Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtyeitä/artisteja, jotka muistetaan aina yhdestä ja tietystä kappaleesta? Esim. Europe ~ Final Contdown

Vierailija
19.03.2026 |

Tai Lordi ~ Hard Rock Hallelujah 

Tai Queen -Show must go on.

Monilla esiintyjillä on isompikin kavalkadi kappaleita, mutta heidät muistetaan aina vaan yhdestä ja tietystä kappaleesta. 

Mitä muita tällaisia yhtyeitä/artisteja on kuin nuo edellä mainitsemani? 

Kommentit (299)

Vierailija
141/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö - Joutsenlaulu

Vierailija
142/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ram Jam on yksi sellainen bändi. En minä ainakaan ole ikinä kuullut radiosta muita biisejä kuin Black Bettyn.

Tässä muuten soittaa kitaraa ja laulaa kaveri jolla on toinenkin yhden hitin yhtye.

Lemon Pipers My green tambourine. Sama kaveri heiluu molemmissa kitaran varressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Miljoona Oy - Moottoritie on kuuma

Vierailija
144/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status Quo on historian menestyneinen one hit wonder. 

Se on nauhoittanut 35 studioalbumillista periaatteessa yhtä ja samaa biisiä ja päässyt sillä ainoana historiassa brittien top20-listalle viidellä vuosikymmenellä.

Ensimmäisen kerran tämä biisi nauhoitettiin todennäköisesti vuonna 1970 nimellä Down the Dustpipe. Sittemmin sillä on ollut monta sataa muutakin nimeä mutta sama biisi se nyt kuitenkin on.

Miksi muuttaa toimivaa kaavaa. Status Quo on brittien Matti ja Teppo. Paitsi Matti ja Teppo on kovempia!

Harva muistaa että Tekniikan Maailma julkaisi kauan kauan sitten jopa levyarvosteluja (ei ole vitsi) kun lehden hifigurut kuvittelivat olevansa ilmeisesti suuriakin musiikintuntijoita.

Taisi olla Piledriver josta totesivat että tällaisen musiikin ja syövän yhteyttä pitäisi tutkia. Tulokset voivat olla yllättäviä!

Vinyyliaikaan yleisenä vitsinä oli se että Status Quon levyillä on tauko biisien välillä siksi että kuuntelija tietää missä kohtaa sen nimi vaihtuu.

Vierailija
145/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallica Nothing else matters

Ai minä kun luulin että Masters of puppets on se kuuluisin biisi.

Eikun Sandman, One tai Unforgiven

Metallicalla on 100 hyvää kappaletta, mutta 2000-luvulla syntyneet eivät tiedä ainuttakaan. Heidän mielestään räppi ja autotunepoppi ovat musiikkia.

Viiden 2000 luvulla syntyneen lapsen vanhempana sanon, että olet hitokseen väärässä. Vaikka mä olen aika perushittien kuuntelija ja massatuotannon, niin kullakin lapsella on hämmästyttävän laaja musiikinmaku ja omanlaisensa. Bilebiisejä lähinnä kuunnellaan vaan bileissä. Rockia, akustista, punkkia, jopa jazzia kuuntelevat omalla ajallaan.

Sama juttu kavereiden kanssa. Sen taka ei marginaalimmasta musiikista tule hittejä, kun ne ei uppoa suureen yleisöön. < viisautta. ;D

Vierailija
146/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genesis, Land of confusion. Hyvin ajankohtainen videoineenkin

Vierailija
147/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Karjalainen/Läähätän ja läkähdyn, Urpo/Teryleeniä, Muska Babitzin/Kirjoita postikorttiin, Sammy Babitzin/Daa da daa da, Petri & Pettersson Brass/Maalaismaisemaa, Hullujussu/Friduna Skikuna, Alwari Tuohitorvi/Älä iske Tuijaa, Kontra/Jerry Cotton, Pihasoittajat/Viulu-ukko, Kari Kuuva/Tango pelargonia, Jouko ja Kosti/Muisto vain jää, Markus/Kotka lentää aurinkoon, Markku Suominen/Sade, Danny & Armi/ Tahdon olla sulle hellä, Kim Lönholm/Minä olen muistanut, Mika Sundqvist/Moottoripyörä on moottoripyörä, Mutkattomat/Jätkän humppa, Erkki Junkkarinen/Ruusuja hopeamaljassa, Lea Laven/Tumma nainen, Reijo Kallio/Yksinäinen, Jukka Kuoppamäki/Sininen ja valkoinen, Jussi & The Boys/Metsämökin tonttu, Pepe & Paradise/Elämältä kaiken sain.

Vierailija
148/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oasis - wonderwall

Vierailija
149/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edu Kettunen - Lentäjän poika

Vierailija
150/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Focus - Hocus Pocus

Vierailija
151/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Kärkinen ja Ile Kallio - Sade

Vierailija
152/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatles- Rööperi

Vierailija
153/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibelius, kahdeksas sinfonia

Vierailija
154/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Focus - Hocus Pocus

Minä muistan myös Sylvia-kappaleen. Taivat olla kaksi Focuksen tunnetuinta.

Vierailija
155/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viivi - USA 

Pysyköön ainoana. Muijan kähinä on kamalaa kuultavaa.

Onhan se jo 30-vuotias ikäloppu. Äänensä huutanut jo piloille.

Vierailija
156/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallica Nothing else matters

Ai minä kun luulin että Masters of puppets on se kuuluisin biisi.

Eikun Sandman, One tai Unforgiven

Metallicalla on 100 hyvää kappaletta, mutta 2000-luvulla syntyneet eivät tiedä ainuttakaan. Heidän mielestään räppi ja autotunepoppi ovat musiikkia.

Viiden 2000 luvulla syntyneen lapsen vanhempana sanon, että olet hitokseen väärässä. Vaikka mä olen aika perushittien kuuntelija ja massatuotannon, niin kullakin lapsella on hämmästyttävän laaja musiikinmaku ja omanlaisensa. Bilebiisejä lähinnä kuunnellaan vaan bileissä. Rockia, akustista, punkkia, jopa jazzia kuuntelevat omalla ajallaan.

Sama juttu kavereiden kanssa. Sen taka ei marginaalimmasta musiikista tule hittejä, kun ne ei uppoa suureen yleisöön. < viisautta. ;D

Yksikään 2000-luvulla syntynyt työkaverini ei tiedä yhtäkään Metallican kappaletta. Hienoa että lapsesi tuntevat musiikkia mutta se on oikeasti harvinaista nykyään kun musiikki ei ole enää sellainen juttu nykyään nuorille kuin meidän vanhojen partojen nuoruudessa.

Vierailija
157/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toto: Africa

Basshunter: Boten Anna

Daft Punk: Get Lucky

Ellinoora: Leijonakuningas

Walk the Moon: Shut up and danceh

Vierailija
158/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soundgarden - Black Hole Sun

Vierailija
159/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkä: Mikä meni mönkään?

Vierailija
160/299 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aihe ei ole se, että mikä musiikki on hyvää tai mikä pitäisi tuntea, vaan se, mitkä kappaleet ihmiset muistavat.

Otsikko oli kyllä täysin selvä. Ei kysytty oletko juuri sinä tälle palstalle kirjoittava juntti niin metsässä kasvanut ettet tiedä bändiltä X kuin biisin Y vaikka sillä on 57 listahittiä vaan kysyttiin ihan selvästi mitkä bändit muistetaan yleisesti vain yhdestä kappaleesta.

Näitä One Hit Wondereita löytyy maailmalta vaikka kuinka paljon.

90% tänne listatuista yhtyeistä kertoo vain siitä että kirjoittajilla on lähiön vuokrayksiön sohvalla tosi TV:tä tuijottaavan av-mamman yleissivistys ja sittenkin listaavat jotain muuta kuin sen kymmeniä hittejä tehtailleen yhtyeen tai artistin tunnetuimman biisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme