Kun kirjaudutte hotelliin, mitä toivotte että teille kerrotaan sisäänkirjautumisen yhteydessä
ja millaisia kokemuksia teillä on ollut ne hetket, kun olette saaneet huippupalvelua - mikä tekee palvelusta huippua ja sellaista että jää muistijälki?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on parkkipaikka, onko se ilmainen, mikä on huoneen numero, monestako moneen on aamiainen. Mahdollisimman lyhyesti.
Ei missään nimessä huoneen numeroa kerrota ääneen, vaan sanotaan, että se löytyy huonekortin kotelosta tai parempi, näytetään, että tässä on teidän huoneenne numero!
Ihan perus-turvallisuusjuttu.
Mitä väliä sillä on, kun ei sinne huoneeseen kuitenkaan pääse kuin sillä avaimella ja voidaan olettaa, että useimmissa huoneissa on kuitenkin aina joku?
Oletpa viaton! Kyllä sinne huoneeseen voidaan mennä ihan juurikin siksi, että siellä on joku. Se joku voi olla esimerkiksi sopivaksi rais kauksen uhriksi katsottu tai sitten jostain muusta syystä seurattu henkilö. Oman tai asiakkaan huoneen nroa ei todellakaan kannata huudella ympäriinsä. Tyypillinen ihminen avaa huoneen oven, jos siihen koputetaan ja sitten voi olla jo myöhäistä.
Että olen 1000. asiakas ja vierailuni on ilmainen sekä sisältää juhlaillallisen juomineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on parkkipaikka, onko se ilmainen, mikä on huoneen numero, monestako moneen on aamiainen. Mahdollisimman lyhyesti.
Ei missään nimessä huoneen numeroa kerrota ääneen, vaan sanotaan, että se löytyy huonekortin kotelosta tai parempi, näytetään, että tässä on teidän huoneenne numero!
Mitä väliä sillä on, kun ei sinne huoneeseen kuitenkaan pääse kuin sillä avaimella ja voidaan olettaa, että useimmissa huoneissa on kuitenkin aina joku?
Oletpa viaton! Kyllä sinne huoneeseen voidaan mennä ihan juurikin siksi, että siellä on joku. Se joku voi olla esimerkiksi sopivaksi rais kauksen uhriksi katsottu tai sitten jostain muusta syystä seurattu henkilö. Oman tai asiakkaan huoneen nroa ei todellakaan kannata huudella ympäriinsä. Tyypillinen ihminen avaa huoneen oven, jos siihen koputetaan ja sitten voi olla jo myöhäistä.
Ei todellakaan avaa. Nyt kyllä osittain ymmärrän, jos kerran availette ovianne koputtelijoille.
Kerran olen joutunut netistä etsimään huoneessa nukkumaan mennessä mihin aikaan aamupala tarjoillaan! Ei oltu mainittu sitä missään avainkortissa tai huoneen esitteissäkään.
Missä te oikein törmäätte näihin hotelliraiskaajiin? Mulla on aina ollut täysin tyhjän oloinen hotelli, ei mitään häiriötekijöitä edes missään pääkaupungeissa kuten Lontoo tai Madrid. Ei käytännössä ristinsielua missän kun olen kulkenut hissillä.
Olennaisin asia sisäänkirjautumisessa on se, että siinä ei tarvitse jonottaa pitkään. Jos joutuu seisomaan 20 minuuttia jonossa, kokemuksesta jää huono muistijälki, vaikka respavirkailija olisi itse enkeli ja kertoisi kaiken mahdollisen.
Ihanko oikeasti avaatte jos joku koputtaa? Mitä ehmettiä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan avaa. Nyt kyllä osittain ymmärrän, jos kerran availette ovianne koputtelijoille.
No ei sinne huoneeseen murtautuminenkaan usein vaikeaa ole. Hotellihuoneisiin pääsee valitettavan usein myös viereisten parvekkeiden kautta. Ulkomailla on kaapattu lapsia hotellihuoneista. Heitä on ensin tietenkin seurattu ja selvitetty, missä huoneessa ovat. Ja hetkeksikään yksin jäänyt lapsi helposti avaa oven, jos koputtaja esimerkiksi sanoo olevansa äidin ystävä tmv. Ja sinä voit tässä päteä, ettet avaa. Todellisuudessa voisit hyvinkin avata, jos niin kävisi yllättäen tai koputtaja väittäisi olevansa henkilökuntaa tai vaikka joku viranomainen. Et muutenkaan vaikuta kovin turvallisuustietoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olennaisin asia sisäänkirjautumisessa on se, että siinä ei tarvitse jonottaa pitkään. Jos joutuu seisomaan 20 minuuttia jonossa, kokemuksesta jää huono muistijälki, vaikka respavirkailija olisi itse enkeli ja kertoisi kaiken mahdollisen.
Ja se jonotus johtuu lähes aina siitä, että virkailija kertoo kaiken mahdollisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne huoneeseen murtautuminenkaan usein vaikeaa ole. Hotellihuoneisiin pääsee valitettavan usein myös viereisten parvekkeiden kautta. Ulkomailla on kaapattu lapsia hotellihuoneista. Heitä on ensin tietenkin seurattu ja selvitetty, missä huoneessa ovat. Ja hetkeksikään yksin jäänyt lapsi helposti avaa oven, jos koputtaja esimerkiksi sanoo olevansa äidin ystävä tmv. Ja sinä voit tässä päteä, ettet avaa. Todellisuudessa voisit hyvinkin avata, jos niin kävisi yllättäen tai koputtaja väittäisi olevansa henkilökuntaa tai vaikka joku viranomainen. Et muutenkaan vaikuta kovin turvallisuustietoiselta.
En todellakaan avaa, luottamukseni muihin on yleisesti suhteellisen matala. Heijastat nyt omaa maailmaasi minuun. Voisit lopettaa.
En tarvitse mitään muuta tietoa kuin sen, miten pääsen huoneeseeni. Jos haluan tietää jotain muuta, kysyn tarvittaessa itse. Pääsääntöisesti menen hoteliin vain nukkumaan, joten mitään infopläjäystä en kaipaa.
Täällä taas vainoharhaiset "jokainen ihminen on uusi uhka" sekopäät mölisemässä luolistaan, mitä kaikkea heidän mielikuvitusmaailmassaan voi tapahtua, jos joku random-tyyppi kuullee huoneen numeron tms. OIkeassa elämässä ketään ei kiinnosta sinun huoneesi numero.
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein törmäätte näihin hotelliraiskaajiin? Mulla on aina ollut täysin tyhjän oloinen hotelli, ei mitään häiriötekijöitä edes missään pääkaupungeissa kuten Lontoo tai Madrid. Ei käytännössä ristinsielua missän kun olen kulkenut hissillä.
Tämä on tyhmintä, mitä olen hetkeen lukenut. Ilmeisesti r aiskaajia ei ole, jos ei itse ole joutunut uhriksi.
viiden tähden boutique-hotelleissa olen saanut huippupalvelua. Drinkki vastaanotossa, istutetaan alas eikä tarvi seistä tiskillä, sitten respa lähtee saattamaan huoneeseeseen ja osoittaa huoneen erikoisuudet. Huippuun kuuluu myös, ettei jää lorvimaan ja selittelemään liian pitkäksi aikaa.
Huippupalvelu kirjautumisvaiheessa = mahdollisimman nopea ja selkeä perustietojen kertominen, ei mitään ylimääräistä jaarittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tyhmintä, mitä olen hetkeen lukenut. Ilmeisesti r aiskaajia ei ole, jos ei itse ole joutunut uhriksi.
Hölmö, miten noin hermoheikko uskaltaa matkustaa missään?
Vierailija kirjoitti:
Scandic on paras hotelliketju maailmassa
Vain jos ei ole käynyt muissa kuin Scandiceissa.
.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas vainoharhaiset "jokainen ihminen on uusi uhka" sekopäät mölisemässä luolistaan, mitä kaikkea heidän mielikuvitusmaailmassaan voi tapahtua, jos joku random-tyyppi kuullee huoneen numeron tms. OIkeassa elämässä ketään ei kiinnosta sinun huoneesi numero.
Kysymys ei ole siitä, että pitäisin todennäköisenä, että joku murtautuu hotellihuoneeseen. Keskustelu koski sitä, kerrotaanko nro respassa ääneen. Ja ei todellakaan. Ei kertaakaan ole minulle niin käynyt ja uskon, että tämä asia kuuluu ihan hotellityöntekijöiden koulutukseen. Ja siihen on syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän huolestuttaa se, kun jokaisen ihmisen terveystiedot, puhelinnumerot ja osoitteet ovat kenen tahansa kuultavissa lähes jokaisen terveysaseman päivystyksessä ja apteekkien reseptitiskeillä. Sille ei vain kukaan viitsi tehdä mitään, eikä se vaikuta huolestuttavan ketään.
Voisitteko alapeukuttamisen lisäksi kertoa, mitä väliä tuolla on? Eli vaikka joku hämäräheikki kuulee huoneen numeron, entäs sitten? Eihän hänellä ole avainta sinne. Sen lisäksi se samainen hämäräheikki voi yrittää mihin tahansa huoneeseen ja siellä on luultavasti joku yöpyjä ja/tai yöpyjän tavarat.