Yrittävätkö ständimyyjät simputtaa teitäkin?
Nimittäin omalla kohdalla tämä on todella yleistä. Ei auta oikein mikään, ei kieltäytyminen eikä pois käveleminen, vaan nämä jäävät huutelemaan perään tai sitten tivaavat jotakin sieltä selän takaa, kun olen jo menossa. Pahimpia ovat liittymien ja sähkön myyjät, näiltä tulee eniten perään huutamista, mikä on noloa ihan missä tahansa julkisella paikalla. Onko tässä olevinaan jokin erikoinen myyntitaktiikka vai onko ongelmana se, että olen kiltin näköinen täti ja se kieltäytyminen koetaan vaikeana, kun kyllähän tädin pitäisi jäädä siihen "myyntilanteeseen." Vai mikä siinä on? Miehelleni ei koskaan huudella perään, eikä monelle muullekaan, mutta minulle melkeinpä joka toinen kerta kun ständimyyjä on vastassa. Osaako joku selittää miksi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin, että voi ottaa sellasen kasvojen ilmeen, että kukaan myyjä stadin takana ei kysy mitään. Onnistuu ainakin mulla ihan spontaanisti usein.
M47
Millainen ilme se on? Jos itse alan tuolla vilauttelemaan vaikka kulmahampaita tai mulkoilemaan, pitävät kyllähulluna. Ja pitäisin varmaan itseänikin.
Ap
Tonnin seteli ja silmissä tuli joka polttaa
-eri
Vierailija kirjoitti:
En osaa selittää miksi, mutta yhden sähkömyyjän kohdalla tein siten että soitin kyseiseen firmaan ja sanoin että jos tämä peräänhuutelu ja vittuilu on teidän mielestä ok, vaihdan liittymäni ihan johonkin muualle. Pahoitteli ettei ole heidän kriteereiden mukaista käyttäytymistä, meni tyypille huomautus perään :D
Kuhan sano vaan eikä tehny asialle kuitenkaan mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin, että voi ottaa sellasen kasvojen ilmeen, että kukaan myyjä stadin takana ei kysy mitään. Onnistuu ainakin mulla ihan spontaanisti usein.
M47
Millainen ilme se on? Jos itse alan tuolla vilauttelemaan vaikka kulmahampaita tai mulkoilemaan, pitävät kyllähulluna. Ja pitäisin varmaan itseänikin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen myös ohi, samalla nostan ( jos katseet osuu myyjän kanssa) käteni jo torjuvasti eteen, pudistelen.päätäni, mutta hymyilen kuitenkin. En hidasta, en jää katsekontaktiin ja sanon että "ei kiitos" tai "kauhee kiire", joskus jotain mukavitsikästäkin kuten "ei pysty, jäätävä päivä töissä, muuten pisin jääny".
Tää toimii, tulee itellekin hyvä olo kun ei tarvitse tylyttää, työtään ne raukat tekee.
Tein kerran näin. Olin silloin ehkä 25v. Nuorukainen ständillä alkoi lässyttää: "Mitä, eikö, voi eiiii..."
Heihin ei tarvitse reagoida mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Heihin ei tarvitse reagoida mitenkään.
Jos ne änkee eteen /silmille, niin sanoo vaan kuuluvalla äänellä "pois edestä".
Mullekin huudellaan. Kerran joku hesarityttö huusi perään: "Kyllä, mä huusin JUST SULLE v i t t u huomenta, älä esitä ettet nähny!" vaikka oli oikeasti suht kaukana ja mulla kuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen myös ohi, samalla nostan ( jos katseet osuu myyjän kanssa) käteni jo torjuvasti eteen, pudistelen.päätäni, mutta hymyilen kuitenkin. En hidasta, en jää katsekontaktiin ja sanon että "ei kiitos" tai "kauhee kiire", joskus jotain mukavitsikästäkin kuten "ei pysty, jäätävä päivä töissä, muuten pisin jääny".
Tää toimii, tulee itellekin hyvä olo kun ei tarvitse tylyttää, työtään ne raukat tekee.
Tein kerran näin. Olin silloin ehkä 25v. Nuorukainen ständillä alkoi lässyttää: "Mitä, eikö, voi eiiii..."
Ei se haittaa, mitä se toinen sanoo. Voi helpottaa hänenkin ahdistustaan, kun saa "säilyttää kasvonsa"
Vierailija kirjoitti:
Mullekin huudellaan. Kerran joku hesarityttö huusi perään: "Kyllä, mä huusin JUST SULLE v i t t u huomenta, älä esitä ettet nähny!" vaikka oli oikeasti suht kaukana ja mulla kuulokkeet päässä.
Ei helv.... jos joku markkinointimaanvaiva alkaisi minulle huudella perään ja vielä kiroilla minulle, niin sen jälkeen kyllä keskusteltaisiin vähän aikaa kovaan ääneen, ja kirosanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että joissain kauppakeskuksissa noille tyrkyttäjille on asetettu tiukat rajat ja pelisäännöt. Osassa eivät saa muuta kuin odotella suu tupessa asiakkaan mahdollista kontaktointia. Eivät siis saa tulla hevonv i ttu ilemaan kaikille ohikulkijoille.
Ne vttuilevat myyjät!
Mulla on tässä tämä mielettömän halpa puhelinliittymätarjous myynnissä vain seuraavan puolen tunnin ajan ja olisi kyllä tyhmää jättää tämä tarjous käyttämättä. Siis jos nyt välttämättä haluat jatkaa vanhalla huonolla kalliilla liittymälläsi niin se on tietysti oma valinta, mutta järkevä ihminen vaihtaisi tietysti nyt tähän. Sinuna olisin fiksu ja suostuisin.
Sanon asiallisesti ei kiitos ja poistun, tyrkyttäjätyyppi huutaa perään äärimmäisen vttumaiseen sävyyn: Oiiikein! Hyvääää! Päiivänjatkoa!
Feissareiden ja kaupustelijoiden käännyttäminen pelkällä katseella taitaa olla mun ainoa lahja.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla totta? Mitä sekopäitä sinne palkataan töihin!
Vähän aikaa sitten kauppakeskuksen aulassa Elisan standilta nuori mies huuteli jotain että onko liittymän turvallisuusasiat kunnossa ja kun painelin ohi niin huusi perään että "joo kannattaakin vain pistää pää hiekkaan niin mitään ei tapahdu". Ärsyttävää.
Eivät pysty simputtaa mua. Olen kuin heitä ei olisikaan.
Kerran yksi sanoi mulle ohi kävellessäni että anteeksi saanko hetken . Vastasin että et. Hän jäi suu auki vaan toljottaa.
Kannattaa sanoa heille, että minun täytyy keskustella asiasta edunvalvojani kanssa.
Otan lakun, kiitän ja jatkan matkaa. Olen varmaan sen verran katu-uskottavan oloinen, ettei noi hupparinaperot ala vinkumaan perään. Oma poikakin on toistaiseksi sellainen kun ei päässyt lääkkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten kauppakeskuksen aulassa Elisan standilta nuori mies huuteli jotain että onko liittymän turvallisuusasiat kunnossa ja kun painelin ohi niin huusi perään että "joo kannattaakin vain pistää pää hiekkaan niin mitään ei tapahdu". Ärsyttävää.
Miten kukaan voi kuvitella että myyjän pilkallinen asenne, v-ttuilu tai kiroileminen niin kuin tuossa aikaisemmassa esimerkissä voisi ikinä johtaa siihen, että asiakas yhtäkkiä muuttaisikin mieltään ja palaisi ostamaan tuotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla totta? Mitä sekopäitä sinne palkataan töihin!
Niin just... itse olen keski-ikäinen mies, ja minulle ei ole kyllä huudeltu eikä varsinkaan KIROILTU perään, siis toihan on ihan uskomatonta käytöstä... myyjien jotka on potentiaalisten asiakkaiden kanssa tekemisissä julkisella paikalla pitäisi osata käyttäytyä asiallisesti ja kunnioittavasti.
Jos hyllyvälikkö on umpiperä, et pääse sieltä pois ennenkuin oot ostanut kännykkäliittymän!
terv: Dynaaminen MarkkinointiAmmattilainen