi, väittäjä ei vain hänen äänestään pitänyt. Nämä ovat kaksi eri asiaa ja voi olla, että aloittajan kaverikin osaa laulaa, mutta ap ei ymmärrä sitä. 

Nuotin vierestä hoilottava ihminen ei osaa laulaa, vaikka hänen äänensä olisi kuin enkelin ja hänen lauluaan olisi ilo kuulla. 

Vierailija
40/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverisi laulelee omaksi ilokseen, niin miksi pilata sitä. Ehkä hän on tietoinen ettei ole tangokuningas kuitenkaan. Minulle ystävä sanoi että toinen ystävä laulaa niin ihanasti (ammattimuusikko),  ettei välitä kuunnella minun laulamistani ollenkaan.  

Tuossa huomaa että ystävä itse ei ilmeisesti laula? Eli täysin katteettomasti rinnastaa jotenkin itsensä kuuntelijana parempaan. Melko yleistä laulamista harrastamattomilla ja ehkä paremmillakin.

Moniko kokee yhtä selvästi samoin jos joku tuttu juoksee tai on vaikka taitoluistelija? Tai vaikka kokisi, kommentoiko yhtä tylysti?

"Sori, ei tee vaikutusta kun tunnen Kiira Korven." "Usain Bolt juoksee paremmin."

Millä ajalla tuttujen pitäisi treenata ammattilaisten tavoin jotta kelpaisivat esittelemään taitojaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi