Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anniina Valtonen "en ole nainen jos en pysty saamaan lapsia"

Vierailija
19.03.2026 |

Mielestäni aika idioottimainen tuo hokemansa "En ole nainen jos.." jota toisti Sanna Ukkolalle. Oikeestiko on noin yksinkertaisia ihmisiä jotka ajattelee noin? Ja miksi niitä pitäisi nähdä julkisuudessa aivopieruineen. Ihan kuin naisena olo olisi joku arvonimi tai riistettävä titteli mikä on ansaittava porsimalla.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista ja avointa sanoa niin. Kertoi myös että oli kehottanut puolisoaan hakemaan toisen naisen jos haluaa lapsen eikä heillä onnistu.

Puoliso oli asiassa optimisti, vaikka on muuten pessimistisempi kuin Anniina. Lisäksi Anniina kertoi, että vuosien lapsettomuushoidot veivät häneltä itseltään optimismia. Pelkäsi epäonnistuvansa.

Vierailija
22/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainenhan tuo on, toivottavasti ei lapset peri ainakaan sen nenää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin hänen haastattelunsa ja noin hän sanoi. Kyllä siitä silti kovasti välittyi se että nuo olivat yksiä hänen monia tuntemuksiaan pitkän yrittämisen ja epätoivon keskellä eikä niin että hän ajattelisi että lapsettomat naiset eivät olisi naisia. Päinvastoin, minusta on hienoa että hän noin avoimesti puhuu noinkin herkästä aiheesta.

Vierailija
24/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi vetää johtopäätöksen, mitä hän ajattelee lapsettomista naisista. En oikein arvosta.

Vierailija
25/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat perhe asiat ihmiset vois pitää omana tietonaan eikä kailottaa jokaisessa lehdessä ja mediassa.

Olis ihan fiksua ja suotavaa..

Vierailija
26/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vain peniksellinen nainen on oikea nainen. 

Vierailija
27/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että lapsia synnyttänyt ja kasvattanut on arvokkaampi naisena. Mitä sitä tosisioita kiistämään.

Mikä hänestä tekee arvokkaamman? Toki ihmislaji olisi kuollut mahdollisesti sukupuuttoon ilman synnyttäneitä naisia. Mutta 2020 luvun maailmassa (tai vaikka vain telluksella) on useampi miljardi  erilaista tapaa olla ja elää naisena, ikäänkuin se miten hän on ja elää naisena olisi kiinni  vain siitä onko hän (nainen) saanut lapsia vai ei

Uskovainen mies

Vierailija
28/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että lapsia synnyttänyt ja kasvattanut on arvokkaampi naisena. Mitä sitä tosisioita kiistämään.

Inselit löytävät tiensä jokaiseen ketjuun ja paras sellainen, jossa naisia voivat haukkua.

Vierailija
29/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voi vetää johtopäätöksen, mitä hän ajattelee lapsettomista naisista. En oikein arvosta.

Ei siitä sellaista johtopäätöstä mun mielestä voi vetää, ihan itsestään ja omasta pettymyksestä omaa kehoaan kohtaan puhui. 

Vierailija
30/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nyt on se asia mikä erottaa miehen ja naisen. 

Vierailija
31/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin oon nainen :D aina ollut ja aina tuntenut olevani, vaikkei lapsia olekaan. :) ei oo mulla naiseus siitä kiinni, mutta ehkä jollain toisella on. 

Jotkut ovat myös miehekkäämpiä naisia :D

Vierailija
32/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hänestä tekee arvokkaamman? Toki ihmislaji olisi kuollut mahdollisesti sukupuuttoon ilman synnyttäneitä naisia. Mutta 2020 luvun maailmassa (tai vaikka vain telluksella) on useampi miljardi  erilaista tapaa olla ja elää naisena, ikäänkuin se miten hän on ja elää naisena olisi kiinni  vain siitä onko hän (nainen) saanut lapsia vai ei

Uskovainen mies

"Mahdollisesti" 😂 Meinaatko että on vaihtoehtoisia tapoja? 

Vierailija
33/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse porsia mutta jos ei ole kohtua niin ei ole nainen yhtään se nenempää kuin minäkään en muutu presidentiksi laittamalla keltaisen huivin kaulaan

Ja sinähän et sitä tiedä onko naisella sitä kohtua vai ei. Se ei näy ulospäin, toisin kuin se että sinä olet sukurutsauksen lopputulos. 

Vierailija
34/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin oon nainen :D aina ollut ja aina tuntenut olevani, vaikkei lapsia olekaan. :) ei oo mulla naiseus siitä kiinni, mutta ehkä jollain toisella on. 

Jotkut ovat myös miehekkäämpiä naisia :D

No millä tavalla eroat miehestä joka päättää olla ja pukeutua kuin nainen? 

Loppujen lopuksi synnyttäminen on se ainoa asia joka erottaa esimerkiksi transnaisen ja naisen. 

Vierailija
35/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toteaa joku lapseton, sinkku peräkammarinpoika :D

Vierailija
36/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Mahdollisesti

Vierailija
37/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään ap kovin älykkäältä vaikuta. Röhröh? 

Vierailija
38/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista miten kaikki empatia lapsettomia kohtaan tuntuu katoavan joiltakin lapsettomuudesta itse kärsineiltä sen jälkeen kun itse on sen lapsen saanut. Siitähän tuollainen kommentti toki kertoo - vai miltä itsestä olisi lapsettomuuden aikana tuntunut kuulla lapsen saaneelta tuollaista

Vierailija
39/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

"Mahdollisesti" 😂 Meinaatko että on vaihtoehtoisia tapoja? 

Vaihtoehtoista todellisuutta ei. Siitä olen varmempi, että jos synnyttäminen olisi ollut meidän miesten osa ja naiset olisivat olleet siittäjien osassa, niin olisimme kuolleet jo aikaa sitten sukupuuttoon. Liian harva mies olisi kestänyt synnytyskipuja ja polttoja ja kaikkea hormonien toimintaa, mitä raskauteen ja synnyttämiseen liittyy. Puhumattakaan sitä, minkä ihan liian moni nainen on joutunut kokemaan synnyttämisen jälkeen.

Uskovainen mies

Vierailija
40/55 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin hänestä meteorologina, mutta en juontajana. Jälkimmäisessä roolissa on liikaa oma minä esillä, esim. joku lässyttävä haastattelu jonkun toisen äidin kanssa puoli seiskassa. Ja nyt muissakin ohjelmissa ja yhteyksissä - tuntuu, että tykkää nimenomaan olla esillä. Eikä siinä mitään pahaa, mutta minua ei kiinnosta ihmiset pelkän esilläolon vuoksi, vaan jonkun sisällön ja osaamisen vuoksi. 

Ilmeisesti joitakin kiinnostaa nämä loputtomat julkkisohjelmat osin samoine vieraineen, minusta ne ovat puuduttavan epäkiinnostavia. 

Siitä olen hänen puolestaan tosi iloinen, että on saanut lapsia, kun niitä kovasti toivoi ja se tuo hänelle iloa, vaikka vähän oudosti sanottukin tuo aloitusviestin kommentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä