Kun kirjaudutte hotelliin, mitä toivotte että teille kerrotaan sisäänkirjautumisen yhteydessä
ja millaisia kokemuksia teillä on ollut ne hetket, kun olette saaneet huippupalvelua - mikä tekee palvelusta huippua ja sellaista että jää muistijälki?
Kommentit (81)
Paremmissa hotelleissa tarjotaan yleensä drinkki saapuessa, hymyillään kauniisti, tervehditään nimellä ja sanotaan sisäänkirjautumisen yhteydessä, että jos tulee mitä vaan eteen, johon tarvitsee apua, soita tai tule respaan, niin me autetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas vainoharhaiset "jokainen ihminen on uusi uhka" sekopäät mölisemässä luolistaan, mitä kaikkea heidän mielikuvitusmaailmassaan voi tapahtua, jos joku random-tyyppi kuullee huoneen numeron tms. OIkeassa elämässä ketään ei kiinnosta sinun huoneesi numero.
Kysymys ei ole siitä, että pitäisin todennäköisenä, että joku murtautuu hotellihuoneeseen. Keskustelu koski sitä, kerrotaanko nro respassa ääneen. Ja ei todellakaan. Ei kertaakaan ole minulle niin käynyt ja uskon, että tämä asia kuuluu ihan hotellityöntekijöiden koulutukseen. Ja siihen on syynsä.
Söpöä, kun porukka tosissaan luulee, että "minulle ei ole käynyt"=kenellekään ei koskaan käy. Itse matkustan työni puolesta noin 100-150 päivää vuodessa. Numeron kertomisen suhteen on hyvin vaihtelevia käytäntöjä. Minulle on aivan sama, missä muodossa se kerrotaan, kunhan se kerrotaan mahdollisimman selkeästi ja sujuvasti. Kuulluttakoon vaikka kadulla, jos se hyvältä tuntuu :D
Toivon että kerrotaan että onneksi olkoon. Saatte tämän majoituksen ilmaiseksi. 🤩
Vierailija kirjoitti:
No eipä paljoa vaadita että tämä porukka on tyytyväinen.
Miksi pitäisi vaatia? Hotelli on useimmille vain nukkumispaikka. Ei sitä varten mitään seremonioita tarvitse järjestää. Noin muutenkin suomalaisten arvostavat omaa rauhaa eivätkä yleensä kaipaa mitään kumartelua ja jaarittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on parkkipaikka, onko se ilmainen, mikä on huoneen numero, monestako moneen on aamiainen. Mahdollisimman lyhyesti.
Ei missään nimessä huoneen numeroa kerrota ääneen, vaan sanotaan, että se löytyy huonekortin kotelosta tai parempi, näytetään, että tässä on teidän huoneenne numero!
Ihan perus-turvallisuusjuttu.
Mitä väliä sillä on, kun ei sinne huoneeseen kuitenkaan pääse kuin sillä avaimella ja voidaan olettaa, että useimmissa huoneissa on kuitenkin aina joku?
Oletpa viaton! Kyllä sinne huoneeseen voidaan mennä ihan juurikin siksi, että siellä on joku. Se joku voi olla esimerkiksi sopivaksi rais kauksen uhriksi katsottu tai sitten jostain muusta syystä seurattu henkilö. Oman tai asiakkaan huoneen nroa ei todellakaan kannata huudella ympäriinsä. Tyypillinen ihminen avaa huoneen oven, jos siihen koputetaan ja sitten voi olla jo myöhäistä.
Tähän täytyy huomauttaa, että oman kokemukseni mukaan paremmissa hotelleissa ei tarvitse seisoskella kenenkään tuntemattoman korvan juuressa kun respassa asioi. On tilaa ja yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein törmäätte näihin hotelliraiskaajiin? Mulla on aina ollut täysin tyhjän oloinen hotelli, ei mitään häiriötekijöitä edes missään pääkaupungeissa kuten Lontoo tai Madrid. Ei käytännössä ristinsielua missän kun olen kulkenut hissillä.
Tämä on tyhmintä, mitä olen hetkeen lukenut. Ilmeisesti r aiskaajia ei ole, jos ei itse ole joutunut uhriksi.
Enemmän huolestuttaa se, kun jokaisen ihmisen terveystiedot, puhelinnumerot ja osoitteet ovat kenen tahansa kuultavissa lähes jokaisen terveysaseman päivystyksessä ja apteekkien reseptitiskeillä. Sille ei vain kukaan viitsi tehdä mitään, eikä se vaikuta huolestuttavan ketään.
"Ja vieläkö osoite oli Aihevapaantie 13 ja numero on 0400123456, niin näitä pyörtyilyjä on nyt ollut ja onko ketään joka voisi tarkkailla kotona?"
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti avaatte jos joku koputtaa? Mitä ehmettiä nyt.
Kyllä. Aina on ollut työntekijä kysymässä, että onko kaikki hyvin, tarviiko vettä tai baarikaapin täydennystä. Viimeksi tuotiin suklaata iltaisin ja sänkyä vähän pöyhyttiin.
Minua kiinnostaa tasan se huone. Ei mitkään respan tipitiiliirulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aina on ollut työntekijä kysymässä, että onko kaikki hyvin, tarviiko vettä tai baarikaapin täydennystä. Viimeksi tuotiin suklaata iltaisin ja sänkyä vähän pöyhyttiin.
Missä? Jossain Dubain viiden tähden sheikinpaskalukaalissako?
Henkilökohtainen palvelija otti heti vastaan, tarjosi shamppanjat ja antoi avaimet huoneeseen. Ei mitään lippulappuja.
Kaytiin vain lapi tyynyvalinnat ja palvelut mitä tarvii.
Yöllä kun meni huoneeseen hs oli käynyt avamassa pedin valmiiksi ja laittanut lattialle pienen maton jaloille.
Tämä tietenkin vain huippu hotelleissa.
On kyllä kerrottu kaikki asiat tähän mennessä ilman kysymättäkin. Mutta outoa se, että aikaisemmin hotelliin kuului kylpylä ilmaiseksi ja nyt lisänneet sen maksulliseksi. Halvemmalla hinnalla toki, mutta silti ei kovinkaan edullinen. Törkeää laskuttaa kylpylä käynnistä erillinen maksu. Toki monessa paikassa myös aamiainen on huonontunut.
Yleensä olen itse tykännyt siitä, kun sisäänkirjautumisen yhteydessä saa jonkun kivan lisäedun. Drinkki on tosiaan aika tavallinen, tai ainakin joku drinkkilippu tai muu liplappu, jolla saa vaikka spasta jonkun pienen jutun, vaikka jalkahoidon. Siis jos yöpyminen on pitempi kuin yksi yö liikematkalla ilman ylimääräistä aikaa. Parasta on kuitenkin aito hymy ja aito auttavaisuus. Sitä saa Suomessa aika harvoin. Kaikki pienet huomioinnit ovat kivoja.
Esim. Ikaalisten kylpylässä oli monen vuoden ajan tosi kiva käydä, koska siellä oli respassa tosi kivat aspat. Viimeksi kun kävin, oli joku kamala keski-ikäinen haahka, joka vaati lisämaksuja jostain pefleteistä ja pyyhkeestä. En ole sittemmin käynyt.
///
Pahin painajaiseni olisi joutua hotelliin, jossa henkilökunta ramppaa ovella kyselemässä onko kaikki hyvin. Jos tarvitsen jotain, osaan pyytää sitä itse. Tämä tiedoksi myös tarjoilijoille, jotka häiriköivät kyselemällä onko kaikki hyvin. No v'ttu olisi, jos saisi olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään huippupalvelua missään hotellissa koskaan. Riittää että kerrotaan tarpeelliset tiedot ja että ne tiedot myös pitävät paikkansa. Huonompaa palvelua oli se kun respassa kerrottiin illalla että sauna ja uima-allas ylimmässä kerroksessa aukeaa aamulla klo 7. Olin sitten siellä lukitun oven takana aamulla klo 7.10, jouduin menemään katutasoon respaan kysymään että eikö saunaa olekaan ja olivat unohtaneet avata oven, joten respa sitten tuli kanssani hissillä ylös avaamaan oven lukosta.
Mitä jos herkisti normaalien ihmisten aikaan?
Haluan kuulla check-inissä vain yhden asian: olemme upgreidanneet teidät sviittiin.
Vierailija kirjoitti:
///
Pahin painajaiseni olisi joutua hotelliin, jossa henkilökunta ramppaa ovella kyselemässä onko kaikki hyvin. Jos tarvitsen jotain, osaan pyytää sitä itse. Tämä tiedoksi myös tarjoilijoille, jotka häiriköivät kyselemällä onko kaikki hyvin. No v'ttu olisi, jos saisi olla rauhassa!
Tuskin tuo nyt oli ihan totta muutenkaan. Kunhan yrittää huudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turndown service saattaisi olla vähän pelottava kokemus jossain Scandicin tarjoushotellissa. Mutta olisi kyllä oikeasti hauskaa jos joskus Suomessa menisi randomhotelliin, ja sängyllä olisi pyyhkeistä askarreltu joutsenlampikuvaelma ja ruusun terälehtiä ympäriinsä, samppanja jäissä ja hedelmät viipaloituina sohvapöydällä. :)
Vierailija kirjoitti:
///
No ei häirinnyt yhtään. Minuutin parin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä? Jossain Dubain viiden tähden sheikinpaskalukaalissako?
Olen eri.
Noin tehdään viiden tähden hotelleissa. Dubaissa en ole koskaan käynyt.
Minä tosin en päästä ilataisin heitä huoneeseen. Osaan ihan itse nostaa peiton siten, että pääsen alle.
No eipä paljoa vaadita että tämä porukka on tyytyväinen.