Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittävätkö ständimyyjät simputtaa teitäkin?

Vierailija
18.03.2026 |

Nimittäin omalla kohdalla tämä on todella yleistä. Ei auta oikein mikään, ei kieltäytyminen eikä pois käveleminen, vaan nämä jäävät huutelemaan perään tai sitten tivaavat jotakin sieltä selän takaa, kun olen jo menossa. Pahimpia ovat liittymien ja sähkön myyjät, näiltä tulee eniten perään huutamista, mikä on noloa ihan missä tahansa julkisella paikalla. Onko tässä olevinaan jokin erikoinen myyntitaktiikka vai onko ongelmana se, että olen kiltin näköinen täti ja se kieltäytyminen koetaan vaikeana, kun kyllähän tädin pitäisi jäädä siihen "myyntilanteeseen." Vai mikä siinä on? Miehelleni ei koskaan huudella perään, eikä monelle muullekaan, mutta minulle melkeinpä joka toinen kerta kun ständimyyjä on vastassa. Osaako joku selittää miksi? 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten kauppakeskuksen aulassa Elisan standilta nuori mies huuteli jotain että onko liittymän turvallisuusasiat kunnossa ja kun painelin ohi niin huusi perään että "joo kannattaakin vain pistää pää hiekkaan niin mitään ei tapahdu". Ärsyttävää.

Miten kukaan voi kuvitella että myyjän pilkallinen asenne, v-ttuilu tai kiroileminen niin kuin tuossa aikaisemmassa esimerkissä voisi ikinä johtaa siihen, että asiakas yhtäkkiä muuttaisikin mieltään ja palaisi ostamaan tuotteen? 

Tää on sitä Pelimiehen käsikirjasta opiskeltua "negaamista" jolla muka saa naisia . Ehkä sit saa myös asiakkaita.

Vierailija
42/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v-ttuilu ainakaan myyntiä edistä. Jospa hoitavatkin mielenterveyttään lähinnä noilla ständeillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten kauppakeskuksen aulassa Elisan standilta nuori mies huuteli jotain että onko liittymän turvallisuusasiat kunnossa ja kun painelin ohi niin huusi perään että "joo kannattaakin vain pistää pää hiekkaan niin mitään ei tapahdu". Ärsyttävää.

Miten kukaan voi kuvitella että myyjän pilkallinen asenne, v-ttuilu tai kiroileminen niin kuin tuossa aikaisemmassa esimerkissä voisi ikinä johtaa siihen, että asiakas yhtäkkiä muuttaisikin mieltään ja palaisi ostamaan tuotteen? 

Palaat siihen huutelijan luo ja sanot että no OK, onhan toi hyvä diili aletaan tekeen papereita. Sitten kun se on vähän aikaa värkännyt niitä ja olet ilmoittanut nimeksesi vaikka Maija Mehiläinen, niin sanot että "ööö, eiku emmä otakaan" ja lähdet kävelemään....

Vierailija
44/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Kuninkaankulman K-Supermarketin aulassa yks vitamiinikauppias yritti vaivihkaa tehdä mun kanssa sopimuksen. Kun huomautin, että annoinko selkeän suusanallisen luvan laittaa tilausta menemään, tyyppi vaan totes että ai jaa, tienaankin parisataa euroa päivässä näillä hommilla. Sanoin sille, että okei, et sä mun rahoja sit tarvi ja lähin menemään.

Vierailija
45/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä kattelen sitä ständiä jos siinä joku mainos/hintatieto on. En pysähdy, jos puhuvat sanon ei kiitos. Eivät huutele perään.

Vierailija
46/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin sähköliittymätyrkyttäjästä eroon päästäkseni, että meillä mies hoitaa tuollaiset asiat, niin tyrkyttäjä alkoi vaatia, että mun pitäisi soittaa miehelleni välittömästi ja kertoa huipputarjouksesta, koska tarjous umpeutuisi tunnin kuluttua.  En soittanut. 

Vierailija
47/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen myös ohi, samalla nostan ( jos katseet osuu myyjän kanssa) käteni jo torjuvasti eteen, pudistelen.päätäni, mutta hymyilen kuitenkin. En hidasta, en jää katsekontaktiin ja sanon että "ei kiitos" tai "kauhee kiire", joskus jotain mukavitsikästäkin kuten "ei pysty, jäätävä päivä töissä, muuten pisin jääny".

Tää toimii, tulee itellekin hyvä olo kun ei tarvitse tylyttää, työtään ne raukat tekee.

Tein kerran näin. Olin silloin ehkä 25v. Nuorukainen ständillä alkoi lässyttää: "Mitä, eikö, voi eiiii..."

Jep, ei toimi itsellä. Teen ihan tasan tarkkaan kaiken tämän, paitsi en jää selittelemään. Ohi, ei katsekontaktia, kuuluva ja neutraali "ei kiitos" ja SILTI jäävät huutelemaan perään, että "mutta mikä liittymä sulla on, hei oota, tulisit nyt kuuntelemaan kun on tarjous." Hitto kun siinä kääntyy joillakin asiakkaillakin päät, että mitä ihmettä. Ja tätä tapahtuu alituiseen. Jos täällä on ständimyyjä ja teet näin tai kollegasi joka tekee noin, avaatko vähän että miksi? 

Ap

Vierailija
48/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Kuninkaankulman K-Supermarketin aulassa yks vitamiinikauppias yritti vaivihkaa tehdä mun kanssa sopimuksen. Kun huomautin, että annoinko selkeän suusanallisen luvan laittaa tilausta menemään, tyyppi vaan totes että ai jaa, tienaankin parisataa euroa päivässä näillä hommilla. Sanoin sille, että okei, et sä mun rahoja sit tarvi ja lähin menemään.

parisataa euroo päivässä vitamiinien katukaupustelulla, ooo...  Hän oli Dynaaminen Menestyjä.

Vierailija
49/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin huudellaan. Kerran joku hesarityttö huusi perään: "Kyllä, mä huusin JUST SULLE v i t t u huomenta, älä esitä ettet nähny!" vaikka oli oikeasti suht kaukana ja mulla kuulokkeet päässä.

Helvetin hyvää huomenta vaan niin. Ei mutta, inhottava tilanne ja onnea Hesarille vuoden tähtimyyjästä. 

Ap

Vierailija
50/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun niillä on joku ylihintainen turvallisuuspalvelu, joka lienee hyödyllinen lähinnä dementoituneille ja ihmisille, joiden ei muutenkaan pitäisi käyttää itsenäisesti mitään laitetta jossa on maksusovellus. Tavallinen ihminen ei tee sellaisella mitään. 

Vierailija
51/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiltti ja vapaata riistaa  kokeilepas kulkea korvanapit tai kuulokkeet korvilla. Voit vielä hymyillä standy tyypin kohdalla ja jatkat kulkua ihan ystävällisenä tätinä.  Jos sarjatuputtaja tulee kiskomaan kuulokkeita irti, se on rikos. 

Vierailija
52/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kiltti ja vapaata riistaa  kokeilepas kulkea korvanapit tai kuulokkeet korvilla. Voit vielä hymyillä standy tyypin kohdalla ja jatkat kulkua ihan ystävällisenä tätinä.  Jos sarjatuputtaja tulee kiskomaan kuulokkeita irti, se on rikos. 

Ongelmana vain on, että kuulokkeiden kanssa on vaikeaa kuulla mitä ympärillä tapahtuu, hyvässä ja pahassa. Ehkä käyttäisin kuulokkeita pienemmässä kaupungissa, mutta täällä meillä päin on ihan hyvä kuulla jos joku tulee vaikka selän takaa tai tapahtuu muuta outoa. 

Ap

Vierailija
53/53 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö niitä vtun huutelijoita pataan niin saat olla rauhassa. Ständeillä työskentelee kusipäisin sakki Suomesta joten niitä pitää käsitellä kuin jätettä. Ihmisiä ne paskat eivät ole.