Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri on siivoushullu! Se imuroi kerran viikossa jopa kengänpohjat...

Vierailija
05.05.2007 |

Eli kaverini elämäntehtävä on siivous. Joka päivä se siivoaa jotakin, ainakin eteinen pitää imuroida päivittäin. Kunnon siivouspäivänä perjantaisin se imuroi jopa kenkien pohjat irtohiekasta! Ikkunat pestään kerran kuussa, peitot ja tyynyt samoin, jääkaappi joka perjantai samoin uuni. En tajua...

Onko tuommoinen yleistäkin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja, ja mun mielestä se on kyllä tosi hyvä tekijä. Mutta eipä oo vielä kengänpohjia imuroinut...

Vierailija
2/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei eteiseen tule hiekkaa. Ja kulkee koko ajan rätti kourassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imuroin eteisen joka päivä, kun sellainen määrä hiekkaa tulle lastenvaatteiden mukana. muuten se hieka sitten kulkeutuu koko taloon. Eteisen imurointi taitaa kestää peräti kaksi minuuttia. Tosin pesen ikkunat vain kerran vuodessa, jääkaapit kerran parissa kuussa enkä imuroi kengänpohjia koskaan.

Vierailija
4/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ettei eteiseen tule hiekkaa. Ja kulkee koko ajan rätti kourassa.

Vierailija
5/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kun koiralla on karvanlähtöaika, imuri hurisee joka päivä!

Vierailija
6/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvällä perheellisellä ei kyllä ole. Hassultahan toi vähän kyllä kuulostaa. Minua pidetään tuttavapiirissä jo neuroottisena siivoushulluna sen vuoksi, kun en anna kulkea ulkokengissä meillä ympäri taloa.

Vierailija
7/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä itseäni mitenkään hulluna. Olen vaan niin tarmokas ja energinen. Aikaa riittää muuhunkin kuin siivoamiseen. Tosin esim. televisiota en katso uutisia lukuunottamatta kuin harvoin. Joten sen ajan kun muut viettävät seuraten monta tuntia telkkaria päivässä niin käytän sen kotini viihtyvyyden lisäämiseen.

En ole sellainen kireä siivoajatyyppi, kuten tuttavapiirissäni on muutamia, että pienikin lika rupeaa kiristämään hermoja, vaan on meidänkin kämppä silloin tällöin ihan hujan hajan.

Ei minusta kuulosta tuo yhtään siivoushullulta tuo kaverisi siivousmäärä. No ehkä ikkunat kerran kuussa on vähän liikaa.

Tosin minua ihmetyttää muutamien kaverieni kämpät jotka ovat tod. paskaisia sekä pölyisiä ja täynnä kaikkea roinaa. Kysymys on mielestäni lähinnä laiskuudesta jos ei omasta elinympäristöstään muka ehdi pitää huolta.

Vierailija
8/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mä olen niin allerginen, että on pakko. Kerran vkossa pestään lattiat ja pyyhitään pölyt. Kait mäkin sit oon siivoushullu.

Vierailija
9/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kun ollaan kylässä hän alkaa heti kahvittelun jälkeen tiskata (käsinpestäviä) astioita, juttelee kyllä siinä samalla vierailleen, mutta onhan tuo hieman häiritsevää. Sitten hän taas rentoutuu kun tiskipöytä kiiltää puhtaana (toki kuivaa sen myös tarkkaan tiskauksen jälkeen ja saattaa suihkauttaa jotain puhdistusainettakin kaakeleihin ja muihin pintoihin samalla). Heidän talonsa on aina aivan tiptop, tavallaan kyllä hiema kadehdittavaakin, ei ainakaan tarvitse säikähtää jos yllätysvieraita joskus tulee.

Vierailija
10/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on kieltämättä vähän häiritsevää, kun hän alkaa kahvittelun jälkeen heti siivota keittiötä. Minusta se olisi kohteliasta jättää siihe, kun vieraat ovat menneet. Muuten minua ei hänen kodinhoitotapansa häiritse.

Vierailija
11/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes sen kodin järjestyksen osalta. Lisäksi meidän kulttuurissamme siisteys on tavoiteltava arvo ja hyvän ihmisen, varsinkin naisen mitta. Siisti koti kuvastaa sen asukkaiden toimeliaisuutta, näin ajatellaan. Köyhäkin saa vielä vapaasti olla, mutta ei sotkuinen ja epäsiisti.

Itse olen sitä ihmistyyppiä, jolla on oma järjestyksensä epäjärjestyksessä. Kerran kuussa iskevä siivousvimma on kai ainoa asia, joka saa minut tarttumaan moppiin, imuriin toki tartun useammin.

Vierailija
12/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummasti sitä vaan 2 lapsen taloudessa paikat menee sekasin...

Mulla on yks tuttu, jonka kotona on aina aivan älyttömän siistiä. Tahran tahraa en ole siitä asunnosta löynyt. Siihen ihan rupes todella kiinnittämään huomiota kun kerran itekin siivoo paljon ja silti tuntuu, että vähän välii on paikat ihan mullin mallin. Kerran oli pakko ihan kattoo niihin paikkoihin, mistä ite ei joka kerta viiti siivota, esim. pesukoneen alta (puhdasta oli). Kukkien lehdet loisti pölyttömänä. Hän on myös sellainen, että astiat pestään saman tien. Parvekkeen oli pessyt mäntysuovalla meidän kylään tulon kunniaks. Normaalisti kuulemma pesee sen vaan vedellä (kerran viikkoon)...

Vierailija
13/13 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istutaan iltaa pikkutunneille asti, se siivoaa jäljet vaikka kello olisi 4. Se ei voi mennä nukkumaan, jos ei ole siistiä. Laittaa astiat koneeseen ja vie pullot pois. Huuhtelee tietysti astiat ja olutpullot. Ei toki juo itse kuin 6 t aikana yhden siiderin. Neuroottista. ja noloa mennä itse nukkumaan mutta vielä nolompaa alkaa siivota yöllä sen kanssa.