Yrittävätkö ständimyyjät simputtaa teitäkin?
Nimittäin omalla kohdalla tämä on todella yleistä. Ei auta oikein mikään, ei kieltäytyminen eikä pois käveleminen, vaan nämä jäävät huutelemaan perään tai sitten tivaavat jotakin sieltä selän takaa, kun olen jo menossa. Pahimpia ovat liittymien ja sähkön myyjät, näiltä tulee eniten perään huutamista, mikä on noloa ihan missä tahansa julkisella paikalla. Onko tässä olevinaan jokin erikoinen myyntitaktiikka vai onko ongelmana se, että olen kiltin näköinen täti ja se kieltäytyminen koetaan vaikeana, kun kyllähän tädin pitäisi jäädä siihen "myyntilanteeseen." Vai mikä siinä on? Miehelleni ei koskaan huudella perään, eikä monelle muullekaan, mutta minulle melkeinpä joka toinen kerta kun ständimyyjä on vastassa. Osaako joku selittää miksi?
Kommentit (77)
Musta on kammottavaa, miten nämä isot firmat vedättävät nuoria, jotka palkataan näihin pelkällä bonuspalkalla. Sit ku ei pysty huijaamaan ihmisiä tarpeeksi, myyjälle ei jää käteen mitään. Mutta duuni on pakko ottaa koska työkkäri, ja sit tuet menee kuitenkin joka tapauksessa, vaikka palkkaakaan ei tule. Todellakin pitäisi kieltää nämä, mutta ei siit niitä nuoria voi syyttää, vaan niitä firmoja, jotka tuohon pakottavat.
Telian ja fortumin ulkoistetut myynnit ja asiakaspalvelut on huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kiltti ja vapaata riistaa kokeilepas kulkea korvanapit tai kuulokkeet korvilla. Voit vielä hymyillä standy tyypin kohdalla ja jatkat kulkua ihan ystävällisenä tätinä. Jos sarjatuputtaja tulee kiskomaan kuulokkeita irti, se on rikos.
Ongelmana vain on, että kuulokkeiden kanssa on vaikeaa kuulla mitä ympärillä tapahtuu, hyvässä ja pahassa. Ehkä käyttäisin kuulokkeita pienemmässä kaupungissa, mutta täällä meillä päin on ihan hyvä kuulla jos joku tulee vaikka selän takaa tai tapahtuu muuta outoa.
Ap
Oikein. Jos pitää julkisella paikalla, kadulla, tms kulkiessa kuulokkeita korvilla, niin ei kuule oikein liikennettä, eikä esim. sitä kun takanasi joku sek0päinen peukuttaja spurttaa ne viimeiset viisi metriä ja tuikkaa moran sulle kylkiluiden väliin.
Ainoastaan oman kodin turvallisessa ympäristössä, ja ehkä jossain impivaaran kirkonkylän raitilla voi oleilla ns. laput korvilla, olematta tietoinen ympäristöstään. Kodin ulkopuolella pitää olla valmis reagoimaan uhkiin. Tämä ei ole ikävää pelottelua, vaan ihan normaalia itsesuojeluvaistoa, jonka mm. kaikki eläimet omaa syntyjään. "sivistyneessä" ympäristössä elävällä nyky ihmisellä se on osalla pahasti lamautunut.
Teliahan oli saanut jonkun rangaistuksenkin juuri. Mulle yrittivät myydä jotain nettiyhteyttä ja suoratoustoa väittämällä että muuten lakkaa tv näkymästä. Valitettuani myyjät alkoivat häiriköidä.
Moikka maistuisiko laku? Lakupötkö työnnettiin käteen no kiitos. Siitähän se myyntipuhe sitten käyntiin mikä liittymä sulla on, miksi sulla on se, paljonko se maksaa hei meiltä saisit nyt hintaan x Kaduin kakun vastaanottamista ja toistelin vain etten ole vaihtamassa kiitos ja hei. Enää en edes hidasta. Kaikkea sitä ihmiset joutuvat työkseen tekemään, ostaako noin kukaan heidän liittyniään?
53-vuotiasta postmenopausaalista naista ei jokin standimyyjä simputa :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta oli, kun eräässä kauppakeskuksessa puhelinliittymätyrkyttäjien ständi oli Cittarin SISÄPUOLELLA. Eli kun pahaa-aavistamaton ihminen meni Cittariin ostaakseen ruokaa, puhelinliittymätyrkyttäjät hyökkäsivät heti huutelemaan ja jahtasivat häntä kaupan hyllyjen välissä.
Nämä ovat useinkin pesiytyneet nimenomaan cittareihin. Varmaan ahne kauppias saa firmoilta provikkaa sen verran, että kannattaa.
Näissä pitää aina miettiä, onko puheen totteleminen ehdollistettu käytösmalli, vai estääkö joku sinua fyysisesti poistumasta?
Ständimyyjille kannattaa vastata iskurepliikistä riippumatta "ei kiitos" ja lyllertää tiehensä.
Oikeastaan ainoa tilanne, jossa fyysisesti voidaan estää poistumasta, on laillinen kiinniotto.
Itse ole jo sen ikäinen nainen, että kolmekymppiset miehet varmaankin pitävät minua helppona nakkina. Viimeksi yritti nuori mies myydä puhelinliittymää, mutta minulla oli jo saman firman sopimus.
Sitten alkoi kaupata suoratoistoja kysyttyään, mitä minulla on. Kuultuaan vastauksen, perusteli tarjouspakettiaan (tylsä paketti, urheilua ym. mukana), että eihän se nyt ole mukavaa, kun sinun tililtä menee maksu suoraan. Tästä tän paketin saa puhelinlaskulle...
Juuri sitä inhoan, että menee laskulle. Netissä on helppo vaihdella eri palveluita. Sen kun lopettaa ja aloittaa itse. Ei tullut kauppoja.
Tämän keskustelun jälkeen halusi palata puhelinliittymääni yrittäen tarjota parempaa ja ihmetteli tarkastaessaan hinnoittelua, miten minulla (vanhuksella hänen näkökulmastaan luultavasti) voi olla niin hyvä sopimus.
Nyt aion olla vain perusystävällinen, enkä ala juttusille enää ikinä, ajanhukkaa molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Telian ja fortumin ulkoistetut myynnit ja asiakaspalvelut on huijareita.
Miten ne on huijareita? Jos ostat niiltä liittymän niin saat ao- firman liittymän siihen myytyyn hintaan...
Ärsyttäviä ne on enkä suosittele ketään tarttumaan noihin tarjouksiin, mutta ei ne huijausta ole.
Mä käytän kahta versiota, riippuen siitä kenen ständi. Toinen on "työnantajan liittymä" ja toinen "määräaikainen sähkösopimus".
Vitamiinipillereihin en olekaan törmännyt mutta siihen varmaan sitten että "ei kiinnosta" tai "iHerb".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kiltti ja vapaata riistaa kokeilepas kulkea korvanapit tai kuulokkeet korvilla. Voit vielä hymyillä standy tyypin kohdalla ja jatkat kulkua ihan ystävällisenä tätinä. Jos sarjatuputtaja tulee kiskomaan kuulokkeita irti, se on rikos.
Ongelmana vain on, että kuulokkeiden kanssa on vaikeaa kuulla mitä ympärillä tapahtuu, hyvässä ja pahassa. Ehkä käyttäisin kuulokkeita pienemmässä kaupungissa, mutta täällä meillä päin on ihan hyvä kuulla jos joku tulee vaikka selän takaa tai tapahtuu muuta outoa.
Ap
Totta. Valppaus on hyväksi. Miten olisi, jos menisit kotvaksi sarjatuputtajan kasvojen eteen, pyytäisit häneltä avustusta, vaikka bussilippuun. Ei taida standyltä lanttteja herua. Mutta tuputtaja määrittääi sinut varattomien kastiin, eikä "koira" perään hauku jatkaessasi matkaa.
Koti- ja puhelinmyyjien lisäksi yksi ärsyttävimmistä ammattiryhmistä. Meen kauppaan tekemään omat ostokset, enkä haluaisi kuunnella myyjien huutelua samalla reissulla. Nykyään kävelen ohi ottamatta mitään kontaktia ja silti huudellaan! Eivät muutenkaan usko kun sanoo "ei kiitos". Onhan suomi vaikea kieli ymmärtää. Nämä höpöhöpöliittymät osaa kuka tahansa tilata toista kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hulluinta oli, kun eräässä kauppakeskuksessa puhelinliittymätyrkyttäjien ständi oli Cittarin SISÄPUOLELLA. Eli kun pahaa-aavistamaton ihminen meni Cittariin ostaakseen ruokaa, puhelinliittymätyrkyttäjät hyökkäsivät heti huutelemaan ja jahtasivat häntä kaupan hyllyjen välissä.
Tämän pitäisi kyllä olla kiellettyä. Ei ruokakauppa saa olla mikään tyrkytysbasaari.
Ap
Onneksi se ständi siirrettiin nopeasti Cittarin sisältä pois. Oli todella kiusallista seisoa hyllyn edessä miettimässä, ostanko siivekkeellisiä vai siivekkeettömiä pikkuhousunsuojia kun viereen paukkaa joku nuori poika huutelemaan, että moikka mikäs puhelinliittymä sulla on...
Oho, tää on jo paha. Valitus kauppaan ehdottomasti tai hakemaan joku myyjä paikalle, eihän toi voi olla enää laillista toimintaa.. Ite oon kyl sen verran vääräleuka, että olisin alkanut kyseleen jantterilta, että mitä mieltä oot näistä siteistä, kun vuodon määrä on infernaalinen ja kertonut ehkä hiukan erinäisiä eritteisiä alapääjuttuja höysteeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Moikka maistuisiko laku? Lakupötkö työnnettiin käteen no kiitos. Siitähän se myyntipuhe sitten käyntiin mikä liittymä sulla on, miksi sulla on se, paljonko se maksaa hei meiltä saisit nyt hintaan x Kaduin kakun vastaanottamista ja toistelin vain etten ole vaihtamassa kiitos ja hei. Enää en edes hidasta. Kaikkea sitä ihmiset joutuvat työkseen tekemään, ostaako noin kukaan heidän liittyniään?
Ostaa. Monet kilpailuttaa vuoden välein liittymän
Noin se todellisuudessa menee. Palautteita antaville ihmisille voidaan lässyttää jotain mukavaa ja kohteliasta. Mihinkään toimiin se ei oikeasti johda.
Siksi onkin parempi samantien v|ttuilla ja huutaa tuollaisille takaisin siinä On-site.