Miettikää kuinka paljon ootte kohdanneet ohmisiä, joita ei enää edes ole
Tänään on mun päivän teemana ollu viikatemies, ei ole minun valintani, mutta kaveri alkoi puhua keitä taas on kuollut. Aloin nyt oikein miettiä että miten paljon sitä onkin kuullut lapsesta allaen että kuka on taas kuollut ja miten, vaikkei niit ihmisiä ole tuntenut, niin jotkut on olleet tuttuja naamoja, sitten ne vain lakkaavat ilmestymästä minnekään, ja yhtäkkiä on kulunut jo vuosikymmeniä ettei niitä ihmisiä enää ole efes muistanut, mutta yhtäkkiä jonkun olemus palaakin mieleen, ja tulee omituinrn olo kun semmoista ihmistä ei enää missään ole olemassa, mutta joskus se tällä planeetalla käväisi ja sen näin. Itse kun asun pikkukaupungissa niin naamat tuntee jotka kuuluvat katukuvaan, sitten yhtäkkiä kuuleekin että tiettyä naamaa ei enää ikinä näe, on se vaan jännä juttu, melankolista.
Kaikki vain käyvät täällä kääntymässä, jättävät jälkensä jollainlailla yhteisöön ja sitten häviävät yhtäkkiä pois ja vuosien päästä on se naama unohdettu katukuvasta. Kuinkahan monta ihmistä en enää muista, jotka ennen kuului "näkymääni", mutta jotka on kuolleet enkä enää edes muista. Jostain muiden puheistahan sitä saattaa yhtäkkiä muistaa ihmisen, jota ei enää muistanut. On tämä elämä outoa kun välillä miettii.
Kommentit (42)
En käsitä miten ihmeessä joku aloittaa täällä keskustelun aiheesta, jota on tullut mietittyä paljonkin viimeaikoina. Näköjään meitä on muitakin enkä ole ainoa.
Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän on hautajaisia ristiäisten ja muiden juhlien sijaan.
Ajatelkaa, kuinka moni on ollut osasyyllisenä jonkun kuolemaan tapahtumien ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, kuinka moni on ollut osasyyllisenä jonkun kuolemaan tapahtumien ketjussa.
Täähän se ois. Ja valtaosa ei saa koskaan tietää sitä. Tai ei muuten ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän on hautajaisia ristiäisten ja muiden juhlien sijaan.
Tai miten pikavauhtia aika kulkee sen jälkeen kun on yli 30. Nelikymppisenä sitä herää, että puolet elämästä on kohta eletty eikä enää nuorruta.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miten pikavauhtia aika kulkee sen jälkeen kun on yli 30. Nelikymppisenä sitä herää, että puolet elämästä on kohta eletty eikä enää nuorruta.
Jotenkin niin lopullista ettei halua edes ajatella sitä.
Miten ihmiset uskaltavat tehdä itsemurhia. Minulle se on pelottava ajatus.
Mistä tiedätte, että elätte elätte esim. 80-vuotiaiksi? Jos kuolette aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 60 v ja nyt tajuaa, että lähtö voi periaatteessa tulla milloin vain. Olen tehnyt kuolinsiivouksen jo ja tarkoitus on yksinkertaistaa asioita vielä lisää ettei lapsilla olisi niin työlästä kun aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla osasyyllisenä?
Vierailija kirjoitti:
Terveys paskana? Ei jaksa enää. Miksi esität tyhmää?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanotaan että raukkamainen teko. Oikeesti on rohkeinta mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kyllä. Ei tarvitse esittää tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 60 v ja nyt tajuaa, että lähtö voi periaatteessa tulla milloin vain. Olen tehnyt kuolinsiivouksen jo ja tarkoitus on yksinkertaistaa asioita vielä lisää ettei lapsilla olisi niin työlästä kun aika jättää.
Ai kamala! Eikö tunnu pahalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä eikä tarvitse alkaa heti haukkumaan. Ei sitten, jos et halua antaa esimerkkejä tai avata ajatuksiasi sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveys paskana? Ei jaksa enää. Miksi esität tyhmää?
Ei kaikilla heillä ole ollut terveys paskana. Mene muualle jankkaamaan tyhmyydestä kun tässä haetaan keskustelua ja muiden ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä eikä tarvitse alkaa heti haukkumaan. Ei sitten, jos et halua antaa esimerkkejä tai avata ajatuksiasi sen enempää.
Tiedät kyllä, kun ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kyllä, kun ajattelet.
Kyllä tiedän, mutta olisit voinut avata ajatuksiasi syvemmälle. Ehkä et itse kykene ajattelemaan, kun et kykene keskusteluun asiasta. Näkemiin!
Onhan se.